early a-bodyn alusta

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 19.6.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    terve! mistä voisi hommata ainakin etu kallistuksen vakaajan 64 darttiin ku alku peräsenä sitä ei oo ja mitä joutuu tekemään eli miten tulee kiinni? miten varsinaisesti lasketaan keulaa kun on vääntötangot eli pitääkö mitata tarkasti ettei tuu killiin jakummin päin laskee kiristämällä vai löysäämällä (missä mutteri) jne.???
     
  2. koni

    koni 1st gear

  3. JANNU

    JANNU 1st gear

    moi. -65 GT dartin osia kaipailen. hakusessa:
    kuskin puolen takasivulasi,ovien lukot+avain,
    konin takaiskarit(keltaiset edessä) ym.roinaa. p.0500-679824 ja öisin koneella.tarjoa!
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No lukot avaimineen saa ainakin parillakymmenellä eurolla vaikkapa us partsista.
     
  5. JANNU

    JANNU 1st gear

    JUU,KIITTI TIEDOSTA!MUISTELINKIN ET NIITÄ VIELÄ UUTENA SAA.SIIS LUKKOJA. TAKA SIVULASI JOS VIELÄ LÖYTYIS..LASILIIKE OTTAA KOVAN HINNAN KARKAISTUSTA.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No mulla on vähän samaa ongelmaa omassani, lasit on väärin leikattu laminaatista ja kuskin puoleinen hajos kun laitto oven kiinni. Ne sivulasithan on suorat, joten lienee sama kumman puolen lasin sinne löytää. Kuten sanoin, itsellänikin olisi käyttöä ainakin yhdelle tai jopa kahdelle takasivulasille '63-'66 GT Dartiin, ilmeisesti myös Valiant Signetin lasit käyvät.
     
  7. mohko

    mohko 1st gear

    Voi olla ettei asia ole enää ajankohtainen, mutta Vallilan jousitakomo mainostaa tekevänsä kallistuksenvakaajia mittojen mukaan.
     
  8. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Onko otain hajua minkä verran noin suunnilleen kallistuksenvakaajan teettäminen maksaa??
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, vääntösauva jousitusta lasketaan löysäämällä pulttia, joka on alatukivarren sisällä.
    Luonnollisesti molempien puolien autossa pitää olla yhtä korkealla, joten vääntösauvoja säädeltäessä on myös mitattava tarkasti että molemmat puolet ovat yhtä korkealla (tehtaan mukaan molempien puolien pitää olla 1/8 tuuman sisällä toisistaan)

    Ite oon mitannu korkeuden suoraan alatukivarren kohdasta, josta vääntösauva menee tukivarren läpi ja verrannu näitä tuloksia molemmilta puolin kunnes ovat samat. Tehas neuvoo vähän monimutkasemmin, mutta ite oon edellä kuvatulla tavalla säädelly omia mopareita erittäin onnistuneesti.
    Se on helppoa kunhan vaan viittii vähän ruuvailla ja mitailla.
     

Kerro tästä muillekin!