Ebay:stä tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja fb67, 2.12.2003.

  1. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    ilmoituksessa oleva pelkästään USA:n toimittaminen liittyy myös toimituskuluun joka on usealla ilmoitukseen valmiiksi laskettuna jenkkilään , tähän saakka lähes kaikki ovat toimittaneet tänne tuppukyläänkin kunhan on erikseen sovittu että vastaanottaja maksaa kaikki lähetyskulut ja tietysti hyvä feedback %edesauttaa asiaa.
     
  2. Jupe

    Jupe Gearhead

    Eipä ole mitään negatiivista tullut kohdalle ebay:n tai myyjien osalta. Tavarat tupsahtelee milloin transpointin kyydillä kotio ja milloin lähimpään postiin. Ja ompa niistä tullikin napannut osansa, tiedä sitten miksi... Yhden kerran joku Sa"#?&*lin Saksalainen instanssi oli lisännyt joitain ihme käsittelykuluja jotka piti maksaa ennen kuin paketin sai käteen. :evil:
    Joka ikinen paketti on tullissa pitänyt avata, ilmeisesti etsivät toista laskua / uutta maksumääräystä.
    Toi "Will ship to United States only" ei aina pidä paikkaansa, aivan kuten muutkin sanovat. Kannattaa lukea koko sepostus mitä myyjä on kirjoittanut. Joskus siellä on maininta "international blaa blaa..." ja niin pois päin. Ja kysyminenkään ei maksa mitään, yhden ainoan kerran on myyjä minun kohdallani ilmoittanut ettei lähetä eurooppaan. Valitti paikallista paperiviidakkoa ja sitä häslinkiä mikä on jo Kanadaan lähettämisessä.
    Maksellut olen PayPal:n kautta, pankin kautta maksumääräyksellä (kallis tapa) tai sitten kylmästi käteistä kuoreen ja postiin.

    Tavara on ollut joka kerta juuri sitä mitä myyjä on kuvaillut, ominaisuus josta moni täkäläinen myyjä saisi ottaa mallia.

    Toisin sanoen, ei valittamista :grin:

    _________________
    -- Buickismi on iloinen asia --

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jupe 2003-12-04 17:07 ]</font>
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Itse olen käyttänyt Ebayta aika aktiivisesti ja suosittelen vaanv aroitan että on addiktiivista. Jenkit lähinnä pelkäävät sitä että ulkomaisilta huutajilta saa rahan jeneinä tai sekeleinä mutta kun myyjiin ottaa etukäteen yhteyttä niin kyllä poikkeuksetta on onnistunut. Sitäpaitsi Paypal on helpottanut valuuttasotkuja huomattavasti.
     
  4. lesabre

    lesabre 1st gear

    Pelkkää positiivista palautetta ebaystä täälläkin annettevana.Toi on järkevä neuvo toi että kannattaa tsekata myyjän aiemmista kaupoista saama palaute,sitä kummasti luottaa paketin perille tuloon/tavaran kuntoon enemmän jos takana on sanotaan vaikka 200 positiivista palautetta eikä yhtään negatiivista.PayPalia olen itse käyttänyt maksuissa. Ylipäänsä hiton kätevä systeemi toi ebay..Jos vaan mahdollista niin tilaan itse sieltä kaikki varaosat,sitä luokkaa tuntuvat suomalaisten U.S-autojen varaosaliikkeiden(kaikkien muidenkin varaosaliikkeiden) katteet olevan.Säästöä on tullut aina,joskus vähemmän joskus enemmän.
     
