Eagle Stroukki ja siihen liittyvää.sbc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 12.4.2006.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    En minä ainakaan ärsyyntynyt,enkä tarkoittanut pahalla vaikka viestini näin jälkikäteen luettuna ehkä vähän kärkäs on.Ite luin tämän topikin ja monia muita läpi kun projektia aloittelin,ja siihen päälle parit kirjat.Ja sitten aloin kyselemään tyhmiä :rotfl:

    Tätä kirjaa suosittelen lämpimästi jos lontoo taipuu:
    http://www.allbookstores.com/Build-Max-Performance-Chevy-Small/9781932494846
     
  2. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    oishan tuollainen todella jees lukasta ja viisastua. kuitenkaan omat taidot, tai no lähinnä "uskallus" ei ehkä riitä tuollaista projektia alkaa tekemään, eli ammattimies sen remontin tekee. kun ei ole niin laajaa skaalaa työkaluja ja tarvikkeita ym tilpehööriä eikä vielä mitään kunnon tilaakaan käytettävissä, niin ei ajatuksenkaan tasolla ole hyvä idea aloittaa itse tuollaista hommaa..
    toki kerranhan se pitäisi uskaltaa vain tehdä, ei muuten voi itse oppia tekemään.
    lähinnä noiden osavalintojen/huomioonotettavien asioiden takia vähän kyselin, etten ole ihan tietämätön asiasta itse ja että tarvittavat osat olisi omasta takaa hankittuna. toki asiahan hoituisi niin että ajan auton vaan pihaan ja sanon remonttimiehelle että morjens, soittele kun on valmis. mutta kuitenkin haluan mahdollisimman paljon olla jyvällä ja oppia näistä asioista.
    mutta joo, ei tässä herneitä mihinkään suuntaan ole vedelty, kokematon ja aloitteleva kaveri näissä asioissa ei voi välttyä välillä tyhmiltäkin kuulostavilta kysymyksiltä..
     
  3. Selli

    Selli Gearhead

    Tää alkuperäinen laitos laitettu talviunille ja ajamalla mentiin talliin.Eli kohtalainen juttu :) Se rynkytys josta toisaalla kirjotellu on laimentunu itekseen muttei ihan kokonaan poistunu mutta pysyy nyt siedettävänä. On nää hienoja vehkeitä :) Sellanen vika tohon viimeisillä viikoilla tuli että cruisesta tai paikoiltaan ku runttaa reippaasti kaasua ni puutuu ihan totaalisesti ja jopa sammuu. Voitte kuvitella miten on persettä lähtee risteyksestä ku kone arpoo arpoo ja sitte päättää että syttyykö vai sammuuko. Tää vika tuli siis itekseen koskematta mihinkään. Voi olla kakka jossain mutta toi kaasari on ollu nyt joku 10kertaa auki tänäkesänä niin ei siellä kauheesti ole enää tutkittavaa :) Jatketaan taas keväällä. Hydrobuusteria ajattelin jarruihin laitella tai hommata talven aikaa. joko uutta tai sit käytettynä jostain ni ei tarvii alipaineilla leikkiä ja saa yhen letkun vähemmäksi tuolta konehuoneesta. Jos tulee jollakin vastaan sopivasti ni saa tarjota mutta vasta ku veronpalautukset on tullu,hah.
     
  4. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Vaikka omat taidot ei tuntuisi riittäviltä, niin kannattaa lueskella mahdollisimman paljon aiheesta, varsinkin jos lontoo taipuu yhtään. Saa paljon ahaa-elämyksiä ja siinä se oma tietämyskin pikkuhiljaa karttuu. Noita "ammattilaisiakin" on aika moneen lähtöön, joten asiakassuhteessakin on hyvä olla jonkin verran tietämystä. En nyt sano ettei tule kusetetuksi, mutta hyvä on asiakkaankin tietää missä mennään esim. jonkun moottoriprojektin osalta.

    Moottorin rakentajalle on aina terveellistä heittää kysymys tai pari. Asiansa osaava tyyppi osaa kyllä niihin aina vastata kiertelemättä ja osaa selvittää ne maallikollekin. Asiansa osaavan tyypin ei myöskään kuulu loukkaantua "tyhmistäkään" kysymyksistä, vaan osaa vastata niihin vaadittavalla asenteella.

    Pointtisi on hyvä ja perusteltu.
     
