Duallyyn super single renkaat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja peraaa, 17.6.2010.

  1. peraaa

    peraaa 1st gear

    Onko kellään tietoa mistä saisi noita leveitä super single renkaita?

    Tekisi mieli tehdä vanteet NC-llä itse. Kuitenkaan mitään 22" vannetta en välttämättä halua. 17" ja pirun leveä maistuisi.
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    Uppista tällekkin vanhalle threadille kun itseäkin alkanut kiinnostaa. 19.5 8-pulttisia vanteita on olemassa mutta saiskos pienempiä vanteita myös super singlenä? Ihan pikasella googlettamisella ei löytynyt (mun pikanen=½päivää)...
     
  3. kupeevoortti

    kupeevoortti Gearhead

    Sen verran ennekun ostatte uusia vanteita/ kummeja niin kysykää konttorilta onko ok.
    Itse kysyin joskus ko. asiaa ja sanottiin että paripyörien muuttaminen singlepyöriksi on kielletty.
     
  4. mke77

    mke77 Gearhead

    ^oha noit nykyyään..tosin 22.5 ja 12-pulttisena...
     
  5. kupeevoortti

    kupeevoortti Gearhead

    no onhan noita mutta enpäs oo nähäny aluunperin kertaakaa vetävillä. Mutta enpäs oo onneksi viä läheskää kaikkia nähäny :)
     
  6. vesaku

    vesaku 3rd gear

    2007 Power Big meetissä olin majoittuneena Västeråsista kaakkoon olevalla leirintäalueella niin siellä näin yhden saksan kilpisen Duallyn jossa oli Åbout 400-500 leveät takakumit Weldin vanteella ja auto veti puoliperä matkailuvaunua.
    Väri oli oranssi/ musta. Juhlava oli yhdistelmä.
    Olin siellä pariyötä mutta ei yhdistelmää/autoa näkyny itse tapahtumassa. Itse ostin Duallyn tuossa parikuukautta sitten ja heti piti alkaa etsimään moisia renkaita mutta ei löytyny.
    Tuskimpa tuo olisi ongelma ajella noilla renkailla katsastusten välit. :rotfl:
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ai onvai? Mites isot rekat sitten saa moisia käyttää..ei tainnut olla ihan vastaaja ajan tasalla...
    Noita vanteita on napakeskittävinä 8-pulttisella jaolla kuten pikkuvehkeet ja sitten noilla isommilla 10 ja 12 pulttisilla vanteilla...vannekootkin vaihtelee 16-24.5 välillä ja suomessakin oon nähnyt 8 pulttista singlepyörää K-A Pickupin alla.Pickupeissa en kyllä itse haluis mennä kovinkaan isoon vanteeseen kun raskaan kaluston singelä joutuu käyttään..jos joutuu ainahan voi alle tunkea M&Ht tai muuta :)
     
  8. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    En ota saatavuuteen mitään kantaa. Mutta nettiautossa on yksi Dodgen dually myynnissä missä on leveähköt singlepyörät takana. Se, että onko nuo muutoskatsastettu ei ole tietoa.

    http://www.nettiauto.com/dodge/ram/4196944
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tuosta pelistä juurikin tää idea heräsii takas.. eri asia on onko dually yleensäkkään talvella kiva..jenkit haukkuu venepiireissä kyllä ihan alimpaan tyhjänä vs single ja tuskin suomessa yhtään sen kivempaa.
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ahaa!?!? Näytäs minulle M&H;t joissa on K-A;n kantavuus?

    Jos asiasta puhutaan lainkirjainta kunnioittaen niin varmaan aika mahdoton asia laittaa singlet duallyyn, tulee kokomuutos ja kantavuus ongelmia. Täytyy muistaa että N2 ja N2K luokan ajoneuvoihin sovelletaan H-A ja P-A rengassääntöjä ja se tekee asiasta ongelmallisen. "Isoilla" on omat säännöt.

    Jos tätä taas tutkitaan et voiko ne laittaa laista viis niin eihän niiden laitossa ole mitään ongelmaa. Itse en laittais, onhan ne niin hirveet löysät ajella.

    Katsellut American Forcen 19.5" Semiwheels;jä. Kantavuus riittää ja kulutus kestoakin :)
    http://www.americanforcewheels.com/
     
  11. romper-stomper

    romper-stomper 1st gear

    Ei kukaan tiedä mistä saisi 17x8 duallyn vanteet? Pitäs saada 12.5" kumi fiksusti päälle. Tuntuu ettei noita ol tällähetkellä koko maailmassa myyä. Felge.de:stä oon kyselly tekisivätkö, mut suoran vastauksen saaminen on vähä vaikeeta.
     
  12. sami-v

    sami-v 1st gear

  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    En näytä, enkä myöskään monestakaan K-A p-Usta näytä edes mutenkaan laillisert kantavuudet täyttäviä...monet ajaa millä sattuu...

    Ai singlet rekassakin löysät ajella.. bullshit itseasiassa päinvastoin.
    Been there Done that.
    Äkkiseltään ei löytynyt mitään....
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kaverilla on kaksi uutta sarjaa aluvanteita 1200 kierros myymättä. Ilmoitankos sulle privassa millaset?
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Juun ei tuoltakaan löytnyt mitään mikä miellyttää....
     
  16. romper-stomper

    romper-stomper 1st gear

    Laita ihmeellä! Mielellään puh.numeron kera. Haen heti pois.
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Elikkä duallystä ei saa singleä mutta Singlen saa levitettyä Duallyn levikkeillä ja siihen sitten joko super singlet taakse taikka offivanteet.... ei hjyva... noi super singlet on vaan niin kivikovat alla 7.5 kg ilmanpaineineen ja raskaita että iskarit heittää voltit ja muutenkin kaikki menee päin persettä. Tosin niihän se duallykin on kaikkea muuta kun mukava kevyellä kuormalla on sitten kuiva tai liukas.
     
  18. romper-stomper

    romper-stomper 1st gear

    Sen takia mullaki on jotain 400kg kuormaa kokoajan. 8)
     
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kaivinkoneen isompi kauhakos?? Nojoo mulla lähinnä mielessä veneenkuljettimeksi jonninsortin kiikotinta..valinta on Ram ihan Cumminsin takia. Kantavuutta sais tarvittaessa takana olla mutta sais se tyhjänäkin olla ees hiukan kuten täysperä... Rahtitollot kun tottuneet nuppeihin ei edes tiedä mikä on hyvä auto ajaa... :poff:
     
  20. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mä lähtisin rekkarenkaiden linjalle, ei se niiden paino juuri tunnu missään. Välitykset kun vaihtaa sopiviksi niin ei ole sen kummempi ajella kuin LT-fillareillakaan, jollain neljän kilon paineilla ei renkaat ole liian kovatkaan. Mulla ei tosin ole kokemusta supersinkkupyöristä, mutta noilla 315 leveillä olen kohta vuoden verran ajellut, enkä oikein pahaa sanottavaa niistä keksi.
     

Kerro tästä muillekin!