E10 uusi polttoaine

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja studio57, 30.11.2009.

  1. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Onko haittaakaan ? Ja jos kurasta ilmaantuu ongelmia niin miksi vaan mutu-tutkimuksissa ? Käytölle tulee perusteet siinä vaiheessa kun jo alkanut 98 E5 pumppujen katoaminen nopeutuu uusien laatujen tullessa markkinoille...
     
  2. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Vittu mikä syöppö :eek: PAALIIN!

    Eihän toi neliveto turpokaan vie näköjään ees kasia parin tonnin seka-ajokulutuksessa :odroll: Litraakaan ei vieny muuten edes alkoholia, mutta ehkä sitä ikkunaan joku desi kului :odroll:
     
  3. ari vw

    ari vw Gearhead

    Lyhyellä 11 km työmatkalla-pidemmällä siivulla menee alle 6,5...uutuuden jäykkyyttä viel ehkä vähän.
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Varmaa on ainakin se ettei oo minkäänlaista hyötyä joten asiahan on sillä selvä.
    Voihan toki olla että joskus tulee vielä aika ettei kunnon bensaa enää saa mut se on sit sen ajan murhe, vielä sillä ei oo v*tunkaan väliä.
     
  5. grantorino

    grantorino Gearhead

    Ajatella miten pienellä kulutuksella V8:lla ajavat pääsevät, mullakin vie 4 cyl käyttis ajotietokoneen mukaan ensimäisen kilometrin matkalla -24 asteen pakkasessa 49,9 l/100km. Mutta kasilla ajavat pääsevät vain 11l/100km.
     
  6. grantorino

    grantorino Gearhead

    Ajatella miten pienellä kulutuksella V8:lla ajavat pääsevät, mullakin vie 4 cyl käyttis ajotietokoneen mukaan ensimäisen kilometrin matkalla -24 asteen pakkasessa 49,9 l/100km. Mutta kasilla ajavat pääsevät vain 11l/100km.
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ajotietokoneeseen kannattaa uskoa vähemmän, kuin taskulaskimeen. Tankkausten välillä ajettu kilometrimäärä (korjattuna mittarivirheellä) sekä tankattu polttoainemäärä ratkaisevat. Ramilla menee sekalaisessa ajossa 9,2-11,5l/100km. Sisältäen kylmäkäynnistykset, lämmityskäytöt kaupunkiajot ja matkat. Siinä ei tosin ole ajotietokonetta ja konekin on vain 6-sylinterinen diesel. :rotfl:
     
  8. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Onko sulla oma tarkempi mitta-astia vai luotatko niihin päin vittua kalibroituihion kaupallisiin mittareihin? Tiedätkö minkänäköistä läpisekoilua huoltamoiden mittareiden kalibrointi (vaa'itus on)? :poff: :rotfl:
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No en tiedä. Sinä ilmeisesti tiedät? Kerros faktaa asiasta.

    Tuskinpa se huoltoaseman mittari on ainakaan kalibroitu niin päin, että se mittarin litra on suurempi kuin todellisuus?
     
  10. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Peräkärryssä vedettäviä mitta-astioita, joissa ei ole pitkiä kauloja, joten peräkärryn asento vaikuttaa oleellisesti mittaukseen. Peräkärry tulisi "taarata" passiin mittarin viereen ennen mittausta, mutta tätä "mittamiehet" eivät kerkeä/viitsi/jaksa jne. tehdä. Normipäivä. Suomessa kaikki on mielikuvissa paremmin kuin muualla ja atomivoimakin on riskiä vailla ja Kreikalle maksetut rahat tulee tuottamaan meille hillittömät mammonat :poff:
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    ^Rankka väittämä se että polttoainepumppujen mittareiden heitto voi olla niin suuri että se jopa vaikuttaa auton mitattuihin kulutuslukemiinkin.
    Tuo oikeastaan vaatisi jo kuluttaja-asiamiehn puuttumista asiaan, minä ainakin haluan saada juuri sen määrä polttoainetta jonka maksan.

