E10 uusi polttoaine

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja studio57, 30.11.2009.

  1. montego

    montego 1st gear

    Taitaa olla ihan silkkaa happoa tuo E10 ja sulattaa vanhan jenkkiautonkin pannukakuksi silmänräpäyksessä :eek:
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Mulle on ihan sama millä kukakin ajelee, mutta voihan sitä kritisoida noita joskus jopa epätoivoisia piirteitä saavuttavia E10:n pahuuden vakuutteluyrityksiä.

    Voihan se monia tietysti ketuttaa ja mölötämiseltäkin tuntua, kun niitä innokkaasti maalailtuja E10-kauhuskenaarioita ei oikein tahdo millään löytyä. Ei ole moottorit hajoilleet eikä bensatankkien ja -linjojen metallit liuenneet. Ei oikein edes bensapumppujen eikä kaasuttimien kalvot ole hajoilleet. :wink:
     
  3. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    josko sais asiallisen vastauksen,,,,,
    käykö tuohon 90 mallin doch sierraa tuo e10?
    ei sill että sitä tankkaisin,,hintaero niin helv pieni,,mutta uteliaisuudesta!
    ja en jaksa koko nettimaailmaa selata,,jos täält saa vastauksen helpommalla!
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    95e10 sivulta lainattu:

    E10 soveltuu kaikkiin vuonna 1992 ja sen jälkeen Euroopan markkinoita varten valmistettuihin bensiinikäyttöisiin Ford-malleihin lukuun ottamatta Ford Mondeo 1,8 SCi-malleja (96 kW, 130 hv)


    Eli ei.
     
  5. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    kiitos paljon!
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    Mä olen nyt koko talven linkutellut tuolla vuoden 80 Dadsun Cherrylla ja tankannut joka kerta ysivitosta.

    Ajatuksena on ollut se, että suurempi alkoholimäärä riittää poistamaan tankkiin muodostuvan kondenssiveden näin talviaikaan, eikä mitään masinoleja tarvitse erikseen sinne sekaan ostella.

    Homma on toiminut ainakin tähän asti, mutta lupaan raportoida heti jos joku paikka hapettuu piloille E10:n takia...
     
  7. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    kyllä datsunin a10 a12 a14 kestää!!
    itsellä ollut 3 cherryä ja 10 sata ampeeria,,
    kestäviä autoja,,ja mitä mulla ollut niin ei ole ruoste vaivannut,,,,
    parhaat on vain säästyny ja huonot huopanauloina!
     
  8. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    No voisit jo pikkuhiljaa laittaa faktaa tosta e10 :stä vai odetetano kun sama älämölö käydään e15:sta muutaman vuoden päästä :rotfl:
     
  9. transport01

    transport01 3rd gear

    Nämä nyt ei ole mitään kauhuskenaarioita, mutta taas tänä talvena alkoi 20 asteen pakkasissa käynnistyminen käymään epävarmemmaksi molemmissa autoissa (saab 9000 vm 88 ja chevrolet transport vm 2001). Molemmissa tekniikka kunnossa. Tankit on ajettu tyhjäksi ja tankattu 98 -> ongelmat pois molemmista autoista. Joka talvi sama juttu. Noiden pitäisi molempien niellä tuo 95E10 ongelmitta, mutta sitä ne ei tee kovilla pakkasilla. Varmaan 95E10 bensallakin pärjäisi, mutta miksi rääkkäisin akkua ja starttia 5-10 sekunnin sahaamisella, jos 2 sekunnillakin pärjää 98 kanssa. 98 mennään, kunnes ilmat lämpenee.
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Päivän paras, nettitrolli joka ei koskaan pysty perustelemaan mitään vinkumistaan alkaa jankata toisilta faktojen perään :rotfl:
    Arvaa viittinkö vaivautua moiseen?
    Mut sinänsähän tää on ihan uus hauska tilanne mikä viittaa siihen että sulla taitaa nyt olla trollausaiheet vähissä kun sun pitää yrittää tolleen jo noin epätoivosesti anellen yrittää saada joku "väittelemään" sun kanssa.
     
  11. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    höpöhöpö ja seliseli. Oliskin eka kerta kun sulta tulis asiaa. Hassua kun E10 aiheuttaa niin paljon ongelmaa ja kuitenkaan yhtään faktaa ei löydy...
     
