Duramax Silverado GM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. javu

    javu 1st gear

    Millaisissa hinnoissa mahtavat tuollaiset pickupit pitkällä hytillä liikkua? n. 100k mailia ajetut, vaikkapa 2001 -malliset.
     
  2. vette77

    vette77 1st gear

    ebay ja mobile tarkkailun alle vaan. Tossa yks kaveri sai tarvittavat liput ja laput ja vastaavuus todistukset 480€:lla ettei välttämättä tarvi niitten hintojen päälle laskea näitten suomalaisten puljujen edullista 8500€:n katsastuskuntoon laittoa
     
  3. javu

    javu 1st gear

    Autoveroahan ei kuorkista mene mutta eikös se ollut niin että 22% alvin joutuu USAsta uittaessa kuitenkin maksamaan? Tuliko muita kuluja, tullia tms?
    (ikivanhoja moneen kertaan vastattuja kysymyksiä varmaan mutta otan riskin itseni häpäisystä...)
    Olisi muuten mahtavaa jos joku auton tuonut tekisi FAQ -koosteen asiasta!
     
  4. vette77

    vette77 1st gear

    juurikin noin, siksi ameriikan tuliainen kannattaa ostaa vaikka ruotsista
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    No Ruotsissa Alv. on 25%.. Ja EU:hun jenkkikuorkeista menee 22% tulli ? Sama kaikissa EU-maissa. Eli eivät välttämättä sen halvempia Ruotsissakaan. Tullit kun ovat samat ja Alv. 3% korkeampi..
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Just näin, tulli + alv molemmat 22% eli pyöreästi 50% tulee lisää hintaa valtion kuluista. Jos tullin saa uskomaan että kyseessä on maastokuorma-auto selviää 10% tullilla.
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    4-venttiilitekniikkaa hyvinkin.

    Tämähän oli vaan tällanen pedagoginen kikka :wink: Pisteet vette77:lle :D


    Terv. "yks näppis- ja lukihäiriöinen"
     
  8. vette77

    vette77 1st gear

    vai olisi se pedagoginen kikka :D
    kirottuja olkoon näppikset joissa 3 ja 4 vaihtaneet paikkaa :mad:
     
  9. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Juuri näin.
    Olin itse hopalla Alastarolla odottamassa burnikseen pääsyä ja just näin kun ajoit sen 162. Hieno saavutus kuorma-autolta. Pikkasen on vielä matkaa riisselimesen 205 loppunopeuksiin mutta toki hieno saavutus.
     
  10. freeride

    freeride Gearhead

  11. Mustanggg

    Mustanggg 1st gear

    Onko näitä uusia letukoita helpompi saada kilpiin kuin dodgeja/fordeja?
    Nykyään noita näkee jo lähes päivittäin. Onko niihin kaikkiin vaihdettu lasit ja valot?
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

    00-02 ainakin saa e-valot suoraan kaupasta eikä laseja tartte vaihtaa. Ja noi on jollakin tapaa tyypitetty.
     
  13. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ja eikös tuo duramax olekin japsien tekemä kone (isutsu :D )vois vaikka kestääkin viritystä?korjaatte varmaan jos olen väärässä.
     
  14. freeride

    freeride Gearhead

    The Duramax 6600 light-truck diesel engine is a result of a joint venture between Isuzu and General Motors Corporation (DMAX Ltd.)

    http://www.thedieselpage.com/duramax6600.htm
     
  15. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Veivit siinä jenkkifoorumien mukaan on heikoin lenkki, niitä ovat vaihdelleet vahvempiin kannenpulttien ohella.
    Jossain oli linkki jossa kiertokanget kuvassa rinnakkain cummins/ford/GM, ja olihan ne duramaxin veivit ihan onnettomat cumminsiin verrattuna.
     
  16. freeride

    freeride Gearhead

    tossa on pari niitä vertailu kuvia.täytyy muistaa,että kutosessa on aika paljon vähemmän liikkuvia,joten luonnollisesti osatkin ovat isompia+cummins suunniteltiin alunperinkin jo aivan eri käyttötarkoitukseen kuten traktrorit,kaivinkoneet ym.työkoneet eli osat on mitoitettu sen mukaan.esim.pelkkä mäntä painaa renkaiden ja tapin kanssa n.2KG eli osat on aika heavy duty luokkaa..

    http://www.fordcummins.com/connecting%20rod.jpg
     
  17. Fukov

    Fukov 3rd gear


    eli tää oli sama hinta , riippumatta mistä rahtaa? eli jos tälläsen kuorkin roudaa vaikka jenkeistä $20 000, ni tulli + alv:it siihe päälle ~ 50% ?
     
  18. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Siis jos eu:n ulkopuolelta! Eu:ssa ei tulleja maksella. Jos tuollainen laite oikeasti kiinnostaa niin sellainen järjestyy kyllä.
     
  19. Erska

    Erska Gearhead

    Ööäö. Kyllä Eu:ssa tullit maksellaan, muttei alveja. :odroll:
     
  20. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ja ens vuoden alusta nopeuden rajoitin pakollinen takautuvasti 2001 malleista lähtien.eli jos sulla on jo rekisterissä oleva 01 mallin kuorkki niin pitää asentaa se rajoitin.maksaa vissiin jotain 1500e.
     

Kerro tästä muillekin!