  5. Selli

    Selli Gearhead

    Kevät on koittanu ja tääkin kampe lähti käymään hienosti. Syksyllä ku oon kirjotellu tosta paikaltaanlähtö ongelmasta ni perinteisellä korjauksella hoitu kuntoon. Palautin kaasarin asetukset tehdas settingisiin ja heti loppu mietinnät ja rykiminen... Vähän se rikkaalla käy tolla asetuksella ajossa mut eise mitään. Just katoin että hemmetti 2006 alottanu kirjottelee tästä rojektista ja vieläkin juttua riittää :) Tää on kyllä kivaa harrastamista! On se pakko sanoa että tuo Powermax nokka on katuajossa huokeesti kivempi ku nykyinen XE284. On alipainetta jarruissa ja kaikkee :) Nautin nyt hetken XE:n rytinästä ja laitan Powermaxin takasi. Sen alavääntö on kuitesti persuuksissa asti tuntuva vs XE ja mää nyt en jokapäivä aja nilkkasuorana tuolla ni vääntö on kivaa vaikkakin rytinän kustannuksilla.
     
  6. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Nopeempaa on vaihtaa ajotyyliä kuin nokka! :rotfl:
     
  7. Selli

    Selli Gearhead


    Näinhän se menee :)

    Noh,nyt on keppi vaihettu ja säätöjä katteltu. Kaikki ihan ok. Perus sytty 16 ja täydet 36 3800 kiekalla alipainesytty on jotain kympin luokkaa.Ei nakuta ja pelaa. Sellasta outoa ontumista oli pitkään myös aijemmin että ku vaihteen laitto ni sammu tai kävi huonosti.Laihalle veti pirusti. Oon tuota jo monesti tuumaillu ja tänään sen vian löysin. Ensiöpuolen seosruuvissa ku on korkkiset tiivarit ni kuskinpuolella oli jostain syystä vähän vettyneen olonen ja otin trick kitistä uuden tiivarin sinne ja ongelma hävis. Tällä kertaa pieni on kaunista :) Jätin tyhjille vähän rikkaan seoksen ku selkeesti tykkää tollasesta 12,8 afr:stä jos laihentaa liki 14 ni ontuu jo kovasti. Ajossa 15-16 tasakaasulla ja reilulla hanalla 12,8-13,8.Aika turvallinen säätö ja bensaakin vie maltillisesti kaikki mitä tankkaa :D
     
  8. Selli

    Selli Gearhead

    Pieniä juttuja huomattu ja korjattu. Siihen viimekesäiseen vapinaan voisi olla yksi syy jonka huomasin vasta tuossa viikolla. Eli ensiöpuolen toinen seosruuvin korkkitiivari vuosi niin että se piti tai välillä lähti seilaa.Oli hyllyssä noita tiivareita ja sen vaihettua tuli ihan toisenlainen säätää ja pysyy nyt seoksetkin vakaana. Eipä tuota ajatellu ku kaasari oli kuiteski melko uusi. Oppia nämä kaikki vuodet ovat :) Täytys käydä vartillakin testaa saisko rikottua ekan oman ajan mutta noilla renkailla tietty se on turhaa liukastelua se vaikka kuinka kivaa onkin.
     
  9. Selli

    Selli Gearhead

    Tänään Alastarolla 12,853/176,42kmh katugummeilla. Hyvin pelas ja kotiakkin pääs ihan ajamalla.
     
  10. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Sutiko pahasti??Vois pitävemmillä gummeilla parantua aika tosta vielä paljon :odroll:
     
  11. Selli

    Selli Gearhead

    Parhaassa lähdössä melkeempä puolikaasulla liikkelle ja progressiivisesti sitte lisää kakkua ni ihan kamalasti sutinu. Kuhan saan videot ittelleni ni niistä näkee paremmin. Parit lähöt lähin liian reippaasti ni sitte vaan suti ja piti höllätä. Tosiaan 60jalkaset paranis olennaisesti slikseillä. Mut hyvää harjotusta ja testiä/säätöä.
    Eniten oon tyytyväinen tohon PTC turbiiniin! Hemmot ties mitä tehä sillon ku tilasin omilla specseillä ton.
     
  12. HT

    HT Gearhead

    Sanoisin, että kova aika! Mitenkä meni 60 ft:t?
     
  13. Selli

    Selli Gearhead

    Paras 60ft oli 2.078 ja huonoin 2,3 ja risat. Mitäs sliksillä vois lähtee pois? 0,5-0,6 Ehkä pitää sekin vielä kokeilla sitte joskus.
     