  12. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    No jos jotenkin ajattelit et oot tässäasiassa erilainen niin väärässä olet , samanlaisia jankkaajia molemmat :rotfl: toinen puolesta ja toinen vastaan.
    En itekään tankkaa enää tota 95e10 se ei vaan toimi mun autossa ,vaihdoin nimittäin diiiisel malliin :rotfl:
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Ihan mielenkiinnosta kysyn montako peräkkäistä talvea tää ihan joka talvi on.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Jos oot lukenu tätä topikkia niin jo ajat sitte mä kerroin tuolla käyttäväni ite 98E5 bensaa pääasiassa vaan sen takia että kokeiltuani huomasin jotta E10:llä kulutus kasvoi sen verran ettei sen käytöstä oo mulle yhtään mitään hyötyä eli ei mitään järkeä vaihtaa eri bensaan, oli sen E10:n käytöstä sit mitään koneen yms. kestollista tai toiminnallista riskiä tai ei.

    Mut tolla Geeteearsella nyt vaan menee jutut ja niiden kirjoittajat sekasin kun se hätäpäissään yrittää joka puolella ja joka aiheessa aina vaan provota, näinkö sillä joskus lääkityksen annostelukin vaihtelee :rotfl:
     
  15. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Topicissa on kymmeniä sun viestejä joissa pelätään E10 tuomia ongelmia ja pidetään ko polttoainetta mm. sontana 8) Luulis noille jutuille jo pikkuhiljaa löytyvän katetta eikä vaan kiemurtelua :rotfl:
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Jos nyt osaat edes lukea niin ei noissa mitään pelätä mut ei kiistetäkään etteikö siitä kurasta saattas ilmaantua jotain ongelmia.

    Ja se mikä tossa on siis tärkeintä on se jotta kun sen käytölle ei ainakaan mulla oo tällä hetkellä mitään perusteita ja kun muutakin on edelleen tarjolla niin miks siihen kannattas siirtyä vaikka toi mahdollinen sen tuoman kestävyyshaitan mahdollisuus olis kuinkakin pieni?
    Mitään hyötyä sen käytöstä kun ei oo.
     
  17. RB-440

    RB-440 1st gear

    Meillä emännän pikkumersua tankataan edelleen 98:lla tai 99:llä, koska se, siis mersu, tai oikeestaan loppujen lopuksi molemmatkin, sai hepulin E10:stä, vaikka tankkiin piti sopia kaiken minkä sinne saa kaadettua. Ton auton aiemmista vaiheista ei ole mitään käsitystä, joten historiastahan ton ominaisuuden varmaan voisi selvittää. Mutta miksi nähdä vaiva, kun näin kerran toimii.

    Eli en mä näkisi tossa mitään ongelmaa. Niillä korteilla pelataan, mitä on jaossa saatu, notta kun kerran muuten maantie maistuu, niin antaa palaa vaan.
     
  18. impala67

    impala67 Double Gearhead

    olen typerä persu ilmeisesti kun en tosiaan pidä tankkaustapahtuman tiheyttä hienona asiana, vaan pyrin mahdollisimman harvoin tapahtuvaan tankkaamiseen. tällä kelillä on niin tylsä ulkona värjötellä.

    Käyttölahnaan on tullut laitettua vain 98:ia vaikka GM on ilmoittanut että pitäisi käydä 10% gasohooli eli etanolisoppa. että mä osaan olla tyhmä. mutta käynnistynyt on 98:lla ilman esilämmitysleikkejä kun perhanan letkulämppäri otti itteensä jostain.

    lämmittelyn puute kylläkin nosti keskikulutusta tankki täydestätäyteen mittauksissa vajaan litran näillä oikeilla pakkasilla. ny on mennyt 12,8/100km.
    "elämä ja töissäkäynti ON.
    typeriä pakkoliikkeitä, ohimenevä muoti-ilmiö kuin kahdella jalalla kävely"
     
  19. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  20. ari vw

    ari vw Gearhead

    Minäkin laitaan isolohkooni 98.sia kulutus on pakkasilla noussu jo 8l tuntumaan.
     

Kerro tästä muillekin!