Eagle Stroukki ja siihen liittyvää.sbc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 12.4.2006.

  1. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    [quote="Selli
    Ja ei tuo tällähetkellä kiehdo vaihtamaan koska toimii hienosti tollakin mun käytössä vaikka tyhjäkäynti kuulostaakin melkeen vakio mosalta :)
    [/quote]

    Paljon enempi hauskuutta saa aikaiseksi liikennevaloista lähdettäessä jos kone kuulostaa vakiolta....
     
  2. parts123

    parts123 1st gear

  3. Selli

    Selli Gearhead

    Tänään laitoin kii alipainesäätäjän ja säädin viisikierrosta löysennystä jäykimmästä pois. Kyllä vaan hassu että käy tyhjiä siilleen hurisemalla vaan. Yhtään ei röpötä tai rynkytä. Ei oo ennen meikän moottori noin tasaseen käyny :) Käytöskin on varsin konservatiivinen tuossa kulma-ajossa.

    Lootan alipainesäädintä kiristin puolitoistakierrosta mutten huomannu mitään vaikutusta vaihtohetkeen ainakaan nätissä ajossa.

    Nyt on sitte mielenkiintoista kattoo mitenkä maistuu polttoaine ku saan tankattua seuraavan kerran :)
     
  4. Selli

    Selli Gearhead

    Heh heh ja heh. Kävin tänään pakokaasuja säätelee katsuria varten...voi elämä sentään ku on tuskasta saada hapet,lambdat yms yms kuntoon.. Luulin että nokka olis jo niinmieto että sais köykäseen säädettyä mutta paskat. Hirvee hierominen ja just päästiin hc998 yms ei kiva ei :( Kohta etittävä toinen kori johonka noi ripustelee kii :)
     
  5. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Jos et oo vielä koittanut, niin kannattaa kokeilla alipainesäätimen vaikutusta päästöihin. Vähentämällä alipaine-ennakkoa, kytkemällä Ported vacuumiin tai kokonaan pois. Tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla ilman kuormaa alipainesäätimen antama hyvä ennakko aiheuttaa sen, että kaasuläpät on ruuvattava pienemmälle, että tyhjäkäyntikierrosluku on sopiva. Täyttöaste on silloin pienempi tyhjäkäynnillä, joten sylinteripaine on myös pienempi -> enemmän päästöjä. Tästä syystä "uudemmissa" tehdasvehkeissä on alipainesäädin ported vacuumissa. Joissain on jopa kaksivaiheinen säädin. Voi olla että auttaa tai sitten ei. Jos toimii voi leimauksen jälkeen heittää normisäädöt, millä muuten toimii parhaiten.
     
  6. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Kaasarin pienikin tulviminen myös saattaa aiheuttaa jälkikäyntiä. Kannattaa tarkistaa. Esim. neulaventtiili hivenen vuotaa tai pinta liian ylhäällä.
     
  7. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    On noissa eri metering blockien power valve restriction channeleissa eroja. Esim. vacuumikaasareissa on yleensä isompi PVRC, kuin tuplapumpuissa, joten vacuumissa osakaasuseos jää laihemmaksi. Johtuen siitä että tuplapumput on tehty "racempaan" ajoon.

    En tiedä millaisia eroja on nykyään, kun on ihan puhtaasti katukäyttöönkin suunniteltuja tuplapumppuja.

    EDIT: Power valve toki määrää ainoastaan milloin rikastetaan ja PVRC kuinka paljon.
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kyllä eroja on kanavien koossa luonnollisesti. Voimaventtiilin reijät ei ole kyllä ihan ensimmäisenä sitä bensan menoo rajoittamassa vaan ne kuristukset löytyy siitä suutinrungosta. On muuten aika lailla kokoeroo kys. kanavilla vaikkapa 390cfm Holleyssä ja vaikka 850db:ssä.
    Ei kyllä taas liittyny topickiin mutta nyt kun tuli puheeks :)
     
  9. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Jees. Halusin vaan tarkentaa ettei tule epäselvyyksiä. :) Löytyyköhän jostain tietoa noitten Holleyn eri versioitten PVRC koosta? Pitänee itse tsekata Holley opuksesta onko siellä kerrottu mitään. Tosin suht. vanha kirja ja mallit varmaan päivittynyt. Melkoista arpomista noitten kanssa lonkalta. Sais olla tänä päivänä joka kaasarissa vaihdettavat suuttimet PVRC:ssä. Aika oleellinen säätökohde ainakin katupirssissä, näillä bensan hinnoilla. Voihan niitä tietysti aina porailla. :odroll:
     
  10. Selli

    Selli Gearhead

    Päivitellääs vähän tänne ku kesä alkaa olee pulkassa. Tää kaara on kyllä toiminu hemmetin hyvin kokokesän! Ei oo tarvinnu kyllä tehä mitään.Bensaa vaan tankkiin ja menoksi.

