E body projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja asperiini, 5.9.2006.

  1. niklas_

    niklas_ 1st gear

    kiitos tästä tiedosta
     
  2. Mr J

    Mr J Gearhead

    http://www.musclecarrestorations.com/fe ... unner.html

    Menee ohi aiheen, mut osaiskohan joku kertoo mikä biisi soi tuossa Hemi Roadrunnerin entisöintivideon alussa?? Aikas mainiota autoilumusaa! Kyllä tuon tahdissa kelpais vaikka hemi-manuaali yhdistelmää hämmentää!

    :D
     
  3. Mr J

    Mr J Gearhead

    Piilotteleeko meidän musatietoviisaat kynttilää vakan alla?

    :D
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vittu ku tän nettibaarin koneesta ei aukee linkit. Mä oon ton nähny ja kuullu ja oisin voinu jo eilen kertoa että se oli 58% B.T.O. Eli em bändi. Loppukevennyksenä kuittaan että mulla on toi vinyylinä ja se löytyy niiden levyltä nimeltä NOT FRAGILE.
     
  5. Mr J

    Mr J Gearhead

    Kiitokset vaan tietoviisaille! :D Arvasin, että porukalla on autoilumusa hallussa.

    "B.T.O. - Not Fragile" tuo biisi tosiaan on. Kiitos ja kumarrus!
     
  6. tyly

    tyly Gearhead

    nyt tarviis vähä apuja mittojen kans. Kuinka paljon mahtaa olla mitta shakerin reiän ylärunasta konepellin yläreunaan, alareunamittakin käy.
    Ja auto on challenger.

    http://kuvablogi.com/blog/9726/1/
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Suosittelen Cuda-Challenger foorumia moiseen kysymykseen. Täällähän noita orkkis-Shakereita ei liialti pyöri.

    Oiskohan tuota mittaa tehtaan manuaalissa?
     
  8. Pepew

    Pepew 1st gear

    Olitkos Asperiini Kiikalassa? Kyllä siellä muutama challengeri näkys olevan.

    Pahus kun en jostain syystä onnistu rekisteroitymään tonne cuda-challenger foorumille :mad:
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Pitäis ton rekisteröinnin onnistua helposti koska miekin suoriuduin siitä aikanaan. Noillakin sivuilla on tosin ollut välillä ongelmia ton foorumin kanssa.

    Hieno projekti. 1280 km? Ruotsista vissiin? Hienoa että minun, Kapteeni Kosmoksen ja Tylyn lisäksi tulee jälleen uudet E-body moopparin restaurointia seuraavat sivut.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Asperiiini tais olla Kiikalassa, eiks se ollu se missä oli escort pullistukset vielä takalokkareissa?

    Onhan täällä org shakereita. Mä soitan Jussille Kiteelle. Se käy mittaamassa sen Hemi Challangerista noi mitat ja ilmoitan sitten tänne.

    Soitin Jussille. Se käy mittaamassa kun ehtii. Oli ollut viikonloppuna cruisaamassa Hemi Challangerillaan. HUOM! Sillä siis myös ajetaan. Ei siis mikään kermaperseen näyttelypuudeli mitä kuskataan silkkitrailerilla tapahtumiin ja lehtijuttuihin, niin kuin eräät ns....
     
  11. Pepew

    Pepew 1st gear

    Itä-suomesta, rt6870 nimimerkiltä hain pois.
    640km per suunta.

    Joo noita projekti sivuja on kiva vilkuilla, saattaa löytää ideoita/neuvoja, siksi ajattelin kanssa nettiin tän projektin laittaa.
     
  12. asperiini

    asperiini Gearhead

    Joo Kiikalassa tuli käytyä ja todettua ettei Challe (vielä) kovin nopea ole.
    Välitykset on niin pitkät ettei tullut kakkosta isompaa käytettyä, siis tuosta 727:sta. Aika oli 15,545 ja loppunopeus 141,18.
    Tästä on hyvä parantaa ensi vuodeksi :D
    Oli kuitenkin kivaa kokeilla kulkua.
    Konehan on vielä se vakio tehtaan crate josta kai 300 konia luvataan.
    Nyt alkaa auton purku ja ne takalevityksetkin katoaa.
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Respecta asperiiini. Sä kuitenkin tulit tontille ja pidit hauskaa. Ei kulkenut matalia kymppejä ei, mutta se ei sulla ollut tavoitekkaan, -vielä?
    Harmaa Challe bongattiin meidän leirissä ja mä sanoin VIPottajalle ja DS 325 Luigille että toi harmaa on OD Asperiiini. Ne ei ehkä ehtiny keskittyä mun bongaukseen, mutta mä noteerasin. Tervetuloa!
     
