drop spindle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja hanekki, 28.7.2011.

  1. hanekki

    hanekki 3rd gear

    Moi,

    Buickissa edessä piilofarmari pontiacin spindlet ja levyt on 12"/1" ja 5 jako.Pitäisi löytää 3" droppi spindlet mihin käy noi 12" jarrut suoraan paikoilleen.En ainakaan ebayssä nähnyt semmoisia missä olisi mainittu että käy piilofarmiin.Kertokee mistä löytyy tai mistä vehkeestä käy.Näissähän oli eroja pallonivelen kartion koossa ja ainakin 11" jarruissa akselikin on lyhyempi vaikka pyöränlaakerit on samat.

    oiskohan noi käypäset? http://www.summitracing.com/parts/BEL-3 ... refilter=1
     
  2. hanekki

    hanekki 3rd gear

    :( Eikö kellään tietoa?esim, sämpylä capricesta kävisi mutta en ole löytänyt kuin 2" pudotuksella olevia.
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    En ole ite törmänny yli 2" droppi spindeleihin.
    Ylensä 2" jälkeen jatketaan jousilla pudotusta 1"... 2"...3" lisää madaltavilla jousilla.
     
  4. hanekki

    hanekki 3rd gear

    Buickissa pussit alla,mutta jää keula korkeaksi (20cm maavara) alimmassa asennossa joten jos laittaisi dropit niin ajokorkeus ei nousisi enää lisää tuosta nykyisestä alimmasta asennosta.Ja myöskin tukivarret olisivat "normaalissa" asennossa ajonaikana.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    En ole minäkään koskaan kuullut jostain 3" droppi spindle:sta.

    Siinähän rupeaa olemaan tappikin jo jossain yläpällon kohdilla...lisäksi vanteen kokokin oltava melkoinen että mahtuu kääntymään ottamatta kiinni tukivarsiin...riippuu tietty vähän autosta :-?

    Ilmapussit ja silti maavara 20cm ala-asennossa...häh...onko se edes kovilla jousilla vakiona noin paljon... :eek:
     
  6. hanekki

    hanekki 3rd gear

    Kysessä siis 52 superi.Kyseiseen kulkineeseen vaihdettu oldsmobilen eturunko,jossa kiinni piilofarmin spindlet+jarrut koska alkuperäisissä vanteissa 5*5 jako jotka haluan siinä säilyttää.Kumit on L78-15 cokerit eli tämäkin vaikuttaa korkeuteen aika rankasti.Pussit 3 makkaraiset säätövara 20cm.Yksivaihtoehto on tietysti että laitan 4,75 jarrut ja muutan vanteisiin kanssa 4,75 jaon jos tuohon sitten löytyisi paremmin 3" droppeja.Tosin on myös saatavana 4,75 jakoseen spindlejä jotka on 12" jarruille,mutta ei tietoa ainakaan minulla käykö 12" 5*5 jaolla olevat levyt siihen tilalle.
     
  7. vuutainen

    vuutainen 1st gear

    hiukka kyl ihmeelliseltä kuulostaa jos on ilmat ja jää noin paljon maavaraa??

    itellä on hydraulit rivierassa ja ei kyl mitään maavaraa jää ku tonttiin tipauttaa. keulaan ei tehty mitään muutoksia muuten ku jouset pois ja tanko tilalle.


    kandee kattoo et mihin se kanittaa ettei tipu maahan asti. esim onks sulla pohjaus kumit viel tallella ?
    :-?
     
  8. hanekki

    hanekki 3rd gear

    Ei kanita mihinkään,loppuu yksinkertaisesti tukivarsista liikevarat.Noiden kumeksien korkeus tosiaan n.74cm muistaakseni.
     
  9. NURMALE

    NURMALE 1st gear

    Tohon joustovaraan ja maavaraan vaikuttaa aika paljon millaiseen asentoon ja korkeuteen se eturunko on istutettu, ilmeisesti pussit täynnä maavaraa n. metri ? Sopivaan asentoon asennettu eturunko laskee kyllä auton kun auton tonttiin, renkaan koosta riippumatta.
     
  10. hanekki

    hanekki 3rd gear

    Runko laitettu just samaan korkeuteen kuin vanhakin,sillä lailla että keulanpellit natsasi heittämällä paikoilleen.Ja tarkka maavara rungosta edestä mitattu nyt ja se on 15cm matalimmillaan 35cm korkeimmillaan.Mutta se alkuperäinen asia jäi nyt taas unholaan niinkuin aina käy näissä topikeissa. :odroll: Haluaisin siis keulaa alemmas.
     
  11. HT

    HT Gearhead

    Kysytäänpäs aiheesta. Mitä otettava huomioon kun lähdetään droppi spindleillä madaltamaan ettei käy köpelösti? Suunitelmissa 2-3" madallus kokonaisuudessaan. :eek:
     
  12. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    veikkaisin että tuo riippuu aika paljon autosta..

    fleetsidessa joutui tukivarresta laikkaamaan hiukan pois että mahtui pyörät kääntymään.
    iskarit piti kans vaihtaa. muuten ihan bolt-on homma.
     
  13. B 50

    B 50 Gearhead

    Tää päässyt lipsahtamaan ohi ja käsiteltykin jo puol vuotta sitten, mutta ehkä joku saman vaivan kanssa painii tulevaisuudessakin. Oli pari vuotta sitten vastaavanlainen auto/eturunko sovitus työnalla. Orgisrungossa tukivarret on kiinnitetty aivan eri korkeuteen kuin tuoreemmassa rungossa. Uusi runko olisi pitänyt hitsata n. rungonpaksuuden verran alkuperäisen yläpuolelle että pyörän navat olis tullu samaan tasoon alkuperäisiin verrattuna. Hitsasin uuden rungon kuitenkin vähän ylemmäs, että tukivarsien kulmat jäi alkuperäiseen asentoon tulevassa matalammassa ajokorkeudessa. Toimii jousitusgeometria niinkuin ovat insinöörit suunnitelleet.. Sama pätee hyvin pitkälti kaikkiin 40-50-luvun autoihin tuoreemmalla eturungolla.
     
  14. smuige

    smuige Gearhead

    ei käyny tuossa alkuperäisen kysyjän tapauksessa selväksi että mikä eturunko siihen on survottu. Jos a/g-body eturunko ja b-bodyn olka-akselit laitettu niin silloin geometria aika pitkällä mettässä jo muutenkin. Taitaa olla 1,5" korkeuseroa olka-akseleissa. Tuollaiseen swappiin tehdään kyllä tukivarsiakin ja ne kun laittaa niin saa geometriat jopa paremmiksi kuin alkuperäinen g-body.
     
  15. sja78

    sja78 3rd gear

    ei kellään sattumalta oo jääny nurkkiin pyörimään droppeja tai muita madalluspalikoita chevy pikkariin (vm.88, C2500)?? 8)
     

Kerro tästä muillekin!