    Kyllähän noi mun Nascar kumit pitää vaihtaa ku ei tuo pysy mutkassa tiellä ku renkaat taittuu alta mutta noi sitte joskus :)

    PVC ja huohotusta pitää sitte enskesänä korjailla. Tää kesä on melkeen ajeltu ilman imua kammioissa ja kyllä sotkee konetta kovasti.Imusarjaa uutta reikää tai kaasarille koroketta.Siitä se lähtee.
     
  11. Selli

    Selli Gearhead

    Lisätäkseni vielä että muuten öljyäkin kuluu nyt ku kone huohottaa kaiken pitkin poikin. Ennen tota PVC muutosta ölppää ei ole tarvinnu lisäillä ollenkaan.
     
  12. Selli

    Selli Gearhead

    Nostetaamas tämä ylös ku alko kevätaurinko pilkistelee :)

    Kokonaan uutta kaasaria olen tässä kaavaillu. Lähtökohtahan on siis tämä kokoonpano ja th350 prepatulla lootalla. n2400 stallinen turbaani ja n.4persuus välitys ja kone on tämä

    sbc .03 ylikoossa eaglen stroukki alakerralla (383) External Balanced
    EAG103503750 SBC 350/3.750" ext.bal
    FedelPro 10.4 mukeilla(10,75 laskennallinen ruttu)
    RPM alukannet 64cc
    RPM imari
    Jakaja MSD Streetfire
    Nokka Crane Powermax H-278-2 222/234
    Cranen alurullakeinut 1.5 suhteella
    Nostajat CompCams ProMagnum
    Tönärit CompCams Magnum
    Dynomax peltisatsit

    Static compression ratio of 10.75:1.
    Effective stroke is 2.74 inches.
    Your dynamic compression ratio is 8.11:1 .
    Your dynamic cranking pressure is 161.81 PSI

    Hollikka tarjosi tätä: Uskoisin että hollikka tulee olemaan mun valinta jo senkin takia että on kertyny noita varaosia jonkuverran varastoon. Demonin laitan sitte vaikka verkonpainoksi jos en myydyksi saa :)

    Holley 4150 750cfm part 0-82750 toihan on siis vacuumi. Tykkäisin kyllä vaihtaa vacuumin takasi niin saisin käyttööni imusarjan päällä/takana olevan alipaine holeksin. Nykyisellään pvc kierto ei toimi ja konehuone on aina ölpässä. Mitään koroketta ei kärsi laittaa ku nytkin hipoo konepeltiä putsarinkoppa.
    Mitäs raati sanoo tuosta kaasarivalinnasta? Ei olisi pahan hintainenkaan täysin uutena. Näky myös partsilla olevan tuo 82751 750dp edukkaasti mutta siinähän tuota takaimureikää en saa käyttööni siltikään.
    Toki jotain ratkaisuja voisi ajatella jos tuo tuplapumppu olis NIIIN hyvä pitää tossa kombossa :) Raati kertokoot mielipiteensä.

    Sähköjä ajattelin päivittää myös niin että hommaan jossain vaiheessa erillisen syttyboxin,puolan ja kunnon jakajan. Sitä en tiedä paraneeko mikään tohon nykyiseen verrattuna muuta ku yöunet :)

    Camaroon tulee alustaan vähän päivityksiä myös keväällä. Uusimaali pitää vetää taas ku vanha TEMA prime ei kestänytkään aurinkoa :)
    17" peltivanteen tuli hankittua myös niin ei taitu kumit alta. Viimekesähän meni niin että oli hyvän näkönen mutta hätäseen uskalti motarivauhtia ajella ku kumit oli sellaset kunnon munkit.

    On myös kovaa kaavailua että vaihtaisi kokonaan projektikoriin nämä tekniikan puolesta ja nimenomaan vanhempaan koppaan ettei tarviin pelleillä jatkossa enään noista pakokaasuarvoista. Ite koneeseen en vielä kajoa. Mieli tekisi kyllä jo vaihtaa AFR kansiin ja rolleri nokkailuun mutta mun budjetilla mennään nyt näin pienillä muutoksilla.
     
  13. Selli

    Selli Gearhead

    Mitäs raati on mieltä ku oon pyöritelly ajatusta vaihtaa myös imusarja mutta nyt kun tuossa on tuo RPM kakstasonen niin olisiko paljoakaan vaihtoehtoja mitä vaihtaa kuin RPM Air-Cap? Korkeutta ei juurikaan saa tulla lisää ku nytkin on vähän ahdas väli. Mitään kierrosimusarjaa en edes ajattele ku nuo moottorin muut osat ovat hankittua ajatuksella 1500-6500kierrosalueelle.