  14. asperiini

    asperiini Gearhead

    Juu ja ajamalla tulin ja menin 8)
    Ei ollut edes apujoukkoja tai "mekaanikkoja" mukana.
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Apujoukkoa oli koko varikko täynnä. Mä sanoin Käkölle kun menit meidän ohi line uppiin että Käkö, toi harmaa 2 ovinen 8 mottinen Challe oli OD Asperiiini.
    Sieltä löytyy aina apua. Eikä tarvitse kyykyssä kerjätä. Tervetuloa kuvioihin. Ei ne heti mene matalia kymppejä. Olit rohkeasti mukana mitään häpeämättä. Siis oikeasti tervetuloa. Jos toi aika ei riitä sulle niin teet Autollesi jotain. Eli siis puraisiko tämä kuuluisa käränen ja nyt pitäis päästä mukaan a ajaa kovempaa? Ei kai? Se on paha tauti, eikä loppua näy..
    Vai kakkosella maaliin. Heh, vuonna 1992 kun ajoin Kansain Välisellä (KV) eli Korin Vaihto Cudalla 12 sek aikoja mun loppunopeudet oli 192-199 ja kakkosella maaliin. Oli pitkä perä. Oli myös tehoa ja vääntöä. Joskan se paska ei ikinä lähteny viivalta hyvin. Ei lähteny ei koska paska ryytyi kunnes sai rundit alueelle. 60 jalkaa 3 sek ja sitten mentiin matala 13 tai korkee 12 ja 192-199 loppunopeus antaa teille spekulaattoreille kommentoida teoriaa mitä se olisi mennyt jos ja jos..
     
  16. asperiini

    asperiini Gearhead

    No joo, lähinnä tarkoitin että kyseessä on ja tulee aina olemaankin auto jolla ajetaan etupäässä maantiellä ja semmoisen auton tulee kestää vähän kiusaamistakin ilman että heti poikii tai keittää.
    Kone vaihtuu vähän tehokkaampaan pikkulohkoon ja laatikko manuaaliin. Isolohkoja tai Hemiä harkitaan heti kun lotossa paremmin natsaa.
    Virittämisen ja kilvanajon lystejä tuli jo aikoinaan kokeiltua turboahdetulla 2002 Bimmerillä eli semmoista ns arvokasta kokemusta kertyi useamman moottori, kytkin, vetoakseli jne jne remontin osalta. Härvelin kulku oli suoraan verrannollinen ahtopaineeseen ja kestävyys kääntäen verrannollinen :eek: eli jos kulki niin yleensä ei kauaa :(
    Bimmeri kulki silloin 80 luvun lopulla ja 90 luvun alussa matalia 13 s aikoja loppunopeuden ollessa 180. Olis kai se kulkenut muuten paremminkin mutta viivalta lähteminen oli vaikeaa, ensin ei lähde ja sitten kun saa paineet ylös niin sutii...
    Eikä se koskaan käynyt kunnolla, korvakuulolta säädettiin niitä pirun Dellortoja ja ihmeteltiin että vaihdetaanko suutinta vai seosputkia vai mitä?
    Tästä Challesta ei semmoista ralliautoa tehdä, tää on enempi ajoauto.
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    :oops: oopps nyt nolottaa. :oops:

    Sorry. Meni Hirvonen ja Tikkanen sekaisin. Jussin Hemi Challessa ei ole shakeria.
    Jos meinaat millin tarkasti shakerin asentaa niin se tulee yllättävän alhaalle.
     
  18. Mopar Madness

    Mopar Madness Gearhead


    uusimmassa mopar muscle lehdessä on shakerin asennus artikkeli
     
  19. tyly

    tyly Gearhead

    kyllä on uusin MM luettu tarkkaan, mutta multa jää se konepellin alapuolinen palanen pois, sillä olis ollu helppo kohdistaa reikä paikalleen. Muutenkin joudun vähän soveltaan kuplan sovitusta ko tulee ruisku
     
  20. asperiini

    asperiini Gearhead

    Nyt on Challengerista kone ja 727TF tallin lattialla.
    Jos jollakulla on tarvetta Cumminsin tekemälle 300 hp crate koneelle tai Hurst räikkäsifterillä varustetulle laatikolle niin tarjouksia otetaan vastaan.
    Koneessa on Performer imukansi ja laatikon mukaan lähtee tarvittaessa vakio turbiini ja e-body kardaani.
     

Kerro tästä muillekin!