Duster dyno

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja blowerduster, 6.8.2015.

  1. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    dusterin penkitys.polttoaine loppu kesken mutta jonkinlaisia tuloksia saatiin kumminkin.paras veto oli 825.3hp ja 897.3nm takapyöriltä metanolilla.tavotteesta jäätiin vähän mutta eikähän se sieltä tuu ku saadaan tehokkaampi pumppu.pikkuvikoja oli mut kaikki pelaa ja pysy ehjänä.jos joku ny osais antaa vinkkejä mistä vikaa ehtiä ni olis kiva tietää vihjeitä.eli magnafuel prostar500 pumppu,pro systems alipaineohjattu regu ja polttoaine linjat ohjeiden mukaan kyllä riittävän suuret.pumppu jaksaa pitää bensapaineen mutta afr arvo joka kerta sama/laihalla vaikka kuinka muutettiin suuttimia/ilmasuuttimia/ennakkoa.

    https://www.youtube.com/watch?v=FB8UQVl8xKM
    https://www.youtube.com/watch?v=XMXrXTr8LQs
     
  2. 144

    144 3rd gear

    Jos polttoainepaineet pysyy ja ei suuttimien kasvatus rikasta, olisko neulaventtiili liika pieni et syö kohokammiota tyhjäks?
     
  3. El 60

    El 60 Gearhead

    Kai ne B-paineet nousee 1:1 ahtopaineen kanssa?
     
  4. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    tuo voi olla ihan mahdollinen vika.pitää testata virtaus vaikka nakkaamalla kohokammion päätyt ämpäriin ja ottaa aikaa 10s sit.mitata tarkasti paljoko ainetta tuli.sitten toistaa sama laittamalla pelkät polttoaine letkut ja mitata sama tulos
     
  5. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    no tavallaan.tuo regu on pro systems valmistama high flow alipaineohjattu regu.eli se toimii sillai et p:paine säädetään tyhjäkäynnillä 7-7.5psi:hin.täyskaasulla kun alipaine häviää.p:paine nousee 12-15psi.vähän omituinen regu mut pakkokai se on uskoa kun kaasareiden valmistaja näin väittää
     
  6. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Mitkä kaasarit ja millaisella polttoaineella veditte?
     
  7. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    pro systems tekemät 1080cfm metanoli dominaattorit.eli metanolilla.tuossa kuva tehokäyrästä aika raju tempasu 5900-6400.harmittaa vaan ku polttoaine puolella jokin hämminki ku mikään säätö ei vaikuttanu mihinkään.ennakkoja kokeiltiin 26-36 ja useita eri ilmasuuttimia.millään vain ei ollut vaikutusta mihinkään.afr luku oli siinä 6.5-7.2 re85 skaalalla ku sen pitäis olla likimain 5.laihalla mentiin mut kuhtalaisesti silti lykäs tehoa.painetta oli 1.5bar.
    https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.ne...=4faeb1c1ef34ed179fe81e296b5e20a9&oe=564AB359
     
  8. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    uskoisin et voimaa on vielä jonkin verran hukassa.kuhan saadaan toi polttoaine ongelma korjattua,uus penkitys.nähtäväks jää saadaanko toi 1000hp takarenkailta.pitää ainakin yrittää :) nykyisillä säädöillä ei ole radalle mitään asiaa.ennen 200metriä taitaa männät sulata :(
     
  9. kotr

    kotr 3rd gear

    Sori oftopic mutta onko tää se sama duster jonka näin joku vuosi sitte kalajoella. Valkonen sisusta, kierteli apsin kupeessa ilman konepeltiä? Aivan saatanan hieno laite jos on sama!

    -Niko-
     
  10. blowerduster

    blowerduster Gearhead

  11. mopster

    mopster Gearhead

    Jos sulla on mittari e85 skaalalla niin sunhan pitäis pyrkiä johonkin 8 pintaan seoksissa. Samanlailla jos se on bensaskaalalla niin seokset pitäis olla siellä 12 tuntumassa. Mittarihan mittaa lambda arvoa joka on kaikilla polttoaineilla sama, ja skaalaa voi muuttaa jos haluaa lukea "oikeita" AFR lukemia, mutta et voi käyttää e85 skaalaa ja säätää metanoli lukemille. Mulla ittellä on e85 käytössä mutta mittarissa on pelkkä bensaskaala joten bensa arvoihin myös säädetään seokset.
     
