Early A koppa mopariin jarrutehostin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Slant Sickness, 13.2.2021.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Edellinen setti taisi tulla käyttöikänsä päähän. Tunnistamaton tehostin. Kokemuksia toimivista uustuotantokamppeista kaipaan.
     
  2. Siis et tiedä edes onko se Moparin tehostin? Onko siihen survottu jonkun auton tehostin-pääsylinteripaketti, jolla se on muutettu 2-piiriseksi?
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joku joskus jossakin autotapahtumassa oli tunnistavinaan tuon moparin tehostimeksi. Vaan en ole moista muualla nähnyt.

    ”Kaikki” näkemäni ovat olleet ulkonevassa korottavassa telineessä, joka kiinnittyy tulipellistä (jotka ovat toisella puolella pedaalikoneistossa kiinni) läpi tuleviin pultteihin. Tässä yksilössä pultit ovat tehostimen pinnassa ja laitettu kiinni ilmeisesti samalla reikäjaolla, mutta mutterit kabiinissa.

    Jo yksin asennusta liukuhihnalla ajatellen tämän asennus vaikuttaa vaikealta tavalta. Yhden olisi pideltävä tehostin/pääsylinteri -yhdistelmää konehuoneessa toisen ollessa samaan aikaan kojelaudan alla muttereita asentelemassa rattiputken molemmilta puolilta.

    Sen sijaan se telinemallinen, minkälaisia löytyisi uustuotantona, menee pedaaliasetelman pultteihin ja kiinnitystapa konehuoneessa on helppo.

    Jos tämä on mama-moparin keksintö, niin tuskin on ollut montaa vuotta valmistuksessa.

    Pääsylinteri on moparin 4-pultti kiinnitteinen noin vm 70 autosta. Kuuskutosessahan oli vielä yksipiirinen. Tässä 2.
     
  4. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    En ole laittanut tehostinta ellei sitä ole otteeseen merkattu, mutta
    sitähän tässä ei kysytty.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tässä on ollut aikanaan joku paavia paavillisempi asialla. NAP jarrujen kohdalla otteessa. Ja on se kiva, kun nuo vanhan mallin levyt vaatii muuten tuota poljinvoimaa ja ...
     
  6. 3964

    3964 3rd gear

    Jos on ne 4mäntäset kelsey hays jarrut ni ne toimii loistavasti ilman tehostinta sopivalla poljinvoimalla.

    Tosin otteen mukaan tarvitset tehostajan.
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulla on vasen nilkka rakennettu uudestaan, joten tarvitsen sen muutenkin kuin rekisteriotteen vuoksi.
     
  8. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Ymmärrän. Minulla on varaosia
    vasemman jalan polvessa.
     
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kuvaa?
     
  10. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Polvesta vai nilkasta? Sori oli pakko:D
     
    dart -66 ja musta pässi tykkäävät tästä.
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Asiaa.

    Tommonen kääpiö.

    [​IMG]

    Mutta siis uusisin uudella ja noista tarvikesarjoista kyselin kokemuksia. Tämä ei juuri tehosta edes parhaina päivinään. Ja nyt jotenkin oikuttelee sen lisäksi.
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Slant Sickness tykkää tästä.
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Minkälaista muokkausta sille jalalle tarvitsi tehdä? Oliko alunperin ei-tehostimellinen auto?
     
  14. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Pikkuisen joutui viilaamaan kiinnitysreikiä alaspäin eli nostamaan jalkaa ylemmäksi, tosin mulla oli pikkulohko ja siinä venakoppa pyrki liian läheiseen tuttavuuteen tehostinpöntön kanssa. Oli ei-tehostimellinen auto alkujaan.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  15. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kysyjän tapauksessa ei.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Noita pyttyjä, tehostin plus pääsylinteri, kokojakin kaksi (15/16" ja 1 1/16") on US-Partsissa varastotavarana. Hilppasen alle 250 euroa per setti, eli ei tarvitse meren takaa tilailla. Jarrututkimus jatkuu. Pedaalin ja tuon pikkutehostimen liitos on 10mm pultti sillä viisiin, että tehostajan 2 -haarainen pääty on kokonaan polkimen oikealla puolella. Sivuttaiskuormaa niveltappina toimivalle 10mm pultille. Olisko jumittunut palautumattomaksi? Nyt pelaa taas niin kuin aiemmin.

    Olipa mikä hyvänsä, se on yksi niitä osia, joita en tämän auton kanssa 23 vuoden aikana ole "entisöinyt". Melkein kaikki muu on vaihtunut jo.
     
  18. Jos se on noin vanha ja kierteetkin millisiä, niin olisko se tehostin otettu jostain eurosta tai japsista.
     
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Se millinen pultti on "sepitetty" polkimen varren niveltapiksi. Siellä on seuraavan koon mutteria "adapterina" ym. Mutta mistä lie? Jako on kuitenkin sattunut sopivaksi moparin pääsylinteriin ja tulipeltiin. Ehkä on muinoinen jälkimarkkinatehostin?
     

Kerro tästä muillekin!