Duramax Silverado GM

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. YV:ta tanne kanssa. Saadettavia E-valoja saa ja kaikkea muuta kanssa
     
  2. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Saa nyt nähdä koska tää valmistuu.
    Just tänään nostin lohkon moottoripukkiin kasausta varten, alakerran palikat alkaa olla kotona.
    Kannet ja nokka on vielä ameriikan verstaalla, tilattu pari kuukautta sitten eikä tietoa koska ne lähtee tänne.
    Suuttimen ylikokokärjet tuli, mutta paketti oli rikki ja pari puuttui. Taas odotellaan sitten niitäkin. :mad: :poff:
    Kaikesta huolimatta toivo elää että kesäkuussa pääsisi jo uudella tekniikalla ajamaan.
     
  3. Trailblazer

    Trailblazer 1st gear

    Nyt olis taas tyhmä kysymys...

    Eli onko Silveradot niin painavia, ettei niitä saa pakuiks rekattua vai johtuuko toi kuorma-autoks rekkaaminen jostain kustannussyistä?

    Itellä on Trailblazer nyt, mutta seuravaaks tekis mieli Silveradoa ja ei oikein viittis motarilla ajella 80km/h, ku pakulla sais vedellä sen 100km/h, joka oikeastaan riittäis Suomessa lähes aina paria kesäkuukautta lukuunottamatta.
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Just näin. Kustannussyistä.
     
  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Kustannussyiden lisäksi pakussa ei ole takapenkkiä (eikä kovaa matalaa katetta lavalla), tai kustannussyyhän sekin on:
    Täyden autoveron ja täyden tiisseliveron autossa saa olla takapenkkikin ja oikein toppausten kanssa (+ lavakate) :lol:
     
  6. Trailblazer

    Trailblazer 1st gear

    on se mielenkiintosta...

    oma 02 TB, jossa on 4.3l suora kutoskone (bensa) makso 32k€ ja sillä voi vedellä 120km/h, kun taas Silveradot paljon enemmän ja jenkeissä se on toisin päin.

    Silverado 1500 (limeisesti bensakoneella kuitenkin) alkaa 17k$ ja TB LS alkaa 25k$... Aika paljon toi diesel-kuvio vaikuttaa kun näköjään noita Avalanchejakin alkaa saamaan jo lähempänä 40k€ (02) nettiauton mukaan...

    Toivotaan, että hinnat laskis vielä parin vuoden sisään, ni pääsis käsiks vähän tuorempaan Silveradoon.
     
  7. vette77

    vette77 1st gear

    Re: lastutus

    On kokemusta, tosin vain Edgen Juice modulista, kabiini ohjaimella tietenkin, teki möhköstä kertaheitolla siipituuningpörinäputkiteinicorollan kyykyttäjän 8)
    Vissiin 40tkm ajettu sen kanssa ja kaikki toimii ainakin vielä :-?
     
  8. vette77

    vette77 1st gear

    Juu niin on, yks heppu kyliltä hommas saksa/hollanti sektorilta niitä lappuja (-01 suburbaniin) enemmänki, tuli maksamaan vissiin ihan 150 :eek: PIKKUSEN toista kuin mitä Lahden tien varrella kustantaa samat paperit :-?
     
  9. vette77

    vette77 1st gear

    kustannus syistä varmaankin, eihän noi paina ku 2900kg noin, järkkää siihen kantavuutta 500kg niin eipä se sillon täytä kuorma-auto vaatimuksia :wink:
    sellanen vaan tuli kans mieleen että löytyykö silveradoon paku papereita???
     
  10. Antti P

    Antti P 3rd gear

    Pitää se autovero maksaa jos pakuks laittaa..
     
  11. Durapex

    Durapex 3rd gear

    Nih, kun ei meinaa saada s...tana niitä papereita edes kuorkiksi :mad:

    Vielä on yritys päällänsä, kiitos jo tähän asti apua tarjonneille. Olen kuitenkin sen verran pitkäpinnainen (heh, onko 2 kuukautta näissä asioissa vielä pitkä pinna :eek: ) kaveri, että vielä odotan niiltä jotka ovat paperit luvanneet (ei OD ukkoja) lupausten täyttymistä.

    Jos paperit vetää vesiperän nykyisistä kontakteista, niin kyselen sit teiltä lisäapuja. Mut ei oikein ole mielestäni sopivaa että 10 ukkoa niitä etsiskelee.
     
