Duster+440, mistä peltisarjat?

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Anonymous, 13.8.2004.

  1. tomppal

    tomppal 3rd gear

    Se palotilan koko on napattu netistä, 906 kansissa on taulukoiden mukaan vielä isompi palotila ja nehän on vissiin "hyvät"?
    En tiedä mitkä männät siinä koneessa on, se on rakennettu ehkä 10 vuotta sitten ja ajettu parikertaa kesässä.
    En minäkään saanut aikoinaan 360 kansien palotilan mittauksessa samaa lukemaa kuin valunumero taulukoissa väitettiin...
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, ne heittelee aika paljon tehtaan "blueprint" lukemista. Aika tyypillinen lukema kaikille '68 ja uudemmille isolohkokansille on 89-92cc:tä. Niissä kun on open chamber kannet, niin höylätessä lähtee pikkasen enempi cc:tä per milli kun closed chambereista.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mun 440:ssä olis ollu 452 kansilla ja flattop vakio männillä puristussuhde 7,6:1!!! Dekkikorkeus muistaakseni 2,5mm kansitason alapuolella, ja alko vähän epäilyttään todellinen puristusuhde ja tarkistus tuotti . Joten kannet höylättiin, nyt 9,9:1. Oiskohan nokan vaihdossa järkee, kun nykyinen on ikivanha Crane 278/282 HV... joku econopower. Vähän kovempaa pitäs päästä...taas isi ropaa autoo. Aattelin jotain Comp Cams extreme energy.
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ite oon nähnyt noissa kolmea eri mäntäkorkeutta. ns. "sixpack" mäntä, joka jää vajaa millin lohkon tason alapuolelle. Jos nyt ajattelee höyläämätöntä open chamber rautakantta ja massakansipahvia, niin tuolal yhdistelmällä puristussuhde jäis jonnekin karvan alta 9.5:n. Tehdas tais ilmottaa peräti 11:1?

    Seuraava ja '71 vanhemmissa yleinen mäntä jää sellanen 2.2-2.5 milliä tasosta. Sillä tyypillinen puristussuhde on jossain 8.5:n tienoilla. Tätä mäntää aikoinaan kaupattiin luetteloissa 10:1 mäntänä.

    Sitten nää uudemmat ns. saastekoneet joissa tuo mäntä on reilu 4 milliä tason alapuolella. Niissä ruttu jää sinne 7.5:n alapuolelle. Tällasia hienouksia mm. mopar performance kauppaa luettelossaan 9:1 valumäntinä.
     
  5. veekasi

    veekasi Gearhead

    Tais toi kirjautuminen taas pudota pois. Ne mun mukit tais olla Badger. Ja tod C/R oli tosiaan vaan 7,6:1. Olikohan palotilat jotain 88 cc ??? pari kolme milliä pois niin päästiin karvan vajaa 10:iin, riittää mun tarkotukseen. Ja jos vielä ois plaanattu, niin 452:sta ois tullu closed chamber. Ei kai niistä loputtomasti voi höylätä?! Mites, oliko noista nokista kokemuksia, kannattaako vaihto uudenaikasempaan profiiliin. Kai jotain 150 heppaa vähintään :odroll:
     
  6. tomppal

    tomppal 3rd gear

    Oletteko höyläyttäneet myös imusarja-tasosta tavaraa pois vai koneistaneet itse imusarjaa? Imusarja ei taida toisille kansille passata jos sitä höyläilee?
     
  7. veekasi

    veekasi Gearhead

    Just noin, jos höyläät imusarjasta, se ei välttämäti istu muuhun koneeseen. Ja toisaalta jos haluut vaihtaa imusarjan, niin taas pitäis koneistaa. Eli kansien imusarjatasosta pois. Suhdeluku löytyy mopperaamatusta. Imusarjan pultin reikiä pitäis kai hiukan suurentaa myös?! Oli hiukan tuskasta imusarjan paikoilleenlaitto :mad: kun ei huomattu tehdä. Ei meinaa pultteja saada paikoilleen, sitten kun ne sai ja kiristettiin, niin kyllähän se loistavasti istuu, mut se pulttien laitto, voi #€**** olihan homma. Aina oppii kun tekee??? Mites onko kokemuksia Comp Camsin Extreme energy XE274 nokasta??? hiukan kiinnostaisi ko keppi.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Me ollaan otettu kannen imutasosta veke. Tarpeeks kun ottaa, niin se kyllä ohentaa venakopan tiivistepintaa ja sen kanssa tarttee ryhtyä varomaan, ettei se "leikkaa läpi". Kansien open chamber osuus on n. 2.5 milliä syvä. Ite ollaan maksimissa otettu reilu 2 milliä pois, jotkut on ottaneet enmmänkin ja tuntuu nuo toimivan. Samoin lohkosta ollaan ton verran höylätty. Oikee tie olis kuitenkin hankkia oikeenlaiset männät, silloin ei tuu noita työntötangon pituus ja imusarjan sopivuusongelmia.
     
  9. tomppal

    tomppal 3rd gear

    itse höyläytin joskus 360 kansia (318 koneeseen) sen verran että peltikannetiivisteen kans imusarja passas ilman tiivistettä, pelkkä silikoni väliin ja hyvin toimi. ei tarvinnu plaanata kuin kansitaso ja imusarja jäi alkuperäiseksi.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin ja barracudaa on tehty vuonna 69 noin 317 kpl 440koneella.oman cudan (69) katsastus 440selle piis of kake.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    hupsis.meni vähä väärään osastoon
     

Kerro tästä muillekin!