Eagle Stroukki ja siihen liittyvää.sbc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 12.4.2006.

  1. Selli

    Selli Gearhead

    Ja...sitte tuli vielä tällanen mieleen että sillonku saatiin auto käymään ni se oli apukaapeleilla toisesta autosta.Voisiko siinäkin olla osasyytä ettei omassa akussa vaan riitä pihu omaan starttaukseen? Exide 68A on toi mun akkulainen.Startti pyörii kyllä iloisesti hetken kunnes sitte hyytyy aikanopeesti.
    Jakaja on tuossa orggis rungolla ja MSD:tä on kaikki vaihdettavat osat.8mm accelin piuhat ja taitavat olla ihan vakiokamaa.
     
  2. Selli

    Selli Gearhead

    Tänään kävin sitte jo ajelee kulkineella :) Kaasarin käytin töissä ultraäänipesurissa ja laitoin huoltokitin ja uudet tulpat. Ja niinse lähti siitä toimii. Lisää kommentteja täytyy sitte laitella kuhan pääsee ihan tielle ajelee.

    Vielä kiinnostas sellanen että millasia tulppia porukka suosittelee tollaseen settiin?

    Eli RPM alukannet,10.4 ruttuinen stroukkeri,lunatin nokalla. mitäs muuta.Hollikan 750 vacuumi. Nyt on tulpat AcDelcon 41-602 jos en väärin muista tuota koodia.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mutu: Tulppien lämpöarvoksi 41 näillä keleillä on hieman liian vähän. Se oirehtii just huonona kylmäkäynnistyvyytenä. Mulla on rautakansilla 350:ssä 44:set (???) Delcot. Vaihtaisin ainakin 43:siin. Toisaalta en tunne mitä alukannet käytänössä vaikuttavat lämpöarvoihin.
     
  4. Selli

    Selli Gearhead

    Toi malli on nyt mulla koska kansien manuaalissa oli suositus noille. En oo vielä kokeillu ton enempää noilla uusilla virityksillä että miten toimii yleisesti.
    Samaisilla tulpan arvoilla ajelin viimekesän mutta eri alakerralla eikä kyllä ollu mitään moittimista. Varmaan tuossa ensiviikolla ollaan viisaampia ku otan tuon kulkineen käyttöön. Ja ajelen vähän sisään yms.
     
  5. Selli

    Selli Gearhead

    Tänään hain auton liikenteeseen ku sain jarruihin vähän rotia.
    Tulpista: Kylmällä moottorilla käynti on ihan helvetin räkästä mutta tasottuu lämmetessä kivaksi ropinaksi. Tähän voisi varmasti vaikuttaa toi lämpöarvokin.Koeajolla ei mielestäni ollut mitään ihmeempää sanottavaa. Ei ollut detonaatioo eikä kyllä mitään muutakaan outoa. Tosikivasti tuli vääntöä laitteeseen.Silleen kivan herkkä tuntuma. Mitään lähetyksiä en ole kokeillut ku ei vielä raaski. Täytyy jokunen tankillinen ajella sekalaista ajoa ennenku uskaltaa nostattaa kiekkaa.

    Rajoittimista: Millasia rajottimia olette laitelleet vehkeisiin. Ite ajattelin sellasta palikkaa vaan johon vaihetaan kiteitä haluttuun kierroslukuun. Ajattelin laittaa ettei vahingossa kiekase liikaa.Joku 5800 voisi olla realistinen tolle paketille tai jotain. Pistäny vaan miettimään sellasta että jos lootan vaihto olisi vaikka 5800 ja rajotin 5500 ni miten toi homma tulee toimimaan? Aika ristiriitainen juttu. Kommentteja/kokemuksia?

    Aini tossa saundi näyte Voodoo kepistä.

    http://www.saunalahti.fi/sellis/Picture%20173.avi
     
  6. sbc350

    sbc350 Gearhead

    aijai hyvät saundit 8) toi kierrosten rajottaja kiinnostais kanssa itteä, saako tohon perus Hei jakajaan mitään vai tarviiko hommata boxit ja setit?
     
  7. Selli

    Selli Gearhead

    Ja taas meni tulpat...Mitäs tulppia suositellaan seuraavaksi?Kylmänä ei kaikkitulpat ole mukana. Pitäskö aloittaa pienemmällä kärkivälillä vai kylmemmillä tulpilla? Mites ne hemmetin platinat?
     
