Duramax Silverado GM

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Lienee aika laittaa näillekin oma topikki kun noilla dodgemiehillä näyttää olevan jo melkein 200 sivua kasassa.
    Omassa viriä melkein sopivasti ja varttimaili 13,2/162 rajoitinta vasten.
    Ongelmia 0. Kilsoja kaikkiaan 120t mailia, itse niistä noin 15000 ajettu.

    Ja ideana ei ole todellakaan GM vs Cummins vs Ford, vaan keskustelu automerkin ongelmista, kysymyksistä tjsp. tyyliin cummins-keskustelu nyt 198 sivua teknistä tietoa ja muuta bullshittiä.
     
  2. FNB tuning

    FNB tuning 1st gear

    Ja loput työnnetty? :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  3. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Asiasta vitoseen, kesällä oli suomen tivoli tankkailemassa paikallisella nesteellä niin siinä oli keltainen Chevyksi minä sen katsoin, pitkälavainen (katettu) paripyörillä oleva Pick-up. Vähän aikaa hämmästelin että onko tollanenkin saatu suomessa rekisteriin. :-?
     
  4. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Kiinnostais kyllä tietää miten kyseisiin lukemiin päästään diesel-pickupilla, taitaa olla vielä jatketulla ohjaamolla, eli painoa on. Valoissa on joutunut miettiin, miten rinnalla oleva tuning-vehje lähtee, nyt joutuu varoon jo kaikenlaisia työkoneita, ettei joudu nöyryytetyksi...
     
  5. FNB tuning

    FNB tuning 1st gear

    :D Kävelemällä olisit jo perillä :D
     
  6. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Merkistä riippumatta päästään noihin lukemiin kaikilla ameriikan nykyaikaisdieseleillä. Syöttöä/ahtoa lisää, siinähän se peruskonsepti on.
    Tämän päivän perusdieseleissä on +300 hevosta kaikilla merkeillä, ja vääntöä vajaan tuhannen newtonin verran. Viritetyissä sitten paljon enempi.
    Vaikka painoa laitteissa löytyy yli 3000 kiloa, niin se vääntö silti kuljettaa sitä laitetta aika iloisesti, ja viritettynä vielä enemmän. Ja mikä parasta, omien kokemuksieni mukaan, mitä enemmän virittää, sitä vähemmän kuluu polttoainetta. Jännä yhtälö, eiks vaan. Vakiokone noin 15-16l/100km, nykyään 12-13l/100km. Ja kiihdytykset ei ole ainakaan keventyneet.
    On se vaan dieselkoneen laittaminen hieno asia, merkistä riippumatta.
     
  7. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    FNB tuning laittaa vaikka vaan tonnin painoa selkään ja lähtee nyt kävelemään kotiin. kerro kun olet perillä.
     
  8. FNB tuning

    FNB tuning 1st gear

    Eihän tähän voi tuumata ku että viimeistään samaan aikaan ku sä sen duramaxin kans :lol:
     
  9. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    OK. ei pitäis tarttua tähän, mutta kun sä oot niin nopee, niin mulla on ihan kympin peli tallissa. ja jos ei se riitä, niin multa löytyy myös kasin peli. Tosin mä ajan sillä vaan matalia ysejä. Voitko sä nyt jättää tän ketjun rauhaan, idiootti?
     
  10. freeride

    freeride Gearhead

    eikös sulla maxdura ollut se suncoastin loota?kuinka on pelaillu ja mitkä on suurimmat erot vakiolootaan,esim.muuttuko vaihtoajankohta paljon ja kuinka teräviä vaihdot on jne.?
     
  11. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Turamaks on ihan paska ja Rami on kunkku!
    Ei vaan, hyvin Letukka tyrkkää. Siinä on liikennevaloissa lökäpöksyt ja merkonoomit ihmeissään. Mutta tämä "pääväärinpäinlippalakissaheppu" ei jää kenellekkään.

    http://videos.streetfire.net/video/9b24 ... 3e5f46.htm
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ihmettelijöille tiedoksi etä tuollaisen duramaxin saa kilpiin ihan kätevästi, rahaa se vaan vaatii mut ei liene ongelma niille kenellä tuollaiseen on muutenkin varaa. Ja on hieno laite!!! Mä vaan olen niin köyhä.....
     
  13. Rusty

    Rusty Gearhead

    Niin onkos MaxDuran auto tämä valkonen pikkari joka oli viikko sitten Alastarolla? Hyvät äänet ja nokeakin työntää mukavasti 8)
     
  14. Nappula

    Nappula 3rd gear

    Onko tämä uusi 6.6 litranen duramax kokonaan eri kone kuin 6.5 turbo?
    Ajattelin vaan että onko chevyyn vihdoin saatu parempi kone kuin tuo 6.5
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Juu tyystin eri kone mm. 4 venttiiliä per sylinteri. Tuli markkinoille muistaakseni 2001, silloin 300 hp versiona. Nykyään ovat 360 heppasia (paitsi vaneissa 250 hv).

    edit: kirotusvihreet
     
  16. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Hyvin on toistaiseksi toiminut. Laatikko oppi parissa päivässä tavoille, ja alkoi toimimaan vaihtojen suhteen kunnolla.
    Vakiolaatikolla oli semmonen 1700 rpm raja jossa se alkoi laittamaan pienempää, nyt kruisailee vielä 1500 kierroksella.
    Pienen nykäisyn toi tekee 2-3 vaihdossa, mutta se johtunee enemmänkin tosta PPE:n ohjelmasta.
    Lämmöt on vähän korkeammalla kuin vakiossa, ilmeisesti turbiinin vuoksi.
    Mutta mikä tärkeintä, nyt ei loota enää luista vaikka olisi paukkua enemmänkin.
     
  17. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Kyllä. Kiitos :D
     
  18. arzi

    arzi Gearhead

    Löytyykö kuvia? Olis kiva nähdä millaisesta pelistä on kyse.
     
  19. vette77

    vette77 1st gear

    melkoisen asiantuntevia kysymyksiä/kommentteja tossa aikasemmin.
    Oisko kumminki 4-venttiili tekniikkaa!!!

    mitäs kaikkee maxdura oot oikein laittanu siihen kun noin kulkee, jos et näin julkisesti ilkee paljastaa niin laita vaikka Yv:tä

    faijan rassiin ei vielä muuta ole laitettu kuin Edge juice kabiini ohjaimella, menee sen avittamana sentäs alle 7sec 0-100, varttii ei ole tullut kokeiltua, näppärä jäbä sen tosta päättelee.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Hyva, MaxDura, duramaxit on omiaan muokkaamaan yleista mielipidetta dieseleista!


    ---------------------------------------------------------------------------
    -97 Ford F-250HD 4x4 super cab long box 7.3 Powerstroke diesel
    -89 Chevy Suburban 1500 4x4 5.7TBI
     

Kerro tästä muillekin!