Duramax Silverado GM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    on se kumma vaikka nääsville on täys duratambaxeja niin ei näillä sivuilla paljoa näy?tänään juuri ajettiin yhden valkosen peräsä!joutuuko rotke miäs pönkittää tätä sivua :soosoo:
     
  2. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Talvella tulee myyntiin LB7 palikat millä hyvät saumat päästä 12 puolelle vartilla. Tällä hetkellä vielä kiinni, joten "koeajo" mahdollinen.


    Tiedustelut privana, tack.
     
  3. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Hep.
    Onko kokemuksia uudesta 8-lug- lehdestä, joka on täsmäase uusille jenkkipikapeille? Diesel poweria olen vuoden verran lukenut ja mainoksista huolimatta aina aika kuluu.
    Hiljan tehdyssä laajassa vertailussa dynotettiin, kiihdytettiin ja vedettiin viritetyillä pikkareilla. Overall winner oli Dura ja taisi olla kolmaskin. Uusimmassa lehdessä viriteltiin bensa- ja dieselvehkeitä rinnan ja reilun USD1000 hinnalla taisi bensakoneen tehot nousta n. 60 hv ja dieselin loppulukemat olivat 475 hv ja 780 lb ft- luokkaa... eli jo tonnilla pikkarin kumit sulivat takavedolla paskaksi kaasusta. Testi oli Fordilla mutta samat lait pätevät kaikkiin kolmeen.
    2007- malleissa on uusittu polttoaineen syöttöjä sun muuta Amerikan ultra low sulfur diesel- määräyksen takia. Saattavat loput 2006- mallit tehdä hyvin kauppansa...
     
  4. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    onko toi lb7 paketti cummins moottori? :wink:
     
  5. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    No nyt vasta huomasin että Duramaxeillekin on viritelty topicci pystyyn, hyvä homma!

    Ja MaxDura, hienosti kulkee sun lavis- hienoa että joku puuhailee krääkräseä trukkipuolellakin.

    P.S.
    Saataisko chevyjäkin ens kesän Truckmeettiin? Dodgeja tulee ainakin jonkinmoinen porukka.
    Sielläkin olis muuten Drag-kisat, samana viikonloppuna on se Sea´n sand run....saataisiin varmasti kehiteltyä oma Truck -kisailukin west coast osakilpailun sekaan :wink: 8)
     
  6. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Voi noita chevyjä olla ensi kesänä enemmänkin. Kaveri tossa kävi kyydissä ja pääsi vähän letukan makuun, nyt se tilasi itelleen oman jenkeistä ja sille pitäisi kaivaa netistä kaikki viritysosat että saa ne samaan konttiin :lol: :rotfl:
     
  7. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    jos saan kaikki palikat ennen kevättä tulen myös pohojanmaalle,ettei tartte hävetä :oops:
     
  8. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    No ei sun tartte hävetä vaikka Dodgella ajatkin, kun kerran sulla on ollut supurpani aiemmin. Letukka rules forever :lol:
    Mutta noihin palikoihin..
    Kun sulla on tehnyt niin tiukkaa toi mun ajama aika, niin kannattaa laittaa muutama tonni vielä lisää viriin ettei ihan jalkoihin jää, koska ensi kesänä tässä turamaxissa on kokonaan uusiksi rakennettu kone, tuplaturbo, tuplasyöttöpumppu ja muuta pientä kivaa. Siinä ei vissiin enää ihan vanhan mallin cumminsin ahtimen vaihdolla pärjää. :poff:
     
  9. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Saatte, jos saan tuon kauniimman osapuolen kuskiksi, ja dragracet olisi ihan ok. :D
     
  10. freeride

    freeride Gearhead

    perskeles..nyt on asiameininki!!tarttee kyllä melkein päästä kyytiin sitte ku sun laites on valmis!!tarttis kans talven aikan kattella ja ihmetellä kalikoita ja palikoita omaan kiesiin.jos jonku maltilliset 500hp ottais ku auto on kuitenkin jokapäiväkäytössä niin ei viittis alkaa ihan hullutteleen..kuuluisia viimeisiä sanoja..(ko) :odroll:
     
  11. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Joo en tiedä minne bittitaivaaseen tää ekalla haihtui, ehkä nyt jää jälkipolville muistoksi.

    Kyytiin pääsee vaikka heti, viripalikkaa silleen että kulkee mukavasti.
    Seuraavan kesän projektit on tulossa kontissa, että saa koneen rakennettua. Siihen saakka joutuu tyytymään tähän nykyiseen konstruktioon.
    Ja joulun jälkeen kun se seuraava pata on kotona purettavana, otetaan mielihyvin asiantuntijoiden neuvoja vastaan.
    Tervetuloa neuvomaan, kaljaa riittää kaapissa.
     
  12. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    kaljaa! :rotfl: :rotfl: :rotfl: cummins neuvoja tulee heti :poff: :poff:
     
  13. freeride

    freeride Gearhead

    mikäs toi tuplapumppu jutska on?jotain tommosta kenties--> http://tinyurl.com/y6ng46 ihanan kallista..

    ps.onko Dodgen ja Chevyn pitkät lavat samankokoiset?eli käykö Chevyn lavakate Dodgeen heittämällä?Dodgen lava on 8 jalkaa pitkä.leveyttä en nyt muista..
     
