Ebay:stä tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja fb67, 2.12.2003.

  1. soiska

    soiska 1st gear

    Nyt meni itseltäkin Ebay poikuus... Löyty 73 impalaan vanha Owners manual. Postimaksua tuli 15 taalaa. Makselin myyjälle Paypalin kautta ja nyt jännätään että menikö maksut perille ja tuleeko tavara perille.
    Ainakin tuli sähköpostiin ilmoitus että kaikki ok. Ajattelin alotella halvalla huudolla ni ei tule mitään suurta menetystä jos ryssii jotain.
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Joo sama juttu, halvalla huudolla kokeilin alkuun. tuntui toimivan, vielä kun tavara saapuisi.
    Kauankohan ilmeisesti normaali lituska kirje tekee matkaa ameeriikasta suomeen ?. Sisältää tarran.
     
  3. SamiL

    SamiL Gearhead

    Noin viikon.
     
  4. A.McBill

    A.McBill Gearhead

    6-10 työpäivää elikkä jos sattuu sopivasti niin 2-viikkoo.
    Tosin joskus on tullu jopa 4 päivässä...
     
  5. Savo

    Savo 1st gear

    Huusin ebaysta chevroletin manuaalin hintaan 8 dollaria. Myyjä lätkäisi sitten 50 dollarin toimituskulut! :eek: Sitten ei vastannut viesteihin kun tuumasin että mulle on tulossa sieltäpäin 3x painavampi paketti 12 dollarin postikuluilla. Arvatkaa jäikö manuaali maksamatta.
     
  6. orlovi

    orlovi 1st gear

    En ole nähnyt mitään syytä huutaa ebay:sta selvittämättä ensin toimituskuluja. Näin olen itse toiminut ja on hyvin toiminut puolin että toisin.
     
  7. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ja tuntui olevan aika helppoakin?
     
  8. FordGt

    FordGt 1st gear

    Olisiko jollain halua auttaa yhden verhoilun kappaleen ostamisessa?
    Siis itseltä puuttuu tunnukset ja tuote olisi heti ostettavissa.
    Jos halua löytyy jatketaan yv:llä.
     
  9. yoko1

    yoko1 1st gear

    Tunnukset saa muutamassa tunnissa e-Bay ei maksa mitään ja PayPal:n voit itse määrätä Voit siirtää omalle PayPal-tilille sopivan summan omalta pankkitililtä rahaa tai sekä että laittaa mukaan myös luottokortin tiedot
    Kaikki ostokset menee PayPal-tililtä ja sen jälkeen vasta luotolta
    Ja jos ostos on "Buy it now" Myyjällä on samaa tavaraa tiedossa heti kun edellinen on myyty
     
  10. lesabre

    lesabre 1st gear

    Triviaalikysymys ebaystä

    Tiedättekö muuten, näkeekö myyjä mikä on korkein rahamäärä, jonka korkeimman tarjouksen antaja on sitoutunut maksamaan tuotteesta?

    Koska korkeimmaksi tarjoukseksihan jää se, mihin asti toinen tarjoaja on suostunut tarjoamaan (vaikka reserviin jäisikin vielä korkeamman tarjouksen tehneellä vaikka monta tuhatta taalaa/euroa suurempi maksimitarjous)..
     
  11. jvaisane

    jvaisane 1st gear

    Ei näe, tämä on ohjeissakin mainittu.
     
  12. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    eBayn huutokaupat

    Hi!

    Tuossa vaan on joskus sellainen tilanne ...jos jättää kovin aikaisin huudon / tarjouksen sisälle ,että myyjä ( toisella nimimerkillä ) tai myyjän tuttu voi hilata hintaa ylöspäin ( kokeilemalla ). Se on laitonta,mutta millä näytät toteen,että näin on tapahtunut. Joitakin kertoja on esim. itselle käynyt niin,että tulee tarjous jälkikäteen ( second chance ) ostaa tavara sillä omalla...toiseksi jääneellä hinnalla.... selityksellä...että voittaja ei lunastanut tavaraa. Onneksi noi on aika harvinaisia tilanteita ja pääsääntöisesti homma toimii oikein.

    Rahdit tänne kannattaa aina pyrkiä selvittää etukäteen,jos ei ole tiedossa. Näin välttyy ikäviltä yllätyksiltä ja selvittely rumbasta ( rahti voi muodostua itse rahtikuluista ja käsittelykuluista = joitka voivat olla aika suuretkin ). :poff:
     
  13. Yorkki

    Yorkki Gearhead

    Re: eBayn huutokaupat

    Jep, ehdottomasti kannattaa kysyä shipping and handling-kulut. Itse ostin esim. siirtosarjat mopoon, kulut vaihtelivat 43- 120 taalaan, firmasta riippuen.
     
  14. yoko1

    yoko1 1st gear

    Huutoja löytyy mutta ei vastaa rahdin hintakyselyihin on tuttu juttu
    Tämäkin yritys on "worldwide" e-Bay mielestä mutta kun pääsi rahtimaksuihin oli vaihtoehto U.S.A or Canada
    Lähetin meiliä mielestäni hyvällä U.K- murteella ja kysyin mitäkö kokonais-summa olisi jos tänne Finskaan lähettäisi
    Yritys ei vastannut soitto, ei meili, ei mihinkään pyyntöihin
    "Myy" tälläkin hetkellä varaosia Alaskan suunnalla

    Pitäköön tunkkinsa :mad:
     
  15. Robi

    Robi Gearhead

    Mites, mitä putiikkia suosittelette joka hoitaisi ebay huudot ja lähettämisen jenkeistä? olisi parit kohteet mitkä olisi kiva saada huudetuksi pian muttei tunnuksia yms..
     
  16. testaaja

    testaaja Gearhead

    -------------------------------------------------->
    Tuossa vieressä ainakin tollanen f:llä alkava firma mainostaa ebay-huutoja.
    Jos pienistä osasista on kyse, niin sillon kannattaa avata omat ebay-tunnarit.
     
  17. Robi

    Robi Gearhead

    Ongelma juuri se kun kyseessä pienempiä osia, tuntuu melko nihkeesti lähettävän rojuja rajojen ulkopuolelle..
     
  18. Quest

    Quest Gearhead

  19. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mitäs tälläisessä tilanteessa voi/kannattaa tehdä?

    Tilasin ja maksoin tavaran ebaysta 12.5.09 myyjän mukaan lähetetty 14.5 ohiosta kuukauden kuluttua pyysin seurantanumeroa myