E85/98

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 3964, 11.1.2017.

  1. MudMax

    MudMax Gearhead

    Molemmat on täysin samaa, niillähän on yhteinen tukkuyhtiökin NEOT.
    ST1:llä käytössä markkinointiterminä RE85 ja ABC!:llä Eko E85.
    https://www.abcasemat.fi/fi/polttoaineet/eko-e85
     
  2. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Laitoin säädettävän kellon josta voi säätää kuusiokololla jousivoimaa ja lisäksi laitoin säädettävät topparit liikeradan rajoittamiseksi molempiin päihin, perusennakko on ollut aika korkea, varsinkin nyt jyrkemmällä nokalla, lähemmäksi 20 astetta. Jousien kanssa on harjoiteltu ja myös kiinteällä ennakolla. Samoin maksimiennakolle tein säädettävän topparin niin on helppo hieroa sitä päätä.

    Kilistys ei ole siis haitannut ajoa eikä kuulosta siis oikein nakutukselta, samanlainen ääni lähti aina jostain ooppelin 80 luvun kasivenakoneesta eikä nekään siihen hajonneet. Veivin laakerit katsoin toisen kesän jälkeen nokkajumpan yhteydessä n35tkm ajettuna ja laitoin samat takaisin.

     
  3. jorkat

    jorkat Gearhead

    ilmiö on nimeltään light knock
    jotkut autonvalmistajat aikoinaan tavoittelivatkin tätä polttoainetalouden takia

    mikäli motti on rakennettu oikein niin light knock ei ole ilmiönä haitallinen vaan pitää palotilaa puhtaampana.

    tähän perään jamahtaneet voi sit taas ruveta rakentelemaan omia jamahtaneisuusteoreemiaan, joihin ovat uskoneet n-vuotta:rotfl:
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hähää
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    En tykkääkkään enää joten huutosi meni kuuroille korville
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Me gusta
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    En tykkää viestistäsi koska en halua leimautua homoseksuaaliksi
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Rasisti
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Tossa kattelin omia bensankulutuksia ja kesällä menee joku 450l/kk keskimäärin, talvella aikalailla 270l/kk menny joka kuu. Parhaillaan meni viimekesänä 544l/kk.

    Kyllä näillä 98 vs E85 hinnoilla täällä pääsee lähemmäs tonnin säästöjä vuodessa varmaan polttoaineessa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Onneks en ole seurannut kulutusta rahana.. Suburbanilla tuli muutama tuhat litraa bensaa poltettua ajotietokoneen mukaan viime vuonna.:confused::eek: Sen kun kertoo litrahinnalla..:mad::confused:

    Nää kaks pelleä vois ilmaista älyllistä tasoaan yleisen keskustelun puolella.:mad:
     
    jorkat, peltsi, fenix ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Vähän liian helposti näkee tosta S Mobiilista kaiken kun ei tuu kun S Mafian asemilla tankattua.

    Ja kyllä, nää kaks apinaa vois tehdä oman ketjun, jatkuvasti suoltamassa offtopiccia joka paikassa...
     
    peltsi ja fenix tykkäävät tästä.
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vertaus apinoihin on kyllä loukkaus apinoita kohtaan..!
     
    jorkat, peltsi, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. rb

    rb Double Gearhead

    ^ No kun viinasta puhuitte, niin se veti käyttäjät paikalle...

    Sinällään toi katin "light knock" on varmaan se, mitä aikoinaan kakstahtareissa tavoiteltiin.

    Tosin huonolla menestyksellä, kun yleensä se meni hard:in puolelle ja sitten oli männässä reikä.. :odconfused:
     
    Muokattu: 9.2.2018
    kalvetinhet ja jorkat tykkäävät tästä.
  14. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Jatketaas vaikka tähän topikkiin jos jotain sattuisi kiinnostamaan käyttötestin tulokset. Tällä motilla on ajeltu viinalla ehkä noin 60 tkm, (bensalla ei siis metriäkään rempan jälkeen). Nostin kannen pois kun venajousia vaihtaessa paineet ei pysyneet sylinterissä. Läppäsin venat, imut oli aika siistit, pakosissa oli muutamassa selkeä vuoto. Venat eivät olleet kuluneet eikä seetit painuneet, kuppasen näkösiä vaan. Kovin karstaiselta näyttää.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Taitaahan tuo vähän öljyäkin polttaa, ohjurit/kumit kunnossa?
    Mitä öljyä ja vaihtoväliä käytät?

    Tai pitäis ehkä kysyä että mitä itse ajattelet tuon karstaisuuden syyksi.
     
    Muokattu: 4.7.2018
    kalvetinhet tykkää tästä.
  16. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    No kunnossa ja kunnossa, kyllä sitä öljyä varmaankin se litra tuhannelle menee, kumit olen vaihtanut kolmeenkin kertaan tänä aikana. Siinä on ne "sateenvarjot" ja mustat näemmä kovettuivat/murtuivat nopeasti, nyt siellä on sellaiset valkoiset nailonit(?).

    Öljynä on käytetty Caterpillarin 10-30 tai 15-40 deo:a, vaihtovälinä pari kertaa kesässä.
    http://s7d2.scene7.com/is/content/Caterpillar/PEHJ0091-01
    Tälle kesälle laiton kuumempaa termaria 195f josko lämpenisi hieman enemmän, saattaa myös vaikuttaa karstoittumiseen. Juurisyy lienee öljynkulutus sekä pieni kuormitusaste, tuohan kuljettaa pintakaasulla kaikissa olosuhteissa.
     
    Muokattu: 5.7.2018
    kalvetinhet tykkää tästä.
  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Varmaan suurin osa öljynkulutuksesta tulee imupuolen ohjurista, sateenvarjot eivät ole mitenkään tehokkaat estämään hieman väljän ohjurin "öljyvirtausta".

    Ohjurien kunnostuksella ja/tai kunnollisilla ohjurin päälle tulevilla kumeilla karstoittuminen varmasti asettuisi. Vaatii ilmeisesti ohjurinpään koneistuksen.
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Multa löytyy moparin noita ohjurin päälle tulevia kumeja mun mielestä ylimääräsiä, 3/8 venttiilivarrelle jos tarvetta jos käy.

    Edit. Löytyhän noita ainaskin se 16kpl
    [​IMG]
     
    Muokattu: 5.7.2018
  19. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Joo, kansille on jossain vaiheessa tehtävä jotain isompaa huoltoa, laitan sitten irto-ohjurit ja niille kunnon kumet, samalla saa kevyemmät venat.

    Juuri noita Amc:n tivarisarjassa tulee mukana 16 valkoista ja 16 mustaa 3/8 koossa.
     
  20. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    taidat olla vammane?
     

Kerro tästä muillekin!