E10 uusi polttoaine

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja studio57, 30.11.2009.

  1. artz

    artz Gearhead

    Nyt ei viitti koko ketjua selata joten kysytäänpä jotain. Nyt ainakin 95E10 käyttäminen aiheuttaa jälkikäyntiä, jota ei 98E5:lla tapahdu. Johtuuko se etanolipitoisuudesta vai oktaaniluvusta? Ja tuohon jatkokysymys, eli jos etanoli vaikuttaa asiaan, niin kun (toistaiseksi) suunnitelmissa on nostaa kokoajan etanolipitoisuutta, niin millä tulevaisuudessa ajetaan? Onko jotain ihmesotkua mitä laittaa bensan joukkoon?
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    Jälkikäynti viittaa yleensä liian pieni oktaaniseen polttoaineesee,
     
  3. artz

    artz Gearhead

    No, hyvä ettei etanolista johdu. Pahempi se olisi ollut.
     
  4. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ^vittu ja taas kerran vittu. mitä sille etanolibensiinille tapahtuu, kun sen sekaan kondensoituu tai muulla tavoin pääsee vettä? mitä tapahtuu oktaaniluvulle? ja vielä kerran on se hyvä, että on hyvä.
     

Kerro tästä muillekin!