Duramax Silverado GM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Kiitos Artsille ja sirkukselle.
    Pitääpä tuo visko testata hetimiten kun saa jonkun kaveriksi kaasua painamaan. Tää oli hyvä vinkki. Itekin olin jo ajatellut tuota hihnan köysäämistä ja kokeilua mut en ole saanut aikaiseksi : ( Jos ei näillä konsteilla auta niin pitäiskö se kyhätä letku kuulosuojaimiin ja alkaa niillä kuuntelemaan kaiken maailman pumppuja ja jakopäitä...
    Joo kyllä se ääni on kasvanut ja onhan näissä sitä huminaa muutoinkin kun moottori käy...
     
  2. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Ei ollut viskossa vikkaa... pyörii hiljakseen siellä
    Laitoin auton käymään, ininä ei kuulu ekan parin minuutin aikana, mutta sen jälkeen kyllä... Pitää puottaa joku päivä tuo apulaite hihna pois ja kuulostella uudestaan. Voiskohan se joku kiristinrulla tuollain vinkua...
     
  3. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Voipa hyvinkin olla. onkohan siihen vaihdettu tuota moniurahihnaa? Omaan kun vaihdoin jonkun ehkä motonetin remmin niin vikisi ja kitisi, rokkiautolta kun tilasin remmin niin se loppui siihen.
     
  4. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Joo, nappasin remmin irti ja jyräytin käyntiin. Ääni katosi : )
    Sitten nypläämään pyöriä niin hihnan kiristimen pyörä pyöri "karkeasti". Ikään kuin laakeri ihan kuiva ja rasvat oli pukannut jo pois. Muut pyörät vaikutti "hereiltä"
    Uutta pyörää metsästämään paikallisesta varaosaliikkeestä, purkaamolta... eipä löytynyt.
    Ameriikasta saa https://www.rockauto.com/en/parts/acdelco,12673657,belt+tensioner,11659 mutta en haluaisi odottaa toista viikkoa...
    Niinpä teurastin tuon muovipyörän ja vaihdoin sinne uuden 6203 laakerin.
    Ääni katosi, en ois uskonut että noin pahan äänen aiheuttaa moinen pikkupyörä joka kuiten vielä oli yhtenä kappaleena. Nooh, pitänee tilata varalle tuo kiristin jossa rulla mukana. Pelkkää hihnapyörää en löytänyt mistään...
     
    Artsi Bunker tykkää tästä.
  5. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Samalla tilaat sieltä suodattimet + muutahuolto osaa. ;)
     
  6. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Tere
    Hiljaista tämä keskustelu täällä diisseli silverado osiossa, tässä tikusta asiaa : )
    Asentelin viikonloppuna tuommosen Edge/Pulsar moduulin ja näytön autooni.
    https://www.edgeproducts.com/products/in-line_chips_and_modules/pulsar/duramax/parts/22602-3
    Ameriikan kokemuksia luin ennen tilausta ja siellä kyllä olivat käyttäjät tykänneet. Kovin paljon näihin uudempiin ( L5P duramax) ei ole vaihtoehtoja. PPEI:lle olisi voinut tieten ecun lähettää ja ne ois lähettänyt sen ohjelmoituna takas. Tai tilata tieten toisen ecun jonka olisivat ohjelmoineet ja lähettäneet tänne peräpohjolaan...
    Eilen laitoin paikalleen ja ensituntuma on kyllä kiva, jotenkin tuo vakio 445hv/1234Nm tuntui aika nuhaiselta vai onko se vaan tehty softalla niin alakuloiseksi.
    Takapyörä tehostahan nuo tuossa esitteessä puhuu niin aika makiat ois konetehot jos vaan ovat sinne päinkään 605hv ja 1678Nm
    Pidetään peukkuja että pysyy nipussa : )
     
    Artsi Bunker tykkää tästä.
  7. Teemupiira

    Teemupiira 1st gear

    Joo itteläni oli vajaa 4 vuotta duramax vani Lly, ja niistä hihnapyörien vaihdosta alkoi tulemaan jo rutiini huoltotoimenpide kuten myös hihnan vaihdosta joka alkoi ääntämään siinä 5000km kohdilla. Lopulta vaihdoin niihin hihnapyöriin kunnon skfn laakerit niin sitten ne alkoi kestää, noissa rockauton hihnapyörissäkin on yleensä heikompi tasoisia laakereita.
    Nyt tuli sitten ostettua -10 silverado ja sama homma heti kaupanteon jälkeen hihna kitisi ja rullat rallatti. Tänään sit uusittu kaikki, paitsi että kokemuksesta oppineena välirulliin prässäsin kunnon laakerit, tosin uuden kiristimen muovipyörään en vaihtanut. Noissa hihnoisakin on mitta eroja vaikka varaosanumero yms ovat oikeita, vaniin löysin lopulta muistaakseni 8-12mm lyhyemmän hihnan niin kesti paremmin.
     
