Eagle Stroukki ja siihen liittyvää.sbc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 12.4.2006.

  1. Selli

    Selli Gearhead

    Eli onkohan nyt käyny sitte niin että partsi möi mulle vieläkin vääränlaisen startin ku tuo tuntuu siltä ettei tuota mitenkään voi käyttää.Siis että vetolevyn hampaat tulee siihen prikkanippuun lähes kiinni johonka solenoidi paukauttaa hampaat. Tossa partsin kuitissa lukee että starter for che 168h 82-93 eli olisiko toi sitten liian uuteen malliin.Ite olen vahvasti sitä mieltä että toi mun lohko on kuiteski tuolta 70luvulta eikä tota uudempaa geniä.On kaksiosainen takatiivari yms Harmi ku ei pääse räplää tota tänävkl ku jkl näyttely vie ajan.

    Täytyypä soitella asiasta voisiko olla mahdollista vaihtaa toiseen malliin vielä josko toi mun ongelma johtuisi siitä.
    Toi oli tärkee tieto minkä aamulla postasin että vetolevy ja dampperi on kuiteski oikeet.
     
  2. Selli

    Selli Gearhead

    Selvittelin asiaa tänään ni vielä löytyy erinmallinen startti jota voisi kokeilla tai siis kokeilen! Löyty vielä partsilta hyllystä joten ensviikolla ollaan taas viisaampia. Oli kuulemma selkee paikkaero hampailla ku olivat liikkeessä vertailleet tota mikä mullon nyt vs vielä toinen. Eli ehkä ajoon vielä kesäkuussa... :D :D
     
  3. Selli

    Selli Gearhead

    Vappu on vietetty ja aika oli palata talliin uusi (3.) startti kynsissä. Startti paikoilleen ja tulos oli tämä....

    Sori ku on isoja kuvia mutta jätin tarkoituksella isoksi että varmasti näkee että päin peetä tuo on vieläkin.

    http://www.saunalahti.fi/sellis/startti ... %e4in2.jpg
    http://www.saunalahti.fi/sellis/startti/ei%20n%e4in.jpg

    Samalla tuossa kattelin että jos tätä rakoa ei olisi niin vetolevy olisi ihan oikealla kohdalla starttiin nähden.Näyttääkö tämä rako normaalilta.Eli toi kampuran kiiltävän osan väli.Toivottavasti saatte tolkun mitä tarkoitan.
    http://www.saunalahti.fi/sellis/startti ... maalia.jpg

    Tässävaiheessa loppu minulta ideat asiansuhteen.Apu olisi kovasti paikallaan jos vaan jollekin tulee mieleen missä voisi olla tähän ratkaisu.
    Tolla kuvissa näkyvällä asennolla saa n.40-45% hammaskontaktin sartti/levy.Eli ei mitään asiaa käyntiin.
     
  4. Selli

    Selli Gearhead

    Ensimmäinen firma josta kyselin ko.setistä ja sen oikeellisuudesta sanoi että toi on ihan oikein. Vieläkin tulee sanat WTF suuhun ku kattoo noita kuvia itekki.
     
  5. Selli

    Selli Gearhead

    Hei stroukkimiehe! muistatteko millasia vetolevyjä teille on myyty settiin? Toi mun vetolevy (transtar 99-404) ei kyllä mitenkään istu tuohon startille olis kiva saaja tietoo jos jollakin sattus olemaan kasissä tuollainen vetolevy. Itellä ku laittaa tuon levyn tasonpäälle puntit ylöspäin niin keskiön kohalla on n.8mm rako vaikka pitäisi olla lattiassa kiinni.Vertailtiin tänään 350 vakio vetolevyyn jossa keskiö on lattiatasolla silloin ku puntit on ylöspäin.Tämä todistaa sen että startti kontakti on metsässä! Nyt vaan pitäs tietää mistä ja millasen levyn sitte ostan että on varmsti oikeanlainen. Yksi eteläsuomen liike saa vasta kesäkuussa leyjä hyllyyn joten...Alkaa kuiteski jo vähän kaasujalkaa kutittamaan :)
     
  6. Selli

    Selli Gearhead

    Jatketaas tätä osioo.Eli vetolevy oli väärä.Tuosta transtar levystä puuttuis kuppi keskeltä jolloin kehä jäi liikaan lootaanpäin.Tänään sain toisen levyn ja heti istu reikään ja startti kontakti tuli kerrasta hyväksi. Koneenki sain jo paikoilleen mutta ensistartti siirtyy muidenhommien takia vähän.

