E85 vanhan liiton kaasutinmoottorissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja elky, 19.4.2012.

  1. raceman

    raceman Gearhead

    mulla on tuommoset muutossarjat kaasareihin, jossa on vaan nuo suutilevyt http://www.summitracing.com/parts/QFT-34-106/ . ja mulla on sb moparissa 2kpl 750cfm DB holleyta. joutuuko tuohonki vielä ruveta vaihtamaan buustereita vai eikö luulis että polttoainetta menee tarpeeks läpi 8 kurkusta, vai miten on asian laita? tuleeko buustereista pullonkaula.
     
  2. Kentsu

    Kentsu 3rd gear

    Vaikuttaisko toi buusterien muoto myös siihen että paljonko se jaksaa imee soppaa sieltä suuttimista? Hommattiin 383 pikkulohkoon tollanen
    ->http://www.summitracing.com/parts/QFT-Q-750-E85/ ja silmämääräisesti buusterit erillaiset kun bensa kaasarissa.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mitä ite kyselin eräältä motoripajalta taannnoin noista muutosseteistä, ni kertoivat, etteivät muuta kun dominaattoreita ite, 4150:t tilaa quick fuelilta E85 versioina kun niissä ei 100% luotettavasti onnistu buusteriden vaihto, tai siis kiinnitys.
     
  4. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Mitenhän tuollainen cartterin kaasari sietäis viunaa kun siellähän ei tiivisteet ui bensassa. Kiihotuspumpun kumit tottakai tarttis olla viunaa kestävät. Isommat suuttimet ja sitten pelaamista niiden neulojen kanssa jotta saa seokset kohdalleen?
     
  5. raceman

    raceman Gearhead

    pitääkö noihin bensakaasareihin aina vaihtaa nuo buusterit? vai saako sitä yhtään toimimaan noilla omilla buustereilla ja onko tuo e85 buusteri aivan erilainen muodoltaan?
    mulla on pikkumoparissa 2kpl 750db:tä, eikö nyt luulis polttoainemäärän piisaavan, vai mikä siinä rupee mättäämään?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sulla on virtaus per kurkku melko hiljainen, tollaan yhtäkkiä ajateltuna ilmaa tulee mutta soppaa ei?
     
  7. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mulla on CSU kaasarit tehty ahdin koneeseen e-85 ja pensaversiossa näyttäis olevan aivan samat annular boosterit ensiöpuolella 6 numeroa ja toisiopuolella 2 numeroa isommat suuttimet lisäksi molemmissa päädyissä paineella avautuvat powervalvet
     
  8. raceman

    raceman Gearhead

    en oo vielä ajanu e85:lla, mutta kun monessa jutussa on että pitää vaihtaa nuo buusterit toisenlaisiin kun nuo bensabuusterit voi olla pullonkaula. Aattelin vaan että kannattaako noita bensakaasareita ruveta muuttamaan vai ostaa sitte valmiit e85 kaasarit. Pitää varmaan kokeilla ensin noilla muutossarjalla jossa on vaan nuo suutinlevyt ku neki on tullu hommattua
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Viimeks ku laitoin Carteriin korjaussarjan oli kiihotuspumpun kumi muuttunut vaalean vihreäksi. Tuli vaan mieleen kun täällä puhutaan vihreistä tiivareista..

    Onko Q-Jet Rokkiorkesteriin saatavana mistään muutossarjaa? Hertsikka tarjoo vaan Holikkaan.
     
  10. Kentsu

    Kentsu 3rd gear


    Tuolta jenkki voorumilta löyty joku juttu, taitaa mennä tee se itse hommiks

    http://e85forum.net/forum/viewtopic.php ... e040ad1e55
     
  11. elky

    elky Gearhead

    Mulla on ainakin normaalissa HP Holleyssä ja E85:lle tehdyssä HP Holleyssä samat downleg boosterit. Tietoa ei ole, mutta luulen E85:n tarvitsevan vahvempaa signaalia kurkuista, koska se on painavampaa ja juoksevuudeltaan erilaista kuin bensa.

    [​IMG]
     
  12. Väne

    Väne Gearhead

    Eipä siihen sen kummempaa muutossatsia taida olla ja vaikka oiskin niin ei silti olis mikään pulttaa kiinni juttu.

    Oon ajellu Volvo b230/Rochester Varajet/e85 yhdistelmällä nyt jotain pari kuukautta , tänään käytin auki kun tyhjäkäyntipiirissä oli roska ja porasin samalla tyhjäkäyntiputkea isommaksi ja säädin vähän muutakin. Kiihdytyspumppu on näissä sama kuin Qjetissä, sininen kiihdytyspumpun mäntä ei ole mennyt miksikään, muutkin tiivisteet vielä menee eihän tuo oo vasta kuin 25vuotta vanha kaasari :)
    Vielä pitää tyhjäkäynnin ilmasuuttimia pienentää ja powervalven jousi vaihtaa jäykempään.

