Duramax Silverado GM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. E_N

    E_N 3rd gear

    Kai siihen jonkun matkaa toista tonnia menee. Riippuu mitä vaatii.
    OEM grade C tiivistettä suositellaan käytettävän ja kun kantta höylätään että saadaan suoraksi on se senkin puolesta suositeltava.

    Uudet OE pultit myös täysin riittävät. Jos välttämättä haluaa niin sitten ARP mutta en usko vaikuttavan sulla muuta kun kevyemmän lompakon.

    Youutuubista kattomaan pari videota niin selkiää aika hyvin mitä vaatii. Turbo saa jäädä paikalleen. Ja kannattaa varmaan ottaa etulokarit pois tieltä niin saa tilaa kivasti.
     
  2. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Tietäiskö kukaan mikä vaivaa?
    Tulet risteykseen, jarrutat, pysähdyt. Lähdet liikkeelle, tuntuu vaimea nykäisy tai toisinaan kaksikin. Sitten kokeilet vasta mäkeen tehdä tämän saman, löysäät vedon, auto pysähtyy, et ole jarruun koskenut. Lähdet liikkeelle, eipä tunnukaan väljyyttä. Mutta kun ajat kävely, juoksu vauhtia ja jarrutat ja lähdet niin aina tuntuu välys. Tämän voit toistaa vaikka kymmenen kertaa. Mutta eteen taaksepäin venkslaamalla välystä ei saa tuntumaan, vaikka laittaa estettä renkaiden eteen tai käsijarrun. Tuntuma on sellainen että jarrutuksen jälkeen kun lähdet kiihdyttämään niin tuntuu kuin taka akseli nyrhähtäis jotenkin eri asentoon ja kyllähän se vähän kiertyykin kun vierellä kävelin ja poitsu ajoi. Onko vika että lehtijousi päästää akselin jotenkin nyökkäämään. Ei väljyyttä ristikoissa eikä äkkiseltään muuallakaan... Missä vika?
    2015 220tkm ajettu
     
  3. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Otin jälkiasennetut 2" korokepalat pois taka-akselin ja jousen välistä. Siihen loppui kolahtelu. Aiemminkin arvelin tuota ja yritin kiriä henkselit pultteja mutta ei se auttanut. Nyt hyvä : )

     
    Muokattu: 7.6.2020
  4. fudge85

    fudge85 Gearhead

    miksihän se nuiden takia kolahtelee??
     
  5. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    En kyllä tiiä. Oisko niin että lehtijousien tekemä tuenta menee huonompaan asentoon ja perä pääsee kiertymään renkaan pyörimissuunnassa. Tai kardaanin nivelet menee huonoon asentoon. Mitään muuta en tehnyt kun otin nuo palat pois ja välys on pysynyt pois : )
    Korotuksen tein vaan sen takia että renkaat mahtuu edessä kääntymään, eli korotin myös edestä. Jos vielä haluuttais korottaa niin oiskohan paras tuo korinkorotus rungolla, näyttävät myyvän 300 taalalla noita sarjoja joissa tulee puskurien korotus korvat mukana.
    Etuvääntösauvoja kiristämällä jousituksesta tuli pintakova epämiellyttävä, vähän löysäämällä pikkusen parani.
     
  6. Fikke

    Fikke 1st gear

    Onko tietoa mistä saisi suodattimelta lähtevät polttoainelinjat tai vielä parempi jos tiedossa lähtöliittimien speksit? GM osanumerot 15077513 ja 15167372 eli lähtö- ja paluulinja.
     
  7. Gemssi

    Gemssi 1st gear

    Terve, mikähä mahtaa olla lml duramaxissa vikana kun tuntuu että repii jostain ilmoja, on kokeiltu laittaa kirkasta letkua ennen ja jälkeen suodatinta ja näyttäs että ilmaa tulee tankilta päin. Suodattimen jalkaan on tiivisteet vaihettu ja kokeiltiin kirkasta letkua heti tankilta ensimmäiseen pikaliittimeen ja sieltä ei ilmaa tule. Yks risanen letku vaihettiin tankilta tulevaan jakotukkiin ja käytiin muitakin liitoksia läpi mutta oireilu jatkuu. Ei pysty kun pintakaasulla ajamaan ja kun painaa enemmän kaasua nii hyytyy ja kun pitää vähän aikaa pohjassa kiihtyy pikkuhiljaa ja yhtäkkiä taas lähtee isoilla kierroksilla mutta kun höllää nii taas samat oireet. Kun pysähtyy, sammuttaa ja antaa olla vähä aikaa nii saattaa toimia normaalisti.
     
  8. tst

    tst Gearhead

    Onkos noissa tankissa sihti kuten vanhemmissa? Sen kun heitin menemään niin loppui tuollaiset
     
  9. ville400

    ville400 2nd gear

    mulla vika korjaantui vaan laittamalla sähköinen siirtopumppu
     
  10. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    2015 diesel silverado kyseessä. Saako nelivedon kytkeä vauhdista päälle tasanopeudella kun renkaat pyörii samaa vauhtia vaikkapa maantie ajossa 80km/h?
     
  11. Gemssi

    Gemssi 1st gear

    Ei ollu tankissa sihtiä ja nyt on sähkönen siirtopumppu asennettu sekä uus suodattimen jalka. Mistähä lähtis seuraavana vikaa ehtimään? Onko ohjelmassa nyt joku bitti poikittain vai joku anturivika.
     
  12. ville400

    ville400 2nd gear

    onko sitä ohjelmaa muutettu jollain ohjelmointi kapulalla?
     
  13. Gemssi

    Gemssi 1st gear

    Joo siinä on h&s performancen mini maxx.
     
  14. Fikke

    Fikke 1st gear

    Vm. 2004 ainakin voi kytkeä, miks ei uudemmassakin.
     
  15. ville400

    ville400 2nd gear

    mun on kaks kertaa ohjelmointi sekoillut mutta ei oo oireet ollu tuollaiset sun kertomat ja oon vaan palauttanut perus asetuksiin ja taas toiminut
     
  16. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Oletteko laittaneet vanhempiin duramaxeihin jotain perus katalysaattoria. Haisee niin pirun pahalle kun auto rouskuttaa pihassa. Käviskö tuohon joku yleismallin katalysaattori jostain kuorma autosta... Oisko kellään kokemusta tai heittää linkkiä mistä katti. En ainakaan ihan helpolla löytänyt noin paksuun putkeen sopivaa
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuosta Banks:n Duramax C20:sta tulee kyllä huima laite kuivasumppuineen kaikkineen :odcool:
     
  18. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Morot! Olin pois täältä muutamia vuosia ja nyt kun ajattelin palata (uudella nimimerkillä, vanhat tunnukset hukassa),niin yllätyin, eikös täällä riitä enää duramaxeista juoruamista vai mikä mättää? Muutamaan kysymykseen meinasin apuja kirjoitella, mutta nehän oli parivuotta vanhoja. Se miksi minä olin pois ei liity sen enempää overdriveen kuin auton vaihtoonkaan, olinpahan vain pois. Tavara/henkilökuljetinkin on sama vielä.
     
  19. Akit

    Akit 2nd gear

    Moi Miten/missä saa o4 silveradon nopeusmittarin kalibroitua? Renkaiden kokokin ilmeisesti täytyy muuttaa?
     
  20. pectus

    pectus 3rd gear

    Ittellä oli tuo ppe xcelerator pulikka millä onnistu rengaskoon muuttaminen että sai mittarin kohilleen
     

Kerro tästä muillekin!