  12. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

  13. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Turamaksin pata odottaa yhä (yli 3 kk) kansia ja nokkaa jenkeistä.
    Tähän mennessä asennettu uudet laakerit, ARPin studit, Croverin veivit sekä sorvatut orkkismännät uusilla renkailla. Jos vaikka ensi viikolla sais loput osat että kone valmistuisi joskus.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. vette77

    vette77 1st gear

    Täällä sitä ootellaan seurraavia kasaus raportteja jo kieli pitkänä
     
  15. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Torstaina tuli nokka ja kannet, eilen oli kone tossa jamassa. Kannet oli tosi hienoa työtä ylikoko venoilla. Ja ARPin studit tietty että pysyisi paineet oikealla puolella.
    Valitettavasti taas tuli parin viikon katko kun diesel-otekossa eivät ole viitsineet mun suuttimia duunata ajallaan, ja nyt on ko työn tekijä lomilla vielä heinäkuun puoleen väliin. Että osaa ottaa pattiin kun kaikki tilaushommat kusee.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Antero Vipunen

    Antero Vipunen 3rd gear

    neli- vai takaveto ?

    Mielenkiintoista tietoa tassa ketjussa. Olen itse myos harkinnut duramax viri-projektin aloittamista jossain vaiheessa. Ilmeisesti aloittaisin pikkuhiljaa ihan vaan kayttopelista parantelemaan.

    Asun talla hetkella jenkeissa joten sopivia aihioita on saatavilla. Kannattaisiko harkita nelivetoa vai takavetomallia? Ilmeisesti nelivedon kanssa vahvistettukin laatikko joutuu aika koville. Kaytatko MaxDura aina nelivetoa? Missa sekuntilukemissa neliveto tulee tarpeelliseksi?

    Kuinkas painot? Ilmeisesti lyhyt ohjaamo on kevein mutta extented cab (pienet takaovet) voisi olla vahan kaytannollisempi ja auttaa perustelemaan projektin kotivaelle... Onko 2500 ja 2500HD malleissa mitaan merkittavaa eroa?

    Myohempaa Suomeen tuontia ajatellen '01-mallit lienevat helpoimpia. Onko virittamisen kannalta mitaan sellaista mita LB7-koneeseen ei voisi tehda? Vai kannattaisiko valita uudempi versio lahtokohdaksi?
     
  17. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Sen mitä ulkomaan foorumilta olen ymmärtänyt, niin 600 rwhp on sellainen raja jonka jälkeen alkaa maksamaan. Siihen asti pääsee ulkoisilla muutoksilla, ja hyvällä onnella kone voi kestää kasassakin. Sen jälkeen on ensimmäiseksi kiertokanget kasassa, sitten kun ne on vaihdettu vahvempiin, alkaa männät halkeilemaan.
    LB7 on ihan hyvä aihio, ja sitten kun on ahtimet ja sisuskalut vaihdettu taitaa noi kaikki mallit olla vastaavia keskenään. Osia löytyy parhaiten. Tyyppivikana suuttimet (kalliit), kansipahvi (2001) ja suuttimien kauluksien painevuoto.
    LBZ:ssa on vahvemmat veivit, mutta on niitä solmuun mennyt niitäkin. LBZ:n männät on aiheuttaneet paljon ongelmia. LMM:ä ei taida paljoa kokemuksia vielä ollakaan.

    Noi vahvistetut laatikot on aika kestäviä. Esim mulla oleva Suncoast stage V:lle valmistaja lupaa kahden vuoden takuun tehoista tai maileista riippumatta. Isommilla tehoilla joutunee vaihtamaan sisään ja ulosmenoakselit billetkamaan.

    Neliveto on kyllä ehdoton jos kadulla pitää päästä viivalta liikkeelle tollasella massalla. Takavedolla sutii aika pitkälle, varsinkin jos viivalla kerää paineita. Alastarossa viime vuonna mulla oli yli sekunnin ero taka- ja nelivedon välillä. Toki katurenkailla ja vanhoilla liimoilla, sliksit ja oikea liimarata on ihan eri juttu. En mä sitä yleensä käytä, mutta joskus tulee sellaisia tilanteita missä joutuu nelivedon kytkemään valoihin mennessä. :lol:

    Noihin koppien painoihin en oo perehtynyt, tietty pienempi=kevyempi=nopeampi.
    Ja eikö kaikki duramaxit ole HD-malleja?
     
  18. vette77

    vette77 1st gear

    Maxduralla kyllä mahtava projekti 8) sekä kiitettävää raportoinitia.

    Tosiaan Duramaxit on aina HD malleja. 1500 sarjaakin on HD-versiona mutta selvennettäköö kaikille että 1500:een EI saa duramaxia
     
  19. Antero Vipunen

    Antero Vipunen 3rd gear

    Joo, vaikuttaisi silta etta vuonna 2001 Silverado 2500sta (ei HD) on saanut ainoastaan 6.0 bensakoneella. Duramax and 8.1 gaso on tullut ainoastaan 2500HD paketissa. Noita perus-2500sia nakee jenkeissa aika harvoin tien paalla tai kaupassa, HD on paljon yleisempi.
     
  20. freeride

    freeride Gearhead

    aika messeeltä alkaa vaikuttaan.. :wink: mentäiskö jo kympin aikoja?eikös sulle tullu tuplaturbokin?mielenkiintoista on.täytyy kyllä tulla kattoon ku se on valmis.
     

Kerro tästä muillekin!