E-bodyn ratin kiinnitys mutterin koko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja deeäxä, 27.4.2004.

  1. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    kauhukseni huomasin rattia irrottaessani, että sieltä puuttui kiinnitys mutteri kokonaan! argh, tieto lisää tuskaa! hyvä ettei oo jääny koko paska käteen... nyt sinne pitää kyl laittaa mutteri et uskaltaa taas ajaa. mutta osaisko joku sanoa minkä kokoinen mutteri sinne käy, kun varaosaliikkeessä levittelevät käsiään, et mittoja pitäis olla. kyseessä -70 challenger
     
  2. PasiR

    PasiR Gearhead

    Muistaakseni 1/2", korjatkaa jos olen väärässä.
     
  3. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    entäs kierteen nousu?
     
  4. PasiR

    PasiR Gearhead

    UNC 1/2"-13 ja UNF 1/2"-20, varmista kierrekammalla.
     
  5. Make2

    Make2 3rd gear

    Se rattiakseli on sama kun muissakin moparissa ko. ajalta. Mullakin on omassani mutteri otettu koneistamon hyllyltä kun käytin kierteet sorvissa puhdistuksessa. Kannattaa kamalla tosiaan vielä tsekata läpi.
     
  6. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    OK. lähettävä siis kierrekamman ostoon...
     
  7. Jos et löydä muualta, niin soita mulle. Myyn sen sun autosta puuttuvan mutterin 10e. 050-5117192
     
  8. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    kiitos, mutta löysin rautakaupasta jo sopivan. UNF 1/2 tuumaa, 20 nostolla, 1 ege.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mutta onko se SAE ja DOT hyväksytty? Jos ei ole, niin ÄLÄ ainakaan mainitse asiaa katsastaja sedälle :wink:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen myös purkamassa 70 mallin E-bodyn rattiakselia tarkoituksena päästä käsiksi virtalukkoon. Tilanne on edennyt siihen asti, että edessä on "sirkkelinterä" (rattilukon ratas) jonka takana virtalukko siis siintää. Korjaamokäsikirjan kuvassa olen näkevinäni putkisokan, jolla "sirkkelinterä" on kiinni ohjausakselissa. Todellisuudessa sitä ei kuitenkaan ole. Eli kiskonko ratasta ulosvetäjällä vai mitä?
     
  11. 67

    67 1st gear

    on siinä"putkisokka",oikeesti tais olla ihan umpirautainen tappi.siinä on vaan semmoinen metalli holkki,pitämässä sitä tappia paikallaan.ulosvetäjällä vaan tuhoat jotain sieltä.
     

Kerro tästä muillekin!