eatonin tunnistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja plymouth 71, 16.2.2011.

  1. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    eli miten erottaa eaton m90 ja m112 toisistaan? mitään tyyppikilpeä ei näytä olevan eli onko ulkomitoissa jotain eroa ja löytyykö nämä mitat jostain ni tietäisi mikä ahdin on kyseessä. jos joku osaisi kertoa,kiitos =)
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  3. B 50

    B 50 Gearhead

    On ulkomitoissa eroa. Mutta nekin riippuu siitä mihin ahdin on alunperin suunniteltu. Eli molempia on useampaa eri versioo. Roottorin pituus on se ratkaiseva ero, 112:ssa pidemmät, 90:ssä lyhemmät. Mitat saattais löytyä Magnacharger/Magnuson sivuilta. Tietysti se selviää myös laittamalla kuvan tänne. :wink:
     
  4. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    .

    ahdin on jaguaarin xjr koneesta,mutta en tiedä onko noissa käytetty m90 m112 mallia. kuvaa en pysty tänne laittaa,kun ei ole netissä kuva-albumia. täytyis tietää minkä kokoisen hihnapyörän teetän,että olis ahtimen kierrokset kohdallaan ja siihen tars ens alkuun tietää mikä ahdin on kyseessä.

    siis ainakin luulen näin,asiasta en mitn tiedä,ku vasta ahtimen hankin ja alan nyt sen sielunelämään tutustuu =)
     
  5. Umpirauta

    Umpirauta 1st gear

  6. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    .

    juu kiitoksia. selvyyttä en saanut kumpi ahdin on kyseessä,kun sitä tuolla ei mainittu,mutta molemmissa on samat maximi kierrokset eli sen perusteella pääsee tuon välityksen selvittää =)
     
  7. B 50

    B 50 Gearhead

    Re: .

    Kyllähän se noissa kuvissa alla luki. Eli toi vas M112 ja oik M90. Molemmissa kuoret erilaiset, ei voi sekottaa. Kyllähän se ahtimen koko vaikuttaa aika olennaisesti laskukaavaan kun välityksiä laskeskellaan. Vai onko tarkotus pyörittää täysiä, oli kumpi pumppu hyvänsä? :eek:
     
  8. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    .

    juu no kuvien mukaan se on tuo 112. kaveri joka kans rakentaa ahdin konetta,oli tutkinut noita kaaviokuvia ja laskelmia noista ja oli sitä mieltä että kun kone kiertää sen mihin sen nyt haluat rajoittaa,niin maximi kierroksilla ahtimen pitäisi olla tuolla ahtimen maximi kierros alueella niin silloin se toimisi parhaiten. eli jos esim. rajoittaa koneen kierrokset 6000 niin silloin pitäisi ahtimessa olla tuo 13 500 kierrosta.
     
  9. ville81

    ville81 Gearhead

    eiköhän ne välitykset laiteta sen mukaan paljonko haluat ahtopainetta...
     
  10. B 50

    B 50 Gearhead

    Re: .

    Välittämättä siitä paljonko ahtopaine silloin on? :eek:
     
  11. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    .

    joo nyt tas vähän viisaampi. tuo kaverin ahdin on niin pieni,että sitä on pakko käyttää maksimi kierroksilla,mutta omassa tapauksessa tuo menee ahtojen mukaan. kuten alussa totesin,niin minulle vieras alue tämä ahdinmaailma mutta pikkuhiljaa oppii =)
     
  12. arrakis

    arrakis 1st gear

    En lukenut tuota linkkiä, mutta Jaggessa on siis käytetty nimenomaan m112 Eatonia, ei m90.
     
  13. B 50

    B 50 Gearhead

    No sitte kannattaa lukee se linkki. Oli uutta tietoa itsellenikin. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!