    Tosiaan täysin uuden kaasarin aijon hankkia vaikka se ei mikää takuu siitä ole että saisi säädettyä varmuudella mutta prosentuaalisesti ehkä helpoiten saisi kaikki tikkiin tuon bensan saannin puolesta.


    Tietty esim Weiandin imarissa olisi se alipaineliitos takana niin että voi käyttää tuplapumppu kaasaria ja olisi liitos myös toiminnassa. Hmm mullahan lähtee loputkin tukasta ku raavin korvallisia aiheesta :)
     
  14. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Voihan sillä Air-Gapilla tulla vaikka 10 heppaa lisää, tai sit ei. Joskus kyllä törmännyt testiin/mainokseen jossa tehoeroo oli noilla kahella eri RPM:llä joku 20 heppaa, kombinaatiolla X, mutta onkohan vaan mainoslauseessa kys. ero? Ykstasonen ei kyllä joo taida istua oikein muuhun komboos, eli ei varmaankaan paranna lopputulosta.
    Jos imusarjan alipainelähtö on ongelma niin voithan tehdä siihen plenumiin sopivaan paikkaan reijän ja kierteen. Vaikka siihen plenumin kylkeen.
     
  15. Selli

    Selli Gearhead

    Jos imusarjan alipainelähtö on ongelma niin voithan tehdä siihen plenumiin sopivaan paikkaan reijän ja kierteen. Vaikka siihen plenumin kylkeen.[/quote]

    On tuo käyny mielessä koska mullon tuo pvc venttiili on mulla ollu aina siitä takareijästä eikä ylimääräisiä ole. tuplapumppu ku tulee niinpitkälle.
    Enkä tosiaan ole uskaltanu reikää tehä jos jokin menee mönkään. Ei sen takia ettenkö siihen kierrereikää sais vaan että jos se sekoittaa toimintaa. Tiiä sitte.
     
  16. Selli

    Selli Gearhead

    Terve tupaan!

    Tähän laitokseen ei hirveesti ole muutoksia tullut. Positiivisena se että vaihdoin ihkauuden Holleyn 750 tuplapumpun ja Air-Cappi imusarjan. Laajakaista lambdakin löytyy jolla lähteny vähän säätöjä kattelee ennen virallista dynoaikaa.

    Nyt CO 3,97 HC 159 860rpm:llä Eli kaikki viat löytyivät tuosta Demonista mikä mulla oli. Sillä ei päässy laillisesti alle tonniin HC:n kanssa.

    Ajossa AFR näyttää nyt niin että tyhjillä 13,5. Motarilla ja pikkuajossa 13,5-14,5
    Reilulla kaasulla menee 10-12 arvoihin mitä nyt kerkesin seuraamaan.
    Meinaa heti olla lämpösempi pata ja nakuttaa herkemmin nyt pikkupuristuksessa ku ennen. Suuttimia siis pienensin tehdas asetuksista 2pykälää kumpiakin. Sytty on nyt kokonaista 34 ja alipaine ennakkoa muistaakseni 7. Uudet syttykamat,jousi ja punttisetit odottavat kuhan saan leimattua ja loma alkaa ni on aikaa keskittyä paremmin.
    Miltä kuulostaa noi AFR arvot raadin korvaan?
     
  17. Selli

    Selli Gearhead

    Itse googlettelun tuloksena voisin todeta että ensiöön pykälää isommat ja toisioon en koske. Ennakkojahan ei kärsi yhtään lisätä ku nytkin alko nakuttaa kevyessä vedätyksessä.

    Vielä tuo stumppaa ku runttaa paikaltaan reippaasti kaasua mutta siihen en vielä keksiny ratkaisua. Kaasari on siis Out of box niin että suuttimet vain pienensin.
     
  18. 383

    383 Gearhead

    lähetin sulle email
     
  19. Selli

    Selli Gearhead

    Jees,katastus ohi ja pääsee lisää kikkailee.

    En Vielä ole keksiny tota stumppaus ongelmaa. Paikaltaan ku runtta huolella kaasua niin tukehtuu ja hetken päästä sitte kiekasee niin että oviedellä mennään.

    Onko tää nyt korjattavissa pienentämällä toisioo vieläkin vai noita muovisia kiihytyspumpun nokkia vaihtamalla mitä saa tohon hollikaan joitain eri värejä.
    Tyhjillä seokset noin 12.5-13 ja ajossa 13,5-14 täyskaasulla 12 tai alle
     
  20. 383

    383 Gearhead

Kerro tästä muillekin!