Dual Plane intake EFI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja flw-65, 1.12.2014.

  1. flw-65

    flw-65 3rd gear

    Suunnitelmissa olisi muuttaa Megan ohjaama TBI ruisku 8-piste ruutaksi.
    Imusarjana käyttäisin alkuperäistä Dual plane sarjaa. Syy : säilyttää väkevä alakierrosvääntö jota
    painava jenkkiauto kaipaa. Suutinbugit juotan messingillä , bensatukki on vielä kesken suunnittelun. Suuttimiksi Boschin ev14 , hienojakoisella sumutuksella. Paljon on vielä mietinnän alla, suutinten koko esim, tarkoituksena olisi E85 käyttö myöhemmässä vaiheesssa. Paljonko yli normaalin suuttimet tulisi mitoittaa ? Tiedän että imusarjan kanavat ovat erimittaiset, ja tulevat kanteen hieman eri kulmissa mutta on näitä dualplaneja tehty myös tehdasmaisesti, lähinnä venemoottoreihin... :odroll: Single plane sarjan teko ei houkuttele yhtään... :-?
    Mielipiteitä otetaan vastaan :D
     
  2. t1mppa

    t1mppa 1st gear

    Mulla on Edelbrockin dual planesta tehty ruiskuimusarja ja kyllähän tuo toimii mutta ei kyllä ole kokemusta tai tietoa siitä että toimisiko paremmin jollain muulla imusarjalla.
     
  3. flw-65

    flw-65 3rd gear

    :D No en ole sitten ainoa ajatuksineni :wink: Oliko alumiininen imusarja se Edelin ? Saitko suuttimet asettumaan samaan tasoon, miten kanavan puolella, tuleeko kärsä näkyviin miten paljon ? Mitä suuttimia käytit ?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noi 8-piste pruutat on oikeastaan ihan singleplane malleja, runnerin pituudella ja paksuudella "säädetään" ominaisuuksia. Dualplane kaasari-imarissa on vaan pitempi runneri vs singleplane.
     
  5. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Tossa 2000luvun alusta muutama huonolaatuinen projektikuva (paperikuvasta digipokkarilla otettu) Z28-dualplanesta väsäsin.
    Suuttimet vanhoja Bosch-matalaohmisia joissa terävä kärki, kapea suihkukartio. Ongelma tuossa on ettei mikään uusi(isompi) suutin käy suoraan tilalle. Kiinnitetyt palikat on kaikki rosteria, liimattu "metalliepoksilla" sekä niittaamalla. Rosterin ja alumiinin lämpölaajenemiset melko samat. Ihme kyllä tuo pitää ja toimii vieläkin.
    Vaparina kun imarissa on vai alipainetta, noi liimaukset kestää niitein varmistettuna.
    Bensatukit tein kupariputkesta fosforikuparilla juotokset(nestekaasutoholla) :oops:
    Rokkiorkesterin baseplate uusiokäytössä.
    Ruuttaboxi on ikivanha L-Jetronic.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. t1mppa

    t1mppa 1st gear

    Alumiinia on imusarja, Edelin Air Gap, onkos noita valurautaisiakin?
    Suuttimet on samassa tasossa mutta ei tule kanavaan asti, tossa tuli ehkä mokattua, olisi voinut painaa alemmaksi ja vielä suunnata suutin imuventtiiliä kohti. En kyllä nyt muista varmasti olisiko tuo suuttimen suuntaaminen imuventtiiliä kohti ollut edes mahdollista.
    Suuttimet on vanhat matalaohmiset Siemens Dekat, nykyään on paljon parempia suuttimia tarjolla, en ole noihin paljoa perehtynyt.
     

Kerro tästä muillekin!