  12. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    tuossa asiassa oon toistamieltä.mulla on finnboostin afr loggeri ja soittelin loggerin valmistajalle just juttelin samasta asiasta ja vastaus oli et 5 arvoon pitää tähdätä.metanolilla.kukainenki säätää toki koneensa miten haluaa.sitä en ala kyseenalaistamaan.mulla on toi redlalert pakolämpötila loggeri jolla seurata pakolämpöjä.on olemassa tiety rajat mitä ei parane ylittää oli kyseessä mikä polttoaine tahansa.no laihalle mentiin koska monta dyno vetoa meni vituiks koska pakolämmöt nousi liian korkeiks.no,ennakkoa lisää,pakolämmöt laski vaan sen jälkeen palolämpötila siirty koneeseen,mitä tapahtui.vesiletkut paukahti irti valtavasta shokkilämmöstä.eli mihin tulokseen ite tulin.lisää soppaa ja paljon.pro miehet ajelee tietääkseni norm.bensaskaalalla 9 arvolla ja sen alle pitäis pyrkiä metanolilla...
     
  13. mopster

    mopster Gearhead

    Nyt on joko sinä tai finboostin mies ymmärtänyt jossain kohtaa jotain väärin. Metanolilla sun pitää kyllä pyrkiä siihen 5 afr arvoon, mutta sulla pitäis sitten olla myös metanolialue siinä mittarissa. Jos käytät e85 aluetta niin et voi säätää noihin lukemiin . Jos et usko minua niin kysele sitten muualta mutta selvitä asia.

    Mittari tosiaan mittaa lambda arvoa eli jäännöshappea pakoputkesta, eikä se tiedä mitä polttoainetta käytetään. Samaan lambda arvoon pyritään kaikilla polttoaineilla, ja vastaava afr arvo vain on erilainen eri polttoaineilla.

    Kun sä pyrit siihen 5 afr arvoon metanolilla niin se tarkottaa 0.78 lambda arvoa. Jos käytät mittarissa bensa tai e85 aluetta niin katso tosta taulukosta mikä arvo vastaa sitä 0.78 lambda lukemaa. Jos käytät e85 aluetta niin säädät arvoon 7.6, ja jos käytät bensa aluetta niin säädät arvoon 11.5

    [​IMG]
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    Kyllä oli himangan kohilla sopivan levysiä tassun jälkiä tiessä :D siinä on taittu dusterilla männän nousua kokeilla!
     
  15. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    pari testivetoa otettiin.haettiin muutama suuntaa antava näyte tiedonkeruuseen et nähtiin että onko seokset yhtään alueella
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    Oottako vikaa saanu selville?

    ot! siitä himangan läpi,ku ajettiin pohjosta kohin,niin oikialla puolen tietä joku jenkki keskittynä? teijän kerho/talli tilat?
     
  17. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    ei oo vielä saatu vikaa selville mutta eiköhän se selviä tässä ku kerkeää tekeen mittauksia mitä pumppu antaa ulos eri syöttöpaineilla.on joo siinä kasitein varressa heti himangan keskustan jälkeen.siinä on kerhotilat ja isompi kimppatalli ihan vieressä.
     
  18. kime2

    kime2 Gearhead

    Mää luulin et siellä ois lähes koko Himanka kumitettu,kuten joskus takavuosina saattoi olla :D
     
  19. 440

    440 Gearhead

    :eek: Miksi????Ei tarvii käsittäkseni imumoottorissa,turbo ja certifukaalit eri asia. :eek:
     
  20. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Ei voi muuta kun nostaa hattua,olet tehnyt töitä kyseisen Plymarin kanssa todella kauan ja aina vaan taso nousee.Mistään en ole löytänyt vartin tai muun matkan aikoja...on kai joskus mitattu? No,vuosia sitten oli V-8 lehdessä jotain aikoja 11 tai sinnepäin.

    On hienoa,että joku osaa ja jaksaa rakentaa uudelleen ja kokeilla mitä pannusta lähtee. Kovat on jo nyt teholukemat. Onnea jatkoon!!!!


    Jukka
     

Kerro tästä muillekin!