  8. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

  9. Akit

    Akit 2nd gear

    Ei tarkempaa tietoa mutta on ollut myynnissä ainakin 1.5vuotta. Mietin kans tätä ennen kun ostin oman, jolla ajellut kohta puolitoistavuotta:D
     
    Artsi Bunker tykkää tästä.
  10. Heikki_00

    Heikki_00 1st gear

    Olisi tuossa kiikarissa 2008 silverado.
    Ainoa mikä nyt vähän jarruttaa ostopäätöstä on että vetomassat puuttuu rekisteriotteesta.
    Saako niitä jollain lippusilla ja lappusilla vielä jälkikäteen lisättyä otteeseen?
     
  11. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Eikö tolla saa sen auton kokonaismassan mukaan vetää ilman merkintää, eli 3500kg.
    Jos kyseessä siis kuorma-auto.
     
  12. Heikki_00

    Heikki_00 1st gear

    Kuorma-auto kyseessä. Tuo on liikkeessä myynnissä ja olivat jossain katsastuskonttorin autotohtorilla sen käyttäneet tarkastuksessa. Punakynää oli tullut tuosta että koukku löytyy mutta massoja ei otteessa
     
  13. Akit

    Akit 2nd gear

    Mulla kevytkuorkki silverado ja koukku eikä massoja otteessa. Eikä koskaan ole katsastuksessa eikä ratsiassa kukaan kysellyt massojen perään. Saa vetää kaiken mitä tohon normi koukkuun saa laittaa eli 3500kg
     
    Heikki_00 tykkää tästä.
  14. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Ei täälläkään massoja otteessa. Maksimit saa vetää. On tuo autotohtori joku ha/pa-autojen tarkastelija, minen tiiä?
     
    Heikki_00 tykkää tästä.
  15. sirkus

    sirkus Gearhead

    Ei oo massoja mullakaan ja tosiaan sen 3500kg saa vetää mihin työntöjarrut rajottuu.
     
    Heikki_00 tykkää tästä.
  16. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Onko muilla ongelmia muutuva tilavuuksisen turbon kanssa? Omassa on säätökiekko jumissa ja purattaa turbon irti puhdistusta varten. Kävi ilmi kun kaverilla paljastui sama ongelma ja rupesin vain mielenkiinnosta omasta tarkistamaan. Ei siis antanut vikakoodeja mitään. Ei mitään käsitystä missä vaiheessa on tarttunut kiinni. Vissiin ajellu liian sievästi...:oops:
     
  17. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Eiks tuo vnt-ahdinten jumiutuminen ole aika yleistäkin? Näistähän oli vw-leirissä aikoinaan isoakin polemiikkia kun pikkumoottorit tumppasi ihan kunnolla kun ahdin oli jumissa. Niihin lykättiin sitten Mr.Muscle uuninpuhdistusvaahtoa tai vastaavaa pesä täyteen ja sitten kunnolla kenkää.
    Ajotapa sellaiseksi että autolle päivittäin näätää kunnolla niin pysyy ahdin herkkänä.:)
     
    Artsi Bunker tykkää tästä.
  18. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Juu, yli tonnin olis maksanut vw-konsernin uusi ahdin pakosarjoineen. Kun ei kuulemma saa erikseen molempia:D Myin sitten auton pois, en tykännyt (Transporter T5 -04 1.9L). Siinä just tyyppivikana ahtimen jumiutuminen, teki helvetillisen potkaisun alakierroksilla pikkukoneeseen eikä poistunut mitenkään.
     
  19. E_N

    E_N 3rd gear

    Aikaavievin tossa oli turbon irrotus ainakin LMM:ssä. Sitte vaan rälläkällä hienohkolla fiiberilaikalla karput vittuun ja läjään. Pelaa taas ku ajatus.
     
    Artsi Bunker tykkää tästä.
  20. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Pitänee samalla tehdä muutakin kun kerran purkamaan alan. Pakosarjat ja up pipet tulossa jo. Egr poistuu myös.
     

Kerro tästä muillekin!