Duramax Silverado GM

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Sukulaismiehellä 2003 vakio lb7 duramax ollu jo pitkän aikaa telakalla. Vaikutti, että olis dieseliä öljyssä. Savuttaa valkosta ja käy mutta ei puhtaasti. Nytte parin vuoden seisomisen jälkeen mittaili puristuspaineet, jotka oli normaalit muissa paitsi 6 ja 8 sylinteri, jotka ei antanu ku 5 baria. Voiko olla menny kansipahvi sylinterien välistä? Se ei kyllä selittäis tuota öljyjen ohentumista, mutta se voi olla myös suuttimien paluupuolen ongelma. Tuossa autossa oli vuosia säksättävä suutin, mikä hiljeni kun laittoi x1r lisäainetta tankkiin.

    Käskin työntää paineilmaa hehkun reiästä sisään ja kuunnella mistä pihistää tai tuleeko toisesta sylinteristä. Omistaja on varma että häiriö on venttiileissä. Minä taas lähes varma siitä että vika on jossain muualla. :) eipä kai vakio tehoilla pitäisi kiertokankienkaan ottaa kyttyrää, joten epäilyt on kansinahkassa tai suuttimissa. Harmi ettei tajunnu tsekata jäähdytysjärjestelmän paineita, tai huohotusta...
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Kansipahvi voi hyvinkin olla 6 - 8 välistä mennyt ja selittäähän se minusta myös sen naftan joutumisen öljyn joukkoon.
    Kahdessa sylinterissä ei ole palotapahtumaa ( ei painetta >> ei lämpöä >> ei syttymistä >> ei palamista), jolloin polttoainetta päätynee silloin sinne öljyn joukkoon...osa päätynee myös pakoventtiilien kautta pakoputkistoon ja palaa/savuaa siellä...se selittää myös sen savun.

    Käynti huonoa koska kaksi sylinteriä pois pelistä.
     
    tsipi tykkää tästä.
  3. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Eli lb7 menee kansipahveja jo ihan vakiotehoillakin? Sanoisin että tuolla on ajettu semmonen 300tkm. Mahtava auto kyllä ajaa kun oli minulla muutama vuosi takaperin viikon päivät käytössä.
     
  4. fudge85

    fudge85 3rd gear

    Kannenpultit sinkuu ajan mittaan.. luulisin..
     
  5. Thumba

    Thumba 3rd gear

    Viime aikoina on alkanut päässä pyöriä ajatus ton lavakäikäleen korotuksesta.
    Ajettavuus ilmeisesti huononee ja tottahan toki käytettävyys hankaloituisi mm.lavalle lastaus.
    Mutta silti.
    Itsellä ei varmastikkaan taito riitä ko. Toimenpiteeseen. Onko nykyään mahdollista korottaa laillisesti?
    Paljonkohan tuollainen 6” ja 3” korotus kustantaisi teettää?
    Ja kohdehan on 01 silverado pitkällä ohjaamolla.
     
  6. Fikke

    Fikke 1st gear

    Onko jollain tietoa mistä löytyy etuvetarin laipalle spacer. Vanha otti ja hajosi ja nyt tarvisin 1,5" välikappaleen vetarin ja laatikon laippojen väliin.
     
  7. Lorttoni

    Lorttoni 1st gear

    Morjes vaan kaikille. Tuli haettua taas amerikkaa Pihalle ni vois sitä täälläkin joskus piipahtaa lukemassa juttuja.. Mulla on tosiaan 6"alustaa korotettu ja 3" koria otteessa on korotukset. mut renkaita ei saa 37" vähän se ajettavuus kärsii mut pidän parempana ajaa ku monia muita neliveto vehkeitä mitä itellä ollut.. Sehän on tietysti paljon renkaistakin kiinni.. Ja mulla olis yks spacerikin ylimääräsenä..
     
  8. Fikke

    Fikke 1st gear

    Sain jo uuden spacerin vetarille.
     
  9. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Kirjotellaas tänne kuitenki diagnoosit mitä ton sukulaismiehen duramaxia vaivas.

    Eli sieltähän oli tosiaan oikean puolen 2 sylinteriltä keinuvivut menny särki. Keinuvipujen pukeissa oli jotain patenttiviritelmää. Oli varmaa aikasemminki pettäny ja fiksari ei ollu saanu pultin pätkiä rei"istä veke. Oli sitte laittanu lyhettettyjä pultteja sinne. Loppu tulos oli kierteiden pettäminen ja koko akseli oli poikki jne. Jenkeistä löysin käytetyt uudet keinuvipu kokoonpanot ja eno sai homman korjattua. Samalla oikean puolen suuttimet lähti testipenkkiin ja keinuvipujen myyjältä ostin pari lb7 suutinta 50$ kappalehintaan. Nämäkin molemmat saatiin ilmeisesti jiiriin, eli pari suutinta jäi varalle.

    Duramax liikkuu taas parin vuoden levon jälkeen ja käy kuulemma tosi nätisti. Oikean puolen suuttimet ilmeisesti lähdössä samalle hepulle jossain vaiheessa. Ihan vaan varmuudeksi ja että saa kaikki suuttimet tsekatuiksi. En nyt muista kaverin nimeä ?Laukkanen? Jostain pohjanmaalta kuitenki ja on kuulemma pätevä kaveri. Voin tuon nimen varmistaa, jos joku tahtoo.

    Ei jää nyt sitte leijumaan tämänkään auton kohtalo ja ei tosiaan kantta nostettu irti.
     
    fudge85 ja tappokinnas tykkäävät tästä.
  10. Lorttoni

    Lorttoni 1st gear

    Onkos jollai ajatusta miten saan nollattua change engine oil. Ilmotukse. Virrat päälle ja kaasua kolme kertaa kokeiltu kymmiä kertoja ei nollaannu...??
     
  11. Fikke

    Fikke 1st gear

    Kyllä se sillä resetoituu ainakin vm. 2004. Virrat päälle ja rauhallisesti 3 krt kaasu pohjaan.
     
  12. Fikke

    Fikke 1st gear

    Mielenkiinnosta kysyn kun itsellä 6" korotus ja 35" renkaat, et eikö tolla jo 37" mahdu alle vai tuleeko laki vastaan?
     
  13. Fikke

    Fikke 1st gear

    Mitä moottoriöljyä käytätte? Olen tuupannut Motonetin mag1, kun se on täyttää vaatimukset.
     
  14. fudge85

    fudge85 3rd gear

    Teboilin 5w40 oon laittanu, Delvacia myös, laitoinkohan viime kesänä Castrollia.. Kaikki pelannu...
     

Kerro tästä muillekin!