    Yhden Quadrajetinkin tyhjäkäyntipiiriä muokattiin, siinä joutuu idle tubet vetämään irti ja sitten poraamaan isommaksi ettei jää roskia kanaviin. Näitä saa uusiakin mutta melkein sama homma siltikin.
    Ilmasuuttimia joutunee vielä muokkaamaan.
    Huomenna testataan miten pelaa ehkä pääsee vähän ajamaankin niin näkee miten ensiöpuoli piisaa.

    Kohoja, neulaventtiilejä ja kiihdytyspumppuja oon liottanut e85:ssä eikä tunnu miksikään menevän etes punaiset tai mustatkaan männät.. Testi jatkuu.. Yleisemmissä tiivistesarjoissa lienee jo vitonia mustatkin osat?
     
  13. raceman

    raceman Gearhead

    paljonko kärsii olla ruttua maximissaan tolla E85:lla?
    kestääkö 13.5 rutun?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eikai viinan kanssa ole tollasella rutulla mitään ongelmaa.
    Tuli tankattua ekohomoviinaa ~30% bensan joukkoon. Nyt kun tällää kaasun pohjaan niin kone sammuu saman tien :rotfl: . Hiljaa kiihdyttämällä etenee mutta tehot täysin hukassa. Rokkiorkesteriin ei äkkiä tee mitään helppoa muutosta :mad: . Paisti kiihotuspumpun iskua taitaa saada pidemmäks.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noniin kylmänä katos tyhjäkäynti. Seos ruuvit piti melkein poistaa ja ryyppyä säätää silleen että se makaa päällä pikkasen koko ajan jotta pääsee kylmällä pannulla edes liikkeelle :rotfl: .
    Ei taida rokkiorkesterista saada ihan helpolla viinanjakelijaa.
     
  16. Väne

    Väne Gearhead

    Mikä nyt sitten helppoa on..

    Nyt on muutamana päivänä testailtu veljen F85 oldsia.
    SBO 362, 307 7A kannet :D, 5A imusarja , performer nokka, 307 vakio "peltisarjat", ja pätkät 2" putkea, reilu 10 puristukset, kapea reilu millin paljerako ympäri asti.
    Quadrajettiin rakennettu neulalla säätyvä kiihdytyspumpun tuotto (ei onnistu kaikkiin eikä välttämätön), tyhjäkäyntipiirin kanavat muokattu.
    Vielä pitää kokeilla ensiöpuolella erimallista neulaa ettei puutuisi kiihdytyksessä. Toisiopuolikin on vielä bensasäädöissä.
    Liikkuu paremmin mitä odotinkaan noilla kansilla ja e85:llä, tulee varmaan ihan hauska käyttömoottori.

    Kyllähän siihen useampi tunti menee kun tyhjäkäyntipiirin muuttaa, ja riippuu koneen luonteesta että minkäkokoiset reiät toimii.
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mutamatti säästä viinaa ja aja bensalla! Laita se Hollyn Spread Bore siihen käymään viinalla. Vai eiks se sovi imusarjaan? Adaptareita saa vauhtikaupasta. Mä unohdan ton rokkiorkesterin muuttamisen. Menee liian vaikeeks mulle. Holley 650DP pelittämään niin maailma pelastuu.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä se rokkiorkan varmaan saa toimimaan kunnolla mutta kun hollikan tekee helpommalla niin en viitsi vaivautua.
    Tossa on mun viinapannuaihio, molemmat jaot löytyy imarista.
    [​IMG]
     
  19. sbc350

    sbc350 Gearhead

    nyt on ajeltu kohta 2 tankillista 50 50 suhteella bensaa/viinaa. 15% kartan suurennuksella toimii kuten ennenkin, mut kylmäkäynnistys on viel aika vaikeeta ja asetuksia haetaan, kulutus nousi n. litralla, tosin on tullu annettua kenkää ettei niist kulutuksista oikeen osaa sanoo mitää. mottihan on 8.6 puristeinen 4pyttynen, eaton m62 ahdin ja megasquirt 2v3. polttoainepumppu ei oo speksattu viinalle, ihan normi pumppu, kestää varmaan aikansa..
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kikkailin EA:n kanssa ja 4165 650 CFM hollikka kukkumalaattorina.
    Bensalla tyrkytti 50 ja 71 kokoisia suuttimia.
    Alkkomahoolilla 70 ja 94 :eek: .
     

Kerro tästä muillekin!