Dynolappu etänä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jukka63, 8.11.2013.

  1. jukka63

    jukka63 1st gear

    Muutoskatsastuksessa vaaditaan dynolappu,kun konehuoneeseen on eksynyt pari turboahdinta.Koneen teho on tiedossa jo ennakkoon ja tietyllä ahtopaineella.Joten,mitä sitä turhaan menee dynolle ja haaskaa katoavia luonnonvaroja :rotfl: Jos jollain on tämmönen palvelu,pistä yv ja sovitaan rahasta.
     
  2. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    En usko että kukaan yrittäjä riskeeraa elinkeinoaan tollasella lapulla...
    Ja onhan se mukavempi nähdä ne "suljetun alueen tehot" :)
     
  3. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Kannattaako edes huudella tuollaista julkisesti? Kohta ei tarvi katsastella omavalmistemoottoreita, jos tässä(kin) asiassa pitää kusetuslinjalle lähteä. Vie vain dynamometrille, niinkuin muutkin.
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    Mitäs ihmeen riskeeraamista siinä on?
    Sama kuin yksi korjaamonpitäjä vaahtosi mulle kun kyselin tekeekö se ns katsastuslappuja päästömittauksilla.Se alko kiljumaan että meiltä menis luvat jos semmosia tekisi.Hiljeni kun kysyin että mitkä vitun luvat? ja mistä vitusta se voi tietää jos puhtaat arvot antaneesta autosta kuolee tulppa tai tulpanjohto matkalla konttorille ja se hylätään tarkistusmittauksessa.Katsastusmies haluaa painettua "faktaa" tehoista ja omistaja sellaisen joutuu toimittamaan jos haluaa katsastaa autonsa.Mitään ns normeja tehonmittaukselle ei käsittääkseni ole määritelty.Ahtoo pitää olla min 0,5 bar ja käyrissä ei saa olla sahalaitaa tai ristiriitaisuuksia.
     
  5. jukka63

    jukka63 1st gear

    Mikä on omavalmistemoottori? Kyllä mun motit on perustunut ihan tuotantolohkoihin :eek:
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kyl me leimattiin yks remmipeli 0.35bar painellla kadulle. Inssi kysy reilusti et paljonko on huipputehot ja reilusti kerroin.

    Omavalmistemoottori on mikätahansa motti joka on jälkeenpäin ahdettu tai siihen on vaihdettu runsaasti osia. Eli melkeinpä kaikki strokerit on lain silmin omavalmisteita.
     
  7. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Omavalmistemoottori on sellainen, jota ei ole tehtaalta saatu ahdettuna. Eli jos sulla on vaikka Chevyn pikkulohko ja pulttaat siihen kiinni ahtimen, niin se on omavalmistemoottori. Jos nostat koneen (vaikka 6.5 turbodieselin) suoraan Vanin keulalta ja asennat sen 1:1 samanlaisena, niin se on "tehdastekoinen", eikä tarvi dynolappuja. Näin se ainakin konttorilla ymmärretään.
     
  8. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Mitäs, jos sen nostaa kuorkkivanista pakuun? Tai päinvastoin? Pitääkö silloin todistaa, et teho on riittävä?
     
  9. sbf

    sbf Gearhead

    Kyllä mullakin on katuvehjes leimattu 0,3 ahdoilla otteeseen mut olen ymmärtäny että trafilla on ohjeistus että vähintään 0,5 pitäs löytyä.
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ ei meil ois pystyny. Nytkin oli kintaalla et alittuu 7kg/Kw.

    Aika vaikeeta saada kunnon osilla rakennetusta oikein pontevasta remmi-isolohkosta n. 350hv lappu.

    0.55;llä oli kuitenkin yli tuplatehot..
     
  11. DX

    DX Gearhead

    mikä ihme vaatimus on ahtaa dynaamiseltaan korkeapuristeinen kone nakutusrajansa yli?

    remmiahdin rodissa on kaunis ilmestys vaikka se pyörisi vain joutoa mukana
     
  12. rb

    rb Gearhead

    On kysymyksiä ja sitten on kysymyksiä.

    Jotkut kysymykset on sellaisia että niitä on parempi pähkäillä vaikka Esson baarilla, ihan vaan kaveri porukassa.
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eihän noi asiat kaiketi mitään salaisuuksia tai yllätyksiä ole ammattilaisillekaan. Eli kyllä ne tietävät mitä taphtuu päivittäin, ei tääl muuten olis 350 meneviä supria tai corvettejakaan. Kun viralliset kriteerit täyttyvät on asiat ok, ei kellään riitä seurseeja niidne tutkimiseen et miten se tapahtuu.
     
  14. Kalu

    Kalu Gearhead

    Aiheesta on jo YV lähetetty, et tän aiheen varmaa voi laittaa jo jäihin.
     
  15. sbf

    sbf Gearhead

    ahtimen alle reducerit, täysin hyväksyttävä keino.
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    No esimerkiks Jukan tapauksessa, moottorihan on 78 mallinen 440 josta tehdas ilmoitti 185 hevosvoimaa. Auto kuitenkin on alunperin ollut varustettu '70 TNT version moottorilla, josta tehdas ilmoitti 370 heppaa. Joten suorituskyvyn restauroimiseksi kahden pienen , vanhan ja väljän ahtimen asennus on enemmän kuin puolusteltavisssa.
     
  17. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

  18. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

  19. Herje

    Herje Gearhead

    Kaveri leimas joskus 10vuotta sitten sierran ahtimella. Teki ihan ite dynolapun tietokoneella. Meni läpi ilman nurinoita. Mistä se inssi tietää onko sulla omassa tallissa dyno? :)
     
  20. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Tavallaan nuo dynolaput on ihan turhia.
    Katsastustappauksissa, koskka hepat on silloin aina sopivat.
    Koska ne laitetaan sopivaks ja kaikki sen tietää.
     

Kerro tästä muillekin!