  5. Make2

    Make2 3rd gear

    Kaikkea on tullut ebaystä ostettua aina Hemi konetta myöten. Silloin toki asuin USA:ssa itsekin. Tuossa muutama viikko sitten huusin T/A:n kaasuttimet ja imusarjan. Auctionissa luki että lähettää vain USA:n. Kun tiedustelin että olisikko mahdollista lähettää Suomeen kaveri sanoi että totta kai minä nyt Suomeen lähetän jos tahdot. Laitoin vain siihen että lähetän ainoastaan USA:n karkoittaakseni Kanadalaiset pois, koska kaikilla tuntuu olevan ongelmia heidän kanssaan ! Kerroin että ymmärrän yskän. Olen minäkin joutunut kättä vääntämään Kanadan ranskalaisten kanssa. Ranskalaisten sukulaisuus on totta vie havaittavissa :smile:. Suosittelen ebay:tä, koska harvoin enää nykyisin näkee kunnon tavaraa Suomessa enää edes myynnissä yksityisesti. Firmojenkin valikoima on aika suppea jos olet entisöinti hommissa liikkeellä. Monesti myös firmat kauppaavat ja ostavat suoraan ebay:ssä. Olen mm. kisannut ebay:ssä yhdestä A-990 alu vesipumpusta Dan Dvorakin kanssa. Jäi minulle kun pyyhkäsin hetkeä ennen sulkeutumista ohi. Kaveri oli varmaan rakentelemassa Max Wedgejä tallissa kun minä päivystin koneen ääressä :wink:
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    niin se kotimaan sisällä lähettäminen on siellä helppoa, varsinkin punaniska-alueilla sen kun jättää lähetettävän paketin OMAAN laatikkoon, ja posti noukkii sen sieltä.

    eli joskus myyjä selitti ulkomaille lähetys-haluttomuuttaan sillä että "hänenhän täytyy pakata se paketti ja AJAA POSTIIN keskustaan..."
    älä saamari, niin meidän täytyy AINA tehdä, lähetettiin vaikka naapurikylään kirjeitä, laatikko täytyy ainakin löytää. mutta näillä näkyminen suomen posti (joka ei tosiaan enää ole entisensä) lähettää vain meilin siitä että teille on tullut kirje, voitte noutaa sen lähimmän SUURkaupungin konttorista.
     
  7. sampop

    sampop 1st gear

  8. coupe

    coupe Gearhead

    Tosiaan outu juttu miten välillä paketit kolahtaa koti postiin ja välillä Transpointtiin. Mikähän siinä taikana.

    Toinen mitä olen ihmetellyt on se että välillä jotkut myyjät korostavat erityisesti etteivät hyväksy paypalia. Eräs jopa saarnasi ilmoituksessaan pitkät litanjat siitä miten hänen mielestään kenenkään ei pitäisi käyttää paypalia. Mikähän niitä risoo? Itse en ainakaan ole huomannut siinä mitään negatiivista ja luulisi myyjällekin muutaman centin käsittelymaksun olevan miellyttävämpi kuin shekki talkoot.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    >välillä paketit kolahtaa koti postiin ja >välillä Transpointtiin.

    Se johtuu siitä, että USPS eli Yhdysvaltain Postilaitos on tehnyt kirotun sopimuksen eurooppalaisten logistiikkayhtiöiden kanssa, että osa heidän postistaan jatkokäsittelee nämä yhtiöt.. mm. GLS Finland Suomessa.

    Tuosta PayPal-vastaisuudesta.. ovat vissiin lukeneet liikaa horror-tarinoita Paypalsucks yms. sivustoilta. Toiset karsastavat pieniäkin lisäkuluja. Eurooppamallinen kätevä pankkisiirto varsinkin onlinena on melko tuntematon juttu USAssa (ja kallis), pelataan vaan aataminaikaisten hitaiden shekkien kanssa. Lisäksi monet jenkit pelkäävät (kuulleet taas horror-juttuja), että tilinumeron annettuaan joku ulkomaalainen tulee ja tyhjentää tilin (vaikka se n:eek: on jokaisen shekin päällä). Siis ilman tilinomistajan valtuutusta... Tilit olisivat ryövätty puhtaiksi jo ajat sitten, jos se olisi mahdollista.
     
  10. daytona 69

    daytona 69 1st gear

    Kokeilkaa Bid Pay/Wester union systeemiä.Toimii tavallisimmilla korteilla ja ei tarvitse lähteä kirkonkylän pankkiin siirtämään rahoja kun maksun voi tehdä online.
    Maksu otetaan kortilta ja amerikkalainen saa vanhanaikaisen shekkinsä.Ja kaikki on tyytyväisiä!Parempi kuin Paypal?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    >Kokeilkaa Bid Pay/Wester union systeemiä