  14. elky

    elky Gearhead

    Tolla loppunopeudella hyvällä lähdöllä pitäisi olla alueella 12.4-12.5. Silloin 60 ft olisi jotain 1.8-1.9.
     
  15. Selli

    Selli Gearhead

    Tätäkin kaaraa pikkuhiljaa alan taas nysväämään. En oo mitään muuta tehny ku purin kaikki sähköt autosta pois. Nyt alkaa olee osia jemelissa että voisi kaivaa laitoksen esiin. Syksyllä huomasin öljyvuotoa koneessa ja samalla nyppäsen koneen pois ni on myös helppo sähköjä vedellä siististi. Sitä en tiedä saako tällekesää ajoon mutta katellaan.

    Vaihtolistalla koneeseen.
    -öpohja tiivari
    -Jakopään koppa+tiivari
    -Kampuran pääty tiivarit jos on tarvetta
    -Imusarjan tiivarit
    -Jakoketju(ihan vaan varmuudeksi 06 tuon laitettu vaikkei kyllä kilsoja juuri ole)
    Tässäkohtaa pilkistää se maukkaamman kepin vaihto takasi mutta kannattaako? Tolla kepillä meni hienosti ja on helppo ajaa.Vain äänet puuttuu :D

    Tuleeko raadilla mieleen mitä muuta kannattaisi samalla tsekata ku nyppäsen myllyn pois. Laturin ja tehostajan bracketit meinasin vaihtaa kunnollisiin ku jeesusta aina noita rimpuloita säädellä.
     
  16. Selli

    Selli Gearhead

    Tässä pari iltaa tutkinu nokkia niin löyty muuten sellanenkin nokka jossa olisi IVC arvo tuon 67josta on aijemmin keskusteltu.


    Tuskin tällasella päästöistä läpi päästä että haaveeksi vaan jää mut numerot näyttää hyvältä ja varmasti rytisee :)

    http://www.jegs.com/i/Crane+Cams/271/100082/10002/-1


    Onko porukalla tullu vastaan mitään mielenkiintoisia uusia nokkia ajatuksena tällanen 383 ja vielä pakokaasupäästöllinen kampe. Compin quest softa tarjoaa tuota Nostalgia plus 30+30 kärkinokkana.Sekin taitaa liian härski olla.
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Joo,mulla on kiinni 406 SBC:ssä tämä sama linkin 100082 Crane kärsä.On muuten alunperin Cam Dynamicsin profiileja, joita on käytetty Short Track kilpureissa.
    Lykkää paikalleen ja kokeile;räkänen härski sointi on takuu.Tosin kun sun Camarosi(painava) menee 12 sekan puolelle,niin ei se nokkavalinta nytkään metsässä ole.
     
  18. Selli

    Selli Gearhead


    Sepä se,Tiedän että ollaan aika lähellä erittäinhyvää valintaa noin niinku toiminnoiltaan tuon nokan suhteen koska tuo vartin aika sen todistaa/Voi polttaa kumia kaasusta aika pitkään :D Mutta se lapsi tuolla korvien välissä vaan huutelee sen nakkarisaudin perään. Todellakaan ei ole mitään järkeä vaihtaa keppiä ku on alipainetta,käy tyhjiä,On smooth cruisattava,vastaa kaasuun,kiertää helposti 6200-6400 jonnekka kaikki muut osat ovat mitoitettu. Voihan se olla että nyppäsen koneen irti,tiivistän nätisti laitan takasi ja olen tyytyväinen että se on läjässä ja pääsen ajelee ilman että katsurin luo pitää hattukädessä leuka rinnassa mennä :D Aijemmin ku oon puhunu että vaihan auton vanhempaan ni voi virittää mutta eipä sekään helppoa ole ku tän myyminenkin on jo vaikeeta,hah.


    Nykyinen kepukka siis tämä

    CraneCams Powermax H278-2

    Hydraulic flat tappet
    LSA 114
    050 inch Lift: 222 int./234 exh.
    278 int./290 exh.
    0.467.int
    0.494/Ext
     
  19. max

    max Double Gearhead

    On se ihme juttu miksi kovat "hälyäänet" ihmisiä kiehtoo,varsinkin kun mausteena on sepelimylly efekti.

    Youtubesta kun vaikka katselee F4U Corsairin ison tähtimoottorin käynnistämistä,niin Spitfiren Merlinin tasainen surina tämän rinnalla on ihan munaton esitys.
     

Kerro tästä muillekin!