  8. cmro85

    cmro85 Gearhead

    oletko tarkastuttanut tyhjäkäyntiseokset. liika bensa rikkoo tulpat ennemmin kuin väärä lämpöarvo.
     
  9. Selli

    Selli Gearhead

    Seoksia ei ole mittarilla katottu vielä.Tänään piti mennä mutten kerinny. Ehkä huomenna sitten.Ruuvit on nyt Hollikan kirjan mukaan "perus" säädöissä eli puolitoistakierrosta auki tai iteasiassa vähän lisää oisko joku 1.3/4 kierrosta auki.Joo tossakin on perää että noi seokset on niin perseellään. Tosin jos minulta kysytään niin tuo ultraäänipesu ja huoltokitti huononti tuota Hollikkaa. Tyhjäkäynnillä ravistelee oikeestaan enemmän kuin nyt.Silleen ku koneelle tulisi kylmiäväreitä. Kaverini uudella kaasarilla tuota hytinää ei ollut. Taitaa olla akselit jo vähän ehtoopuolella.En ole mittaillut välyksiä niistä(kään)
     
  10. camaroo

    camaroo 1st gear

    tarkasta ettei kaasutin tulvi ja säädä pensan pinnat,minkä kokoiset suuttimet sulla on?
     
  11. Selli

    Selli Gearhead

    Toisiopuolen pintoja oli vaikee saaja kontrolloidusti säädettyä mutta primaryn sain heti oikeelle tasolle. 72 on suuttimet
     
  12. camaroo

    camaroo 1st gear

    suuttimet on alueella,toisio puolen pinnat on vaikeampi säätää koska pensahan ei poistu sieltä kuin kovemmassa kuormituksessa,jos säätäisit sille puolelle reilusti alemmas pinnan ja kävisit autolla "luukkuttamassa" ja sen jälkeen lähtisit säätämään pinnan ylemmäs.kerran purin pari vanhaa holikkaa atommeiksi ja kasasin yhden hyvän niin huomasin että kaasu läppä akseleiden ja kaasuttimen rungon välissä on sellaset nylon helat jotka on vaihdettavissa jos on väljyyttä...ja holleyssä on ne power valvet jotka pitäis laittaa sen mukaan mitä koneessa on vacumia.. sulla on se nenä keppi vaihtunut niin moottorin imut on myös muuttuneet toi kannattais tarkastaa.
     
  13. sbc350

    sbc350 Gearhead

    itsellä oli hollikassa power valve rikki ja antoi paksua kamaa joutokäynnillä, rumpsutti ja hiljenti tulppia
     
  14. Selli

    Selli Gearhead

    Kits vinkeistä.Yritän tänään päästä kattoo mitä sanoo mittari seoksista.
    Power valve on uusittu 2vkoa sitten ku laitoin huoltokitin kaasariin. Mutta tokihan se voi silti rikki olla. Moottori toimii yleisesti pirunhyvin.Ei nyi pinta,osa tai täyskaasulla joten ei tässä kaukana olla säädöistä. Pientä hieromista vaan. Ton ravistelun ku saa pois tyhjiltä ja tulpat kestämään ni menee ihan hyvin,heh
     
  15. Selli

    Selli Gearhead

    Tuossa ku kävin vähän kattelee ja säätelee (en vieläkään käyny mittarilla) Ni siitä kiihytyspumpun akselin juuresta näyttäs tihkuvan bensaa ulos vaikka siinäkin on uusi tiiviste/pumppu. Että sellasta. Vähän sain hytkymistä pienenemään ku Laihensin tyhjäkäyntiä hellästi.
    vitospytyn tulppa oli kokonaan sen näköinen ettei juuri ole kipinää nähny..Muissa oli pääasiassa mustat/vähän nokiset. 8:n tulppa oli taas vähän sen näköinen että laihalla on käyny siellä. Eli venttiilien säätö voisi olla paikoillaan ja varmistaa ettei sieltä tule vuotoja. Kahdesti noi on jo säädetty kasauksen jälkeen.

    Tuumaillaan taas :)
     
  16. Selli

    Selli Gearhead

    Tulppien kärkiväli säädetty 0,9mm seoksia vähän laihemmalle ja uudet accelin +300 piuhat ja väristykset hävisi melkeen kokonaan. Silleen ku tasaseen nostattaa jenkaa ni aijemmat häiriöt hävisi kaikki.
    Pikkasen se vielä tutisee mutta kaasarissa taitaa olla loput tutunat.
    En olisi uskonut että käyntiin tulisi noin suuria muutoksia noin pienillä muutoksilla. Ite veto ei juurikaan muuttunut ajossa. Mittarilla ei säätöjä vieläkään ole katsottu koska pakoputki vuoti liikaa etten edes viittinyt mittarille viedä.
     