    Miten tuo mittaus oiken tapahtuu, kirjoitat jonkilaisella kaulalla varustetuista mitta-astiosita joilla mittaus suoritetaan.
    Vaikuttaako astian mahdollinen vinossa oleminen noin paljon mittaustulokseen?

    Kuinka monta prosettia se heitto voisi olla?
     
  12. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    ATY:n vuosikokous 16.3 18,30 mun työpaikalla. Esitelmöijänä Nesteen polttoaineguru. Voin kysyä jotain, jos haluatte. Ja jos nyt jotain oikein kiinnostaa, niin voi kyllä tulla vierailijana paikallekin tenttaamaan. Halukkaat ilmoittautukoon YV:llä niin kerron osoitteen ym.
    PS. Saunakin lämpimänä.
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Periaatteessa mittaus on yksinkertainen ja heitto voi olla promillen kymmennyksen luokkaa, joka on todella marginaalinen. Suurempia heittoja tulee polttoaineen lämpötilamuutoksessa lämpimällä ilmalla kylmästä säiliöstä lämpimän pumpun läpi tankkiin. Turha olla huolissaan etteikö rahalle saisi täyttä vastiketta.
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Kyllä mua hieman ihmetyttää, jos te pääsette paukkupakkasilla samoihin kulutuslukemiin kun kesäkelillä!!

    Vai lähteekö aina liikenteeseen lämpimästä tallista, tai onko teillä sellaiset lohkolämmittimet, että mosa on jo valmiiksi 80- asteinen kun alatte starttailla?

    Kyllä tolla pikku japsi kikkareellakin kulutus pyörii näillä keleillä kympin tuntumassa, enkä mä ole edes kesäkelillä maantie ajossa päässyt vain takaa vetävällä 5,9 Cummingsilla (RAM pickup 94) alle kympin lukemaan pumppuremontista huolimatta!!!

    Painaahan toi RAM jo niin helvetisti, ettei sen luulisi voivan pyhällä hengellä kulkea, joten mä olen ollut ihan tyytyväinen, kun sillä hyvissä olosuhteissa on siihen kolmentoista pintaan päässyt.
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    oleellista on että pitää ajaa pidempiä pätkiä- jos ajaa alle viis kilsaa duuniin ja auton vie suurimman osan matkasta yli 20 sadalla (vaikka olis 1.1.TSI tdi vvt) niin meneehän sitä soppaa suhteettoman paljon kesään verrattuna...
     
  16. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Ei kun niissä nimenomaan pitäisi olla pitkät kaulat ja kaulassa lämpötilakorjattu asteikko ja mitattavan polttoaineen lämpötilan mittaus, mutta kun ei ole pitkää kaulaa eikä paljon muutakaan. Peräkärryn saa kyllä vaateriin, joka kulmassa on asuntovaunuista tutut "tunkit".

    No Jämsän D-aseman kerran tarkistin niin heitti 14% eli revi siitä :poff: :rotfl:

    Arvannet varmaan, että heittikö asiakkaan vai yhtiön eduksi...
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei tästä ole kauaa, kun uutisoitiin tapauksesta jossa oli tankattu 60 eurolla, mutta tankkiin ei tullut pisaraakaan, kun oli mittari jotenkin jäätynyt. Oli siitä täälläkin juttua. Kyllä noita tuntuu sattuvan...
     
  18. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    ^^Jämsässä ei ollut tuona kesänä pakkasta.
     
  19. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Jos keskimäärin ajaa pidempää matkaa ja silloin tulee yleensä maanteitä niin talvirajotukset kyllä tasaa...Talvirajotuksilla tulee vähemmän ohituksia ja kiihdytyksetkin on rauhallisempia...Kyllähän pätkäajo kovilla pakkasilla tuottaa sellasia keskikulutuksia ettei niitä kehtaa sanoa :rotfl:
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Miten ihmeessä sä oikein ajelet? Kyllähän etenkin talvella takavetosella kulutus kasvaa jo sen takia että joka mutkassa ne vetävät takapyörät "ajaa" moninkertaisen matkan etufillareihin nähden kun kaasupolkimellahan sitä autoa ohjataan :rotfl:
    Slippin' And Slidin' 8)
     

Kerro tästä muillekin!