Dynaflow

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 11.2.2005.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta tuota Dynaa kohden.... Mikä siitä tekee niin vaikean laatikon? Se nyt on selvää, että huolellinen työ on ehdoton edellytys sen toimivuudelle, mutta jos sitä joku (kyseiselle laatikkotyypille) kokematon, mutta huolellinen tekijä remppaa, niin mikä siitä todennäköisimmin menee vituiksi?

    Olen nähnyt hyvin toimivan TH350:n joka on kasattu romukasasta löytyneistä sekalaisista osista, jotka puhdistettiin paidanhelmaan... Dyna lienee kaikkea muuta... :-?
     
  2. Mikcu

    Mikcu Gearhead

    Heitetään nyt tännekin omia kokemuksia... Mun `58 Dynaflown remppasi Nätkin, josta ei voi sanoa mitään pahaa. Osien saatavuus oli kuulemma surkeaa, mutta kun oli käännetty kaikki kivet niin myös "tripla turbiini" sai uudet tiivisteet. Hinnat näissä hommissa on ehkä epäolennaista. Laatikko on toiminut toivotulla tavalla jo useamman vuoden. Rempan jälkeen olen purkanut laatikon hännän pariin otteeseen, mutta vain kardaanin takia.
     
  3. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Helpoin tapa irrottaa dynaflowin häntä kardaaniputkesta on yksinkertaisesti vetää perää taaksepäin taljalla. Ei tartte edes iskareita irrottaa. Toimii ainakin viiskasissa. Auto vain ekkana rungosta pukkien päälle.

    Päivämäärästä huolimatta tämä ei ole aprillia.
     
  4. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Niin ja remontista vielä... Siekkisen Kari tuosta Kuopion kupeesta korjasi omani tuossa reilut 10 vuotta sitten. Remontille tuli hintaa semmoset 7000 mummoo. Uutta osaa tuli aikalailla.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Joko olet hakenut lootan ja joko se on Buickissa? Kävin tossa yks päivä pajalla ihan vaan muissa asioissa ja näin lootasi. Oli ainakin hyvä lähtökohta eikä menny kaikki uusiksi ku siihen oli tehty joskus jotain remppaa ja jotkut sisäkalut oli ihan hyviä vielä. Ne välttämättömimmät menee, mutta ei sen enempää. Mullehan meni enemmän ku lääkäri määrää. Takaboltsi kyllä näytti vähä huonolta..
    Pidä meidät ajan tasalla.
    Niin, se vappu on viikon päästä ja toivottavasti saat radalle. Sama tavoite mulla (lue merkki- ja mallikeskustelu 58 Buick)
     
  6. !VivaLaTigra!

    !VivaLaTigra! Gearhead

    Perjantaina hain Dynan kotiin, nyt se on kiinni Buickissa ja öljykauppaan pitää lähteä. Kyllä sen vappuna pitäis liikkua jos kaikki on OK.

    Pienenä kokemuksena voin mainita että sen kardaanin töniminen uudennihkeän torque ballin booreihin on suhteellisen tarkkaa hommaa. Uusi boltsi ei liiku kovin herkästi ja kardaani taas ei liu booreissa jos laipat ei ole tarkasti samansuuntaisia. Se linjaaminen pitäis tehdä pitkien ohjuripulttien avulla mutta eipä semmoisia sunnuntai-iltana mistään saanut kun ei miljoonalaatikostakaan löytynyt tuumakierteisiä...

    Niin ja kaikkihan muistaa että siinä kardaanissa on sokea boori, ei mene kuin yhteen asentoon.
     
  7. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Terve Buickistit
    Lueskelen tässä sairaslomalla ollessani mainiota kirjaa "The classic postwar years of Buick". Uskomaton asia löyty siitä: Dynaflown pääsuunnittelija on ollut kotoisin Suomesta. Nimi Oliver K. Kelley, syntynyt 1902, muuttanut siirtolaisena valtoihin 1921, lukenut inssiksi Chigagossa 1925, mennyt GM.lle 1927 ja alkanut kehittään vaihteistoja.
    Tarina ei kerro hemmon alkuperäistä nimeä, ei varmaan ole tiedossa??

    Tässä jälleen em siitä että meitä Härmäläisiä riittää ja on riittäny joka paikkaan! :eek:
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Juu tieretää. Sehän oli Olli K. Kelli (sano "Källi" vaan) Tampereeelta niiku NASH autojen perustaja Ville Näsi. Tiesitkös Akseli von Kardaani sitä? :rotfl:

    Jenkit käytti ww2 rähinän aikaan Dynaflowta panssarivaunuissa ja mä ihmettelen edelleen miten ne voitti sodan?
     
