E85 kisahommiin eli miten on pelannut?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 17.12.2010.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Tervehdys kaikille,suunnitellaan siirtymistä käyttämään E85 racehommiin eli joko muunnossarjalla nykyisestä dominaattorista tai esim. Quick Fuel 4710 e85 1050 uusi kaasari.Olen tiedustellut Niemen Heikiltä muunnossarjasta jolla se homma on pelannut,onko muilla kokemuksia kyseisestä hommasta tai esim. jostakin uudesta kaasarista ja miten on säätöhommat pelannut?Terv:Spet 1937,pannuna 13.5 puristeinen 540
     
  2. MJL_

    MJL_ 3rd gear

    Mulla on alkoholista pelkästään olemattomia muistoja.. pää kipee ja vapina koko kehossa. Pysy bensassa se varmempaa!
     
  3. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Vai viinahommiin, vai viinahommiin... :D
     
  4. MJL_

    MJL_ 3rd gear

    Totally Drunk!!!!
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Tiedättehän Poijat että tuo suomalainen e85 tehdään Karjala oluen mäskistä eli juomme vain KARJALAA!!!!Tämä homma työllistää Suomalaisia!!!
     
  6. HEmiTERO

    HEmiTERO 1st gear

    viinalle annan ääneni :rotfl: ja jatkossakin käytän vain viinaa 8) !
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kiinnostava aihe. Itsekkin aion ajaa Camarolla E85 voimin tulevaisuudessa. Käsittääkseni ton pitäis toimia hyvin kun siinä on energiaa lähes yhtä paljon kuin Racebensassa, mutta sitä pitää syöttää noin 35% enemmän saman tehon saamiseksi. Tämä asettaa ainakin bensapumput melko koville tuoton suhteen.
     
  8. Mopar

    Mopar Gearhead

    Eihän siinä muuta, kun linjat ja pumppu on alkoholin kestävää. Aamerikkalaiset ei suosittele paperisuodatinta alkomaholin kanssa joten sen voi suosiolla vaihtaa vaikkapa rosteriverkkoseen.
    Tuo dominatorin muutos satsi on aika simppeli juttu. Buusterit on aika tarkkoja reikien kohdistuksesta, uusi boosteri pinni on niin paljon ohuemmalla seinällä, että saattaa mennä ryttyyn, jos reiät ei oo kohdallaan.
    Vanhassa versiossa, jossa ilmasuuttimet joutuu poraamaan pois, kannattaa tehdä niihin M5 kierteet, jolloin voi käyttää satsin mukana tulevia, sekä keihinin kaasarin M5 kierteellä olevia suuttimia, mollemat sopii tuohon M5 kierteeseen. Vähän joutuu yhdestä ilmasuuttimen kannasta hiomaan, kun on ahdasta.
    [​IMG]
     
  9. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kaveri rupes ruottisa kayttamaan tota TopGas pyorassaan niin rupes pysymaan saadoissa.
    Noita Aspenin kisasoppia saa kasittaakseni myos suoraan suomesta, muutama ETB/spet ukko niilla on ajellut hyvin tuloksin.
    http://www.aspen.se/Aspen_(de)/Endverbraucher/Produkte/Andere_Benzine/Aspen_E
     
  10. SuperGas

    SuperGas Gearhead

  11. c-305

    c-305 Gearhead

    Toinen vaihtoehtohan on ostaa valmis kaasutin tehtynä juuri omalle koneelle kuten tämä C&S

    [​IMG]
     
  12. firebird_man63

    firebird_man63 1st gear

    Minä käytin viime kaudella e85,ja se toimi erittäin hyvin.Ostin valmiiksi prepatun kaasuttimen pro systemiltä. Annoin kaikki mootorin speksit heille ja he tekivät mulle sopivan kaasarin.Se oli plug and play,ainoastaan tyhjäkäyntiä jouduin säätämään,elikkä tosi hyvin pelasi,olen tosi tyytyväinen viinaan...... Kone käy paljon viileämpänä ja antaa vähän enemmän tehoa,elikkä pelkkää plussaa mun mielestä!!!Tilasin kaasuttimen ruotsin kautta,www.brillko.se. Ne tietää paljon näistä jutuista.
    Terv. SPET 1614
     
  13. shmot

    shmot 1st gear

    Sinol 100:n + lyijyttömän kisabensan E75 - sekoituksella on penkitetty lapissa n. 400 rwhp 1300 cc turbo pyörästä. Viinalla voi olla suhteessa paljon rikkaammalla kuin bensalla. Huono puoli E85:ssä on tuo jäljellä oleva 15 %. Onko se nyt sitten viinakone vai bensakone...
     
  14. Mopar

    Mopar Gearhead

    Eipä tosiaan karstota tuo RE85:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Mutta vähän oli naarmua paine ja ei painepuolella. Huuhtelooko alkomaholit öljykalvoa (kuten olen kuullut metanolin tekevän) Tarvisiko polttoaine toplubea vain onkohan tähän ihan muu syy. Täytyy laittaa mietintämyssy päähän.
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eikös sulta narahtanut se yks motti jumiin tuon sopan vaihdon jälkeen kans? Vai muistelenko ihan huuruja?

    Kaippa tuonkin luulisi käyttäytyvän kuten metanolin, mutta miten hemmetissä käyttöautossa sitten kestää ajaa kasivitosella...
     
  16. Mopar

    Mopar Gearhead

    Se kone meni varmaan ihan vanhuuttaan.... :odroll: Ei ku siinä oli selvät muut syyt.
    Ei tästä RE85 kai kauhiasti oo kokemuksia käyttöautoissakaan. Bensahan siinä on voitelevana aineena, mutta tässähän sitä ei oo. Luulisi sen olevan otettu huomioon valmistajan suunnalta. Etanoli ja etbe ainakin on kuivia aineita, tiedä niistä muista. Voihan tähän olla muutkin syyt. katotaan miltä tuo näyttää, kun männät nappaa pois.
     
  17. Soikhiopiä

    Soikhiopiä 1st gear

    ohhoh, mielenkiintoista. paljos se eroaa se "normi" E85 noista ralliversioista
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    Joo, no eihän noista aina tiiä.

    Late tuossa jotain jutteli taannoin sen metanolivuokrapannun kanssa, mikä sillä oli käytössä, että oli ollut aika paljon liian rajua syöttöä käytössä aiemmin, niin joutu vaihtaa öljyjä yhtenään, mutta jelppas kun sääti syöttöjä vähän järjellisemmäksi. Oliskos tuossakin voinut olla sitten samaa vaivaa?

    Panheadhan on ajellut kanssa tuolla metanolilla... onkohan hällä ollut mitään murhetta sen suhteen?
     
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Ei taida tarvita mitään lisäaineita kun eivät tuolla kaasarin myjät niitä ainakaan erityisen hanakkaasti tarjoa!!Täällä ollaan kovasti kallistettu siihen että tilataan uusi e85 kaasari specksien mukaan.Tuo Heikin moottorin hajoaminen ei kyllä johtunut polttoaineesta!!!
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Metskun kanssa öljyongelmat jothuu pitkälti siitä, että se sitoo vettä itteensä niin rajusti, ja se menee sitten polttoainejäämien mukana öljyyn ja tekee siitä puuroa. Motti ei yleensä ikinä lämpene niin paljon, että toi vesi öljyn seasta haihtuis. Hivenen epäilen, että tota ilmiötä pystyy seosta laihentamalla välttämään, on empiirinen tunne sitten mikä hyvänsä.
     

Kerro tästä muillekin!