Eagle Stroukki ja siihen liittyvää.sbc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 12.4.2006.

  1. Selli

    Selli Gearhead


    Joo kyllä tota on luettu. Kai se on ostettava tuo nokkasarja tohon että pääsee rajaamaan tota vikaa.

    Tuo torino sivusto on muutenkin erittäin hyvä tietopankki! Paljon tulee sitä luettua.
     
  2. camaroo

    camaroo 1st gear

    ihan vaan mielenkiinnosta minkä kokoiset suuttimet sulla nyt siinä on ja minkä numeron pv,minulla lähes sama compo erona että nenä on xe282 laahaava mekaaninen ja holikka on 650dp
     
  3. Selli

    Selli Gearhead

    Vähän kesti ku olin poissa autonkimpusta hetken.

    Suutimet on nyt 73/78 ja pw on vakio 5,5 tai 6,5 en edes muista kumpi tuolla hollikassa on vakiona.
    Tyhjillä seokset pysyy 11-12 ja 60kmh ajossa 13,5-14,5.motarilla myös pysyy 13 tuntumassa.Kovassa runttauksessa 11 ja alle
    Alipainetta kone kehittää n.14 ja muutoin pelaa mukavasti.

    Se oli merkillepantavaa että katsastuksessa HC arvo tosiaan oli 159!! tolla samalla asetuksella mitä se nyt on. Uusi kaasari on uusi kaasari :)
    Vanhalla kaasarilla alle 1000hc arvoon oli työläs päästä.

    Tänään vähän säätelin ja kiihtystpumpun noukan vaihdoin asentoon 2 ja vähän parani tuo alkurykäsy.Vieläkin se kummittelee muttei ihan kamala enää ole.

    Alipaine ennakkoja paketti ei kestä tällähetkellä yhtään. Tuli postissa just puntti ja jousisetti. Alotan jumpan kuhan käyn vähän huilaamassa lomareissulla ekaksi.
    Nyt siis perus 13 kokonais 34 eikä alipainetta eikä nakuta. Punttiennakko tulee 3200rpm:llä.
     
  4. Fargo

    Fargo Gearhead

    Kiva lukea tätä juttua ja jostain syystä tekis mieli itsekin puuhailla samansuuntaista konetta vaikka luulis että ketjun läpiluettuaan jokainen järkevä ihminen tyytyis vakiokoneeseensa autossaan joka toimii hyvin ja on ihan tarpeeksi tehokas....

    No, kattoo nyt miten käy mutta olis tossa jo lohko valmiina.
     
  5. Selli

    Selli Gearhead

    Kiitos vaan :)

    Ite pidän myös tärkeänä kirjotella tänne mitä olen minnekkin raplannu koska täältä saa hyviä tippejä jos alkaa näyttää siltä että olen tehnyt jotain mikä alkaa jo soittaa hälyytyskelloja. Ja mulle tää on mielenkiintoista opiskelua että mikä vaikuttaa minnekkin ja kuinka paljon. Halpaahan tämä harjoittelu ei ole ollut mutta sama kai tuo on mitä kukin rahoillaan tekee :)

    Mulla olis kuviakin erittäinpaljon kokoprojektista mutten ole viittiny niitä tänne postailla.
    Se myös on kiva tässä projektissa että tää on silleen "budjetti" henkeen tehty etten ole lähteny tavoittelemaan mitään erityistä/kallista enkä ostamaan palveluja. Dynon ja pakokaasumittaukset olen ostanut palveluina tähän tähänasti.

    Jatketaan tästä kuhan taas pääsen testailee ja värkkämään. Nyt ku on itellä noi afr,alipaine,puristus yms mittarit hankittuna niin helpottaa moneen suuntaan tätä kotiharrastamista.
    Vielä ku sitä joskus sais jonku tallin/paikan jossa kikkailla ni vois talvellakin tehä jotain tälle kiululle :)
     