    Hassua vaan että liikkeissä vakuuteltiin että tuo levy käy tuohon.Ite epäilen että taisi olla valmistusvika tuossa levyssä. Tiijä sitte...
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Harmi kun en alkukuusta lukenut tätä ketjua kun olis ollut tollanen levy ihan hyllyssä ja ihan heti näin tosta sun kuvasta että vetolevy on mennyt pieleen. Kyllä noissa levyissä on useinkin vikoja, ihan mitä tahansa milloinkin. Ja ainakin ne on niin epätarkasti tehtyjä että arveluttaa suuresti. Siksi pidänkin käytetyjä 60-70 lukulaisia esim. käynnistysosia monesti arvokkaampina kun kaupasta ostettuja uusia, ne kun ovat hyvin usein mitä sattuu.
     
  8. Selli

    Selli Gearhead

    Jees toistaiseksi kaikkihyvin.Hyvin ainakin starttas tänää ku pääsin jo testaamaan mutta ei lähteny vaan käyntiin ku b-pumppu ei jaksanu nostaa soppaa kaasarille asti.Täytyy huomenna metästää vikaa.Tänää ei enää jaksanu :)
     
  9. Cowboy_Germany

    Cowboy_Germany 1st gear

    Hi!

    Could you give your Problem with the Stroker in english? Maybe I could help
     
  10. Selli

    Selli Gearhead

    Hello!

    Problem was in flexplate to starter contact.Now i have a different plate and it fits ok. Today engine was running a moment but theres something wrong with my crab or igition.Header was red...so hot...

    Eli suomeksi kone kävi niinlaihalla että rupesti p-sarjat hehkumaan. Kaasarivikaa ite veikkaan Hollikan 750 vakuumi ja viimekesänä viimeksi ajettu. Mutta ei tuo meinaa milläää käydä. Nokka akseli tuli sentään ajettua sisään. Se on jo hyvä se. Sitte öljyt vaihtoon eikä enää tahtonu käydä ollenkaan. rutis ja paukku vaan.
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Hienoa että homma ratkesi, taisi olla "työvoitto".

    Mites kävin vaihteiston öljypumpun ruuvin kierteen kanssa? Itelläni oli vähän työkiireinen loppuviikko, en muistanut kysyä Helicoilia.
     
  12. skylark71

    skylark71 Gearhead

    Mahtaisko sytytys olla hieman myöhäisellä kun p-sarjat hehkuu??
    Näin on käynyt itsellä
     
  13. Cowboy_Germany

    Cowboy_Germany 1st gear

    Hi!

    What Kind of Stroker did you build? Internally or externally balanced?

    When your headers are red, the ignition stands totally wrong, did you satrt with 8° before TDC and went to (depends on Setup) 28-30° at 3.500?
     
  14. Selli

    Selli Gearhead

    Hi

    Externally with 400 damper/flexplate. 10.4comp

    ignition was allmost zero when those headers shine. But it stops without any tuning. I'll gues there is somethin wrong about my carb. Today i have to clean it and do more testing and tuning.


    Joo eli tosiaan ite veikkaan sitä että kaasarissa on jotan paskaa joka tukki kanavia ja meni laihalle.Tosiaan sytty oli melkolailla nollassa tai vähän ennakkoa jolloin punotus tapahtu. Nokan sisäänajossa sarjat olivat ihan normaalin väriset. Öljyt/suodin vaihtoon ja uudestaan käyntiin ni alkoi uudestaan hehkumaan. Kaasarihan tuossa on 750vac hollikka. 4160 mallinen. Jos ei tokene niin täytyy säästellä ja ostaa toinen vehje.Toki huoltosarja autaa aluksi. Kaasutin ja pumppu ovat olleet kuiviltaan viime syyskuusta joten ei olisi ihme ettei kaikki toimisi ihan kunnolla.

    Millasia sähköpumppuja ootte käyttäneet? Meinaa tuota painepuolta? Jos säästelis tollaseen rahaa kans samalla.
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kai putket nyt punasina on ilman ennakkoa kun tavara palaa pakokanavassa eikä sylinterissä? Ei tykkää pakoventiilit hyvää tollasesta. Koitas ny laittaa se suositeltu ennakko vaan...
     
  16. Selli

    Selli Gearhead

    Tossa kävin vähän kattelee laitetta. Tänään ei sitte lähteny käyntiin ollenkaan. Parikertaa meinasi muttei kuiteskaan lähteny. Oli ihan sama missä asennossa sytty oli tänään.

    Tuli vaan niinkylmä ettei tallissa viihtyny pidempään tänää.
    Täytyy kohta kiikuttaa laite jonkun viisaamman käsiin jos ei ala tokenee.Iteltä alkaa ideat loppumaan.