  14. Erska

    Erska Gearhead

    Odotappa vaan kun joku hommaa ton uuden 6.7 cumminssin ja heittää saasteroinat menemään ja uhraa siihen yhden kymppitonnin. :D

    Mitä olen seuraillut niin yli 600 hevosen kun noi noiden dynopaperien kanssa menee tuntuu menevän ihanan kalliiksi cumminssinkin virittäminen...

    Katselin muuten juuri maailman nopeimmaksi pick-upiksi väitettyä vehjettä, vetelee kaseja varttimaililla.

    Sehän oli Chevy... Mutta Cumminssin koneella. :poff:

    http://www.keatingmachine.com/drag_racing.htm
     
  15. freeride

    freeride Gearhead

    joo ja kun oikeesti aletaan ottamaan voimaa cummarista ulos,niin kas mikäs sielä koneen kyljessä köllöttelee.. :lol: p7100 :wink: niin ja toi on vaan nopein DIESEL pick up,ei maailman nopein pick up..
     
  16. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Samanmoinen sydeemi on, paitsi merkkinä ATS. Identtisiä noi on muuten, mutta ATS:ssa tais olla hieman pienempi hihnapyörä, joten pumppu pyörii aavistuksen nopeammin. Käytännön eroa ei liene suorituskyvyssä.

    Lavojen koosta mulla eio ole aavistustakaan, ja vaikka ne olis about samaa kaliiperia, niin on kai niissä sen verran muotoeroja ettei heittämällä katteet sovi. Luulisin.

    Tänään just kuulin että toi varakone lähtee vasta tällä viikolla tulemaan, ja mä kun luulin että se on seilannut jo kuukauden kontissa :(
    No onpa aikaa ropata mopoa sitten.
     
  17. Durapex

    Durapex 3rd gear

    lastutus

    Tere,
    onko kellä kokemusta DURAMAXin lastuttamisesta? Netti näyttäs olevan pullollaan erilaisia "hienoja" muovikuorisia boxeja, joilla lastua säädetään...

    Onko tällä tavalla saatavilla "helppoa" tehoa?

    Jos olen oikein ymmärtänyt, niin säädettävät asiat ovat ahtopaine (lisää), syöttö (lisää) ja syötön ajoitus (aikaisemmalle?). Pääseekö Duramaxissa näitä roplaamaan käsin, vai onko tuo lastun säätö ainoa tapa?

    Raskaisiin juttuihin kuten tuo em. tuplapumppuun en "vielä" ole aikonut ryhtyä...

    Jaa niin, ja sit tuota Allisoniakin on kuulemma ropattu terävämmäksi, mitä konsteja olette siihen käyttäneet?


    Saa laittaa tietoja myös privana.
     
  18. Durapex

    Durapex 3rd gear

    Nyt vihdoin viimein durapumppu saapui... Kävin hakemassa tänään vikalistan katsurilta, ei paha lista ollenkaan. :D Roiskeläpät, valot, kuormankiinnikkeet, takalasin suoja, EU todistus

    Ajovalot: mistä ne kannattaa hommata? Käykö muut kuin orkkistuikut? Takavaloiksi tietenkin halpistalmut tms, josko vaikka vanhat Sisun lamput laittais! :rotfl:

    EU todistus "pitäisi" olla tulossa. Alkaa vaan usko mennä sen paperin saapumiseen. Onko kellä kokemusta mistä sen sais?

    Sit tekis mieli hankkia kaikkea tarpeellista jenkeistä, kuten lavakate, takapenkin alle laatikko ynnä kaikkea muuta tarpeellista pikku tavaraa. Mitä ostopaikkaa olette käyttäneet? Kimppatilauskin käy, voin kasata tai lähteä mukaan, miten vaan! Muut kimpat erikseen... :lol:
     
  19. impala1968

    impala1968 Gearhead

    00-02 duraan käy export-mallin lamput suoraan geeämmältä, on e:t ja korkeudensäätömoottorit. Eu-laput on vähän tiukassa, ota kontaktia vaikka yv:llä niin katotaan onnistuisko.
     
  20. tenon

    tenon 1st gear

    Mielenkiinnolla odottelee tota MaxDuran laitetta ens kesän stripille.
    Hattua pitää nostaa, jonkuhan Suomessakin pitää ekana laittaa "työjuhta" kulkemaan kunnolla.
    Pari vuotta sitte istahin kaverin dually Duramaxin kyytiin, jossa Banksin täys kitti, tosin vielä vakio turbolla, ja sekin liikku ihan PE***LEESTI, meillä oli vielä moottorikelkka lavalla...
    Avas kyllä silmät, et mihin noi Commonrail koneet pystyy...

    Siitä jäi sairaus, johon vasta tänä keväänä löyty lääke.
     

Kerro tästä muillekin!