  6. Selli

    Selli Gearhead

    Kävin viikon jälkeen vähän roplaamassa kulkinetta. Vaihoin jousi/punttisetin jakajaan. Säädöt nyt perus 14,5 alipaine 12,5 ja kokonaisennakko 34,5 Nyt menee ihan nakutuksen rajoilla muttei kuiteskaan nakuta. Paketista löysimmät puntit laitoin koska muuten rajoitti liikaa ja jäätiin alle 30kokonaisennakoissa.
    Hemmetin tasaseen kulkee tolla säädöllä. Kaasarin vivun noukkaa vaihoin kakkosasentoon ja tyhjäkäyntiä inan rikastin niin melkeen sain jo alkurykäyksen poistumaan mikä tuossa on ku runttaa paikaltaan huolella kaasua. Vieläkin se vähän oireilee mutta en ole nyt ihan tietoinen pitäskö suuttimiin vai noihin pumpun suuttimiin kajota.Saa vinkata jos jollakin on heittää suora vinkki. Kovasti olen lukenu tuosta pitkin nettiä mutten ole suoraa vastausta löytäny minkä osan tuonne vaihan.Ei viitti ostaa kaappia täyteen osia jos niitä ei tarvii(kerrostaloelämää) Seokset tyhjillä 11,5 ja motarilla 13,5-13,8 läpät auki 11-12 mitä kerkesin kattoo.

    Mutta summasummaarun kaikkialla ku puhutaan alipaine-ennakosta niin tässä kombossa se on kyllä Erittäin positiivinen juttu. Laitoin sen kaasariin niin että siellä on imu tyhjilläkin koska siinä portedissa kävi melkohuonoa tyhjää noin korvalla kuunneltuna.

    AL6 ja blaster odottaa tuolla kaapissa mutta taidan vaihtaa ne vasta joskus jos ollenkaan.
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kokeile ihmeessä jos ne on jo hommattuna. Itellä ainakin on vaikuttanut tosi positiivisesti koneen toimintaan, vahva kipinä saa huonommankin seoksen syttymään. Siis kyllähän ne seokset säädellään niin kohalle kun osataan, mutta esim rajun nokan aiheuttama huono tyhjäkäynti parani huomattavasti kun laitto msd:n poksin.
     
  8. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Voiskohan tuolla msd:n boksilla saada päästötkin paremmin kohdalleen, jos siinä rajoilla tyhjäkäynnillä on? Tuossa tullee pitempi kipinä tjtn. Onko tuossa kierr.rajoitin?

    Kon mulla ihan joku kiinaheijakaja, jonka kanssa joutuu leikkimään sitten jousien ja painojen kanssa ennakkokäyrän suhteen ja aina kokeilemaan.

    Joku maininnut, että olisi olemassa kokonaan säädettäviä jakajia ennakon suhteen, joissa myös alipaine-ennakkoa voisi säätää tarpeen mukaan, onko tuommosia?
     
  9. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

  10. Henkseli

    Henkseli Gearhead

  11. Selli

    Selli Gearhead



    Joo siis, on mulla säädettävä alipaine ja tollanen MSD streetfire jakaja jossa mekaanisesti kaikki jouset ja puntit vaihetaan. Mutta siis nythän tuolla uudella kaasarilla kaikki säädöt oli enemmän kuin kohillaan pakokaasumittauksessa ilman että mihinkään olin koskenu!

    Tollanan AL6 paketti tosiaan on rpm rajottimella jos sen vaihtas. Tällähetkellähän paketti toimii hienosti muutoin ku että meinaa kyykätä jos paikoiltaa lähtiessä runttaa kunnolla kaasua.
     
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kyllä voi HC arvo pienentyä, jos siellä tulee palamatonta sen takia ettei jaksa syttyä aina lurusilla sytkävehkeillä. Mulla nous tyhjäkäynti selkeesti, niin että sai ruuvista kääntää takas alas. Niin paljon paremmin se jakso sytyttää msd poksin kanssa vähän sekavatkin seokset kun oli rallinokka.
     
  13. Selli

    Selli Gearhead

    Ok,Saitte ylipuhuttua. Kokeilen jos tälläviikolla olis sellanen hetki että voi keskittyä pariksi tunniksi :) Eihän tuossa montaa johtoa näytä olevan jota pitää kulettaa paikasta toiseen.
     
  14. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    HC:t ongelmana, jos syttyis enempi niin paremminhan se toimis. Tattista!
     
  15. Selli

    Selli Gearhead

    Dodii, AL6,Blaster ja siihen kuuluvat vaihto-osat inssattu eikä kamarontti lähteny käyntiin ollenkaan.