    Nokkahan tuossa on tällainen jos siitä infosta on mitään apua.
    http://www.holley.com/data/Products/Technical/60103.pdf

    Tosiaan ihan mukavasti sai ton nokan ajettua sisään ilman että mikään hehkui :) Sitte huilaus eikä oo senkoommin käyny.Toivottavasti ei oo sulanu venat/männät.Ei kyllä ihan heti tekis mieli purkaa uudestaan tuota.Mutta katotaas nyt ku lataillaan akkuja taas hetki :)
     
  17. Cowboy_Germany

    Cowboy_Germany 1st gear

    Hi!

    When you give that engine with that Comp an ignition at 0° TDC, then it wil burn your Pistons over the time. And you lost a lot of HorsePower....

    8° to 10° BFT will be a better SetUp, and your Exhaust Gasses will be cleaner because of a better Gas-Burning and good Flame Travel.
     
  18. Selli

    Selli Gearhead

    Yes,Offcourse there must be a BFT when engine is running :) But first i have to get it running. Yesterday it wont run at all. Engine was run good with starter but wont run by own. That carb problem might be the answer. When headers shines it was only moment so i hope that those pistons burn yet....


    Ja tosiaan moottori kävin ihan kohtalaisesti silloin ku ajoin nokan sisään eikä putket hehkunu.Jossain on jotain vialla ku noin teki. Meen kaappaamaan jokupäivä kaasarin kynsiin ja heitän sillä vesilintua tai sitten puran ja putsaan :)
    Toi ajotuksen paikalleen laitto tossa paikallaan ennen starttia on mulle vähän työläshomma ku ei ole minkäänlaisia ennakkomerkkejä.Dampperissa on se oikea viiva mutta kopassa ei ole ku sen joutu ottaa pois koska toi 400 dampperi oli senvertaiso. On siinä kopassa kuiteski tussiviiva nollakohalla. Täytyy käydä ostaa varmaan dampperiin sellainen ennakkomerkkitarra.
    Tai sitte tosiaan kiikutan kärryn jollekkin joka on ennenkin tehny tuota hommaan.Itelle tämän on toinen moottori ja yhtälailla tässä on tapeltu ekan starttauksen takia taaskin :) Viimeks hajos startti yms yms yms...Tuosta voi lukea osiosta "Moottorini mun"

    Ja moottori saatiin käymään hirveellä määrällä huikkabensaa. Silloinkin oli kaasuihan pohjassa että rupesi edes vähän puputtamaan.Sitte kävi kohtalaisesti.Annoimme huilata ja sitte taas puputtamalla.Eli kuulostaisi myös siltä että kakka kaasarissa liikkui ja tuli takasi.Mielestäni järkeenkäypää. Kaasari on ollut omassa käytössä viimesyksynä eikä siihen mitään muutoksia/säätöjä ole tehty talvella mutta putsattu sitä ei ole ikinä.
     
  19. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Väittäisin että sytkäs on vieläkin miten sattuu(myöhäsellä). Aika epätarkka on toi tussiviiva systeemi. Käännä niin paljon ennakkoa että potkii vähän jo vastaan ja siitä jonkinverran pois niin olet jollain lailla alueella. Ainakin mielestäni kokeilla kannattaa.
     
  20. Selli

    Selli Gearhead

    Tänään kaasari purettu ja näytti sisältä tosipuhtaalta. Nooh vien sen töihin vielä ultrapesuriin ja laitan siihen huoltokitin. Ompahan se ainakin käyty sitte läpi. Ennenku purin noi ni laittelin syttyä uusiksi ja kokeilin mitä sanoo.Parikertaa hörähti ja sen jälkeen ei minkäänlaista tupsahusta. lyhyen starttauksen jälkeen katoin tulpat läpi ja kaikki olivat litimärkiä.Eli bensaa siellä kyllä on mutta kipinää ei varmaan hirveesti ku ei ees kaasarissa ole poltellu. Oiskohan tulpat menny sitte tuossa sisäänajossa tai jokin muu sähkölaite. Täytyy ostaa uudet tulpat ja kattoo sit taas. Viimekesänä on uusittu kaikki sähköt joten tuntuu sekin oudolta että yhtäkkiä hajoaisi. Tosin minun tuurilla nyt kaikki on mahdollista. Puristuspaineet voisi mitata myös et jos siellä olisikin tapahtunut se pahin peloista.Eli olisi jokin jo saanut siipeensä koneen sisältä.

    Mitäs raati on mieltä nyt ku tuota ruttua on lisää ni olisiko se isompi rasite tulpille? Nyt noi tulpat oli Acdelcon 41-602 malliset. Millasia tulppia porukka on käyttäny noissa RPM kansissa noin niinku yleensä?
     

Kerro tästä muillekin!