    Ainakin minusta paypal tuntuu tosi simppeliltä mutta jos tuota yo systeemiä kokeilee niin mitäs tietoja myyjältä tarvitsee että homma onnistuu?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ebaysta pelkkää hyvää sanottavaa. Kaikki tullut mitä oon voittanu.
    Nyt en tiedä mutta on sellainen fiilis että USPS ei tee GLS kanssa yhteistyötä vaan UPS. Voin olla väärässä.
    Tulliin => Merchandice. Postiin => Gift
    Kattokaa oonko väärässä omista paketeista.
    Tullia ei oteta jos tullin arvo ei nouse 10 e yli ??????????????.
    Gift:n arvo alle 45 e niin tulee postilaatikkoon.
    Voidaan väitellä
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä mulla tuli Gifti tulliin...
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tänään viimeksi maksoin bidpayllä, alle 30 taalan ostoksesta kuluja 2.95$.Paypal on ostajalle halvempi, bidpay myyjälle.
     
  16. Mopar

    Mopar Gearhead

    Miten kauan tuossa paypalilla menee aikaa kirjautumisesta toimintaan. Ymmärsin ,jotta visalaskussa näkyy varmistus numero, mutta eikö siihen asti ole "jonkin verran limittiä" vain joudunko oottelenko 3-viikkoa?.
     
  17. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    kirjautumisesta käyttöönotton meni muistaakseni muutama päivä, varmistus nron näkee ennen tiliotetta webin kautta jos käyttää sähköistä pankkipalvelua.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    GLS:n jatkokäsittelyn suomessa hoitaa transpoint. Myöskin lähettäminen on helppoa. Soitat transpointille ja tilaat noudon omasta osoitteestas. Auto käy noukkimassa ja pistää lähtevänä GLS rahtina ulkomaille. Eikä maksa juuri mitään eikä tartte ajella ympäriinsä.

    T: Ex transpoint kuski.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tosta jenkkien "aatamin aikaisesta" shekkien käytöstä: Kerran istuttiin iltaa ja eräälle jenkille ihmettelin ko. asiaa. Jenkki -joka on omistaa jonkun firman- kertoi että kun esim. joku yksityishenkilö tekee jotain pienimuotoista sivu bisnestä tai firma ei halua ilmoittaa kaikkia bisneksiään verottajalle shekki on paras maksumuoto kun niiden jäljittäminen on vaikeaa. (itse luulen että kun shekki ylittää tietyn summan, viranomaiset ovat oikeutettuja tarkastamaan bank recordsit). Kuulemma tilisiirrosta jäisi kaikkein näkyvimmät jäljet. Käteinen olisi tietysti kaikkein paras, mutta sitähän on epäkäytännöllista lähetella, ainakin isoja summia. Itse sitten ihmettelin että onhan siinä shekissä paitsi kirjoittajan nimi, niin myös lunastajan, mutta kuulemma se ei merkkaa mitään kunnes summat ovat todella isoja. Itse olin vakuuttunut tämän keskustelun jälkeen siitä että shekki on käteisen jälkeen turvallisin maksumuoto kun ei halua kaikkia tulojaan ilmoitella.

    Ja todellakin jos otat maksun tilisiirtona, annat vieraalle tili numerosi, ja moni tuntee olonsa sitten epämukavaksi.
    Jos sen sijaan otat vastaan shekin, sinun ei tavitse sitä antaa, sen sijaan näet maksajan tilinumeron; maksaja haluaa ko. tuotteen ja on halukas sitä myötä tilinumeronsa näyttämään shekkiinsä kirjoitettuna.

    Kai jenkeissä rahan liikkuttamisesta
    on varmaan sen verran kokemusta että shekki olisi karsiutunut pois jos se todella olisi epäkätevä maksumuoto.
     
  20. jiiz

    jiiz Gearhead

    Tänään tuli lappu tullista, että sieltä voi käydä hakemassa ebaystä tilatut kuusi bensafiltteriä. Ei siinä muuten mitään, mutta eihän siellä paketissa olisi ollut mitään laskua, josta verot olisi arvottu. Soittelin Tullineuvontaa, jossa tähdennettiin, että moinen täytyy löytyä. Konttorilla sitten homma sujui kuitenkin aivan kitkattomasti, kysyttiin vaan kuinka paljon maksoit ja eikä tullut edes tullia kun summa jäi niin pieneksi.
     

Kerro tästä muillekin!