    Kytkin ekaks silleen ku ohjekirja neuvoo GM 4pin modulin kanssa toimia ja sitte toisena niin että oli MSD ready-to-run asetuksilla Kipinä tulee puolalta hyvin piuhan päähän muutta jakajassa se katoaa. Ihan sellanen hengetön kipuna siellä näkyy muttei käyntiin lähteny eikä edes puputtanu.
    Akku on ihan pakasta vedetty.

    Täytyy tutkia haulla tota ku muillakin tota AL6 kytkentä ongelmaa on ollut ja meiliä heitän vielä jakajan valmistajalle ni eiköhän se tästä.

    Laitoin kotialähtiessä alkuperäiset osat takasi ja ihmettelin että kylläpäs haisee kirpeelle nyt auto. 10+ rupes näyttää tyhjäkäyntiseokset enkä bensapuoleen koskenu ollenkaan :) ON tää kivaa,heh
     
  16. 383

    383 Gearhead

    omassa hei jakaja +6al moduli otetiin pois koska 6al ohjaa jakajaa sen jälkeen
     
  17. Selli

    Selli Gearhead

    Mun paketti on siis tällanen

    http://www.jegs.com/i/MSD-Ignition/121/ ... Id=1533885

    joka sisältää MSD 6AL ignition, Blaster SS coil, coil wire, and HEI dust cover ja
    jakaja on tää

    http://www.jegs.com/i/MSD-Ignition/121/ ... tId=760090


    Tosiaan.Aloitin purkamalla kokonaan ohjeen mukaan jakajasta moduulin,konkan ja puolan pois. Sitte kytkin jakajaan jääneisiin johtoihin 6AL magnetic pick up johdot niinku paperissa luki. Punaseen auton oma BAT johto harmaaseen kiekkakello,Valkoinen tyhjä.Paksut akulle ja punamustat puolalle.
    Ja todellakin oon itekki sitämieltä että pitää jakajan moduli purkaa koska eihän se enää sitä syttyä ohjaa ku on tuo boxi.
     
  18. Selli

    Selli Gearhead

    Vastaan itse itselleni tälläkertaa. MSD:n teknisestä tuesta neuvottiin kytkemään GM4 pin systeemillä niinkuin alunperin teinkin.Eli jakajasta sisuskalut pois ja paketissa tulleella kaapelilla.Syytä ei tiedä miksi ei lähtenyt käyntiin mutta yksi mitä käskivät kokeilemaan on että vaihtaa low resistance jousen sinne jakajaan koska orggis vastus on joskus liianraskas jolloinka kipuna on liianheikko mitä jakaa tulpille.

    Noh,Täytyy tollanen vastus hommata ja kokeilla startata vaikka vielä apuvirran kanssa vaikka akku onkin uusi.
     
  19. Selli

    Selli Gearhead

    Ajelin kiulun talliin tältäkesältä. Jakaja sekos jotenki tossa ku kokeilin tota &al kytkemistä. Se antaa ennakkoja niinpaljon ettei uskalla edes ajaa ku nakuttaa niinherkästi. Kaikki siellä silmämääräisesti on kunnossa ja paikoillaan. Kokeilen uudella vastuksella tota 6AL:ää kuhan seuraavan kerran keskiseen suomeen pääsen käymään.Nyt ei enää kotia uskaltanu ajella ettei posahda koko hoito.
    Perusennakon ku laitto 8 ja kokeili hitusenki nostaa kiekkoja niin ennakko karkasi +40 tyyliin. Jouset ja puntit ovat kyllä ok. Infotaan taas lisää ku käyn seuraavan kerran kokeilee.

    Meni muuten kiitettävästi gasolineä tre-jkl välillä vaikka max90 oli vauhtia kokomatkan :)
     
  20. Fargo

    Fargo Gearhead

    Siis oliko sulla kansi/pyörijäpaketti mikä? Itse tapasin tilanteen missä ei toiminut tarvikeosilla ensinkään mutta kun MSD:n pyörrin ja kansi paikalleen niin heti syttyi.

    Samaten ihan OT tuli viikonloppuna huomattua että virta mikä riittää normijakajalle ei riitä MSD:n Street Firelle ollenkaan... Ei tullu kipinää ennenkuin oli tehty hieman parempi kaapelointi. Ensimmäinen ajatus oli että uusi SF paskana kun ei startannu ja vanha jakaja kiinni niin heti lähti.
     

Kerro tästä muillekin!