Dynaflow , vaihteistoöljyä turbiinikotelosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja RivO, 16.7.2006.

  1. RivO

    RivO Gearhead

    No niin :cry: . Vaihtoehdothan öljyvuodolle turbiinikotelista on ilmeisesti etummaisen öljypumpun tiivisteet, sekä turbiinikaulan stefa ja turbiinin etukannen tiivistys.

    Vuoto alkoi siitä kun kiirehdin risteyksestä jonon keskelle ryntäyttäen moottoria hiukan, ja takarengas piippasi hiukan.

    Seuraavaan kohteeseen kun pysähdyin, seurasi öljyvana perässä. Kävin toisella autolla tarkastamassa oliko vuoto jo silloin kun seisoin siinä ko. risteyksessä. Ei ollut.

    Eli voiko turbiinin kansi liikahtaa muuhun turbiiniin nähden siten että voisi aiheuttaa vuodon, kun suorittaa nopean kierrosten nousun moottorissa, ja laatikko on vielä aloillaan. (korjausoppaassa oli maininta että vuodon sattuessa kiristä kannen pultit tiettyyn momenttiin)

    Vain olisiko pumpun tiivisteet pettäneet paineen kasvaessa.

    Turbiinikaulan stefan takanahan ei ilmeisesti pitäisi olla suurta painetta, eli se voisi olla viimeisin vaihtoehto.
     

Kerro tästä muillekin!