  9. B 49

    B 49 Gearhead

    Ai käytti vai.Eikös ne tullut vasta 49 autoihin?
     
  10. B 50

    B 50 Gearhead

    `48? Jossain lähteissä jo `47:aan optiona. Ei tainnu M-18 Hellcatin lootassa kovin montaa samaa osaa olla. Transaxle-mallinen, 3-vaihteinen ja 400hv mosan perässä. Rolling zippo(Sherman) oli tuoreemmille saksalaistankeille suht helppo maali ja painavana kova juuttumaan kiinni, oli tilausta kevyemmälle ja nopeammalle tankille. Ei vissiin ihan paskoja, viimeset oli tositoimissa Jugoslaviassa tällä vuostuhannella. Mutta noissa toi Dynaflow-teknologia on hierottu ja testattu. Vähän niinku hydrauliset nostajat B-24 Liberatorin koneessa. Pysy venat säädöissä pidemmälläkin pommituslennolla.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    paljonko dyna imasee öljyä? jos sais vaikka aikaseks vaihtaa.
     
  12. Ahis

    Ahis Gearhead

    Nyt on öljyt valutettu pois ja pohjan tiiviste tietenkin rikottu... Mistäs kannattais kysellä uutta? oli muuten aika ruskeet öljyt laatikossa, mistähä se johtuu? Kostea ilma? Metallisilppua ei ollut ku muutama lastu. Kuha sais tiivisteen niin pääsis taas kujille. Nyt kun on pohja auki ni onko jotakin erityistä mitä kannattais tehdä? Suodatinverkon nyt ainakin otan pois ja putsailen.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    US-parts...
     
  14. Ahis

    Ahis Gearhead

    Us-partsilta sais muutaman viikon päästä, satamas jo kontissa kyllä mut ei kuulemma aleta purkaan vielä...

    Racers Place: ei ole/tule

    Powermatic: viime torstaina myyty viimenen (?)

    South west trade: selvitellään ja soitellaan

    Star Amigo: ei ole/tule

    Trade parts: ei ole/tule

    Part corner: ei vastata puhelimeen

    Rautakumpu: ei vastata puhelimeen

    MUTTA,

    American Import: löytyi ja tulee matkahuollos tällä viikolla! :D 8) :rotfl:
     
  15. hannux

    hannux 1st gear

    Automaatin öp-tiiviste

    Mä oon tehny tiivistekorkista itse. sakset ja reikämeisti tarvitaan vain.
    Kuka muu on tehny tiivisteitä itse?
     
  16. Ahis

    Ahis Gearhead

    Toi itse tekeminen kävi jo kyllä mielessä... South westistä soitettiin puolen päivän jälkeen ja sieltäkin löytyi, tulee huomenna! American importin tiiviste ois tullu vasta torstaina, joten peruin sen. Eli siellä on ketä tarvii...
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nätkinillä Porissa olisi todennäköisesti ollut ihan hyllytavarana mutta hyvä, että sait hankittua.
     
  18. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Ehditkö jo laittamaan tiivisteen paikalleen?
    Jos on korkkitiiviste, niin hyvä kikka saada se tiiviiksi on maalata tiiviste kevyesti sprayllä ympäriinsä, varsinkin se ohut reuna joka on öljytilaan päin, niin että maali imeytyy korkkiin.
    Estää siten hyvin öljyn tihkumisen korkin läpi.
    Joku matta pohjamaali on hyvää siihen tarkoitukseen.
     
  19. Ahis

    Ahis Gearhead

    Juu tiiviste on paikoillaa ja pitää, se oli kuminen (tai mitä lie seosta), kiitos silti vinkistä!

    Nätkinillekin koitin soittaa maanantaina mut oli varattua kokoajan, tietty ois saanu kaks tohon hintaa mitä tuli matkahuoltokuluineen maksaan toi south westin tiiviste, alko vaan oleen jo paniikin poikastakin... :oops:

    No nyt buiski ajossa taas ja hyvin tuntuu toimivan! :D
     
  20. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    "paljonko dyna imasee öljyä? "

    Alle litran/100km - ai mitenniin vuotaa ??

    No tosiaan; oliskohan ollu jotain 7-8 litraa mitä sinne menee vaihdossa. Ihan kuivaan laatikkoon meni muistaakseni lähemmäs kymppi. Jos semmosen kympin päälärin ostat, niin sillä pärjää ja on vielä vähän mitä lisäilläkin.
     

Kerro tästä muillekin!