  17. Selli

    Selli Gearhead

    Nonii.Vuosikatsastus 2006 hoidettu ongelmitta kotia. Eli ihan jees. Vähän jännitti saako tuota seosta säädettyä oikein ollenkaan tuolla nokalla. Ei tarvinnu mitään kikkoja.Perus säädöillä ja sillä hyvä. Eihän tuo hc nyt mikään katalysaattori tulos tullut mutta sallituissa rajoissa mentiin.




    Jatketaan tätä nyt kun on tullut kilsoja kohtalaisesti mittariin. Kone on toiminut todellahyvin kaikkiaan.Heti ku sai noi perus säädöt kondinkseen rupes tulpatki kestää eikä kylmänäkään käy vajaalla.Syttyyn ku vähän hipasee ni heti rupee käymään vajaalla kylmänä,lämmetessään normaalisti. Detonaatiota en ole ihan kaikkia saanut kitkettyä.Mullon jemmassa vielä noita jousia alipainesäätäjään mutten enää muista minkäväriset oli ne jäykimmät jouset,heh Accelin paketti on se.Jos joku muistaa noi värit ni olisin kiitollinen avusta. Kokonaisuutena moottorista tuli hyvä vääntävä kone. Omaan ajatteluun/ajeluun on toi nokka vähän turhan mieto tai sitten on vaan jokin pielessä.Tuntus että tuolta voisi vielä saaja lisää koneja härskimäällä nokalla. Nyt tosiaan on tuo Lunatin Voodoo 268 mallinen kepukka sisässä. Tuosta Voodoo sarjasta ei oikeen härskimpää voi ottaa ku nostot tulee liian isoksi noille RPM kansille. Olisi mielenkiintoista kokeilla ihan tota RPM:n omaa keppiä vaikka se olisikin "ns vanhaa mallia" Toki monia muitakin varmaan olisi jotka voisivat toimia paremmin. En ole kierrättänyt myllyä oikeestaan tuon 5500 yli koska tuntus ettei siitä mitään iloa ole. loota vaihtaa ite vähän ennen tuota 5500 ja se kuulostaa/tuntuisi olevan ihan passeli vaihtokohta.
    Pakoputkistoa voi olla että tulen muuttamaan vähän tai ainakin vaimentajat menee vaihtoo koska en hirveesti pidä tuollaisista tirinä äänistä jotka nyt vaimentajista tulee. Vähän jytäkämpäää saisi ääni olla. Mutta katsellaan nyt mitä aika tuo tullessaan.
     
  18. Selli

    Selli Gearhead

    Kävi mielessä vaihaa kaasariakin koemielessä mutta ku tuohon Hollikaan laitoin huoltokitin niin se on kyllä toiminut tosihyvi.Ei oo nykiny eikä mitään muutakaan kommelluksia ole tullut joten pysytään näissä nyt tän kesän.
    Noista nokista vois porukka heitellä kokemuksia jos niitä on vastaavanlaisissa komboissa. Dynossa en ole autoa käyttänyt ku tuntuu olevan täällä k-s suomessa todellakin kortilla paikat mihin voi jenkkiä viedä mittaukseen/säätöön. Eteläsuomeen en ole vielä raaskinut ajella asian takia :)
     
  19. Selli

    Selli Gearhead

    Vaihoin tuossa aamulla noi jakajan jouset jäykimpiin ni ainakin tuossa kyläajelussa loppui kokonaan tuo detonaatio.Motarille en viihtiny lähtee kokeilee. Aika raakasti on jäykemmät noi jäykimmät tuosta paketista mitä tuli setissä vs löysimmät. Perusennakko on nyt vain n.12-14 ihan tarkkaa en saanu katottua vielä tuota. Jatketaan....
     
  20. tapio

    tapio Gearhead

    Jakajan jousia voi myös käyttää sekaisin eli toinen jousi jäykempi ja toinen löysempi. Näin voit löytää hyvän välimaaston kahden jousijäykkyyden välillä.

    Niin, olihan sinulla alipaine-ennakko käytössä oikeilla spekseillä?
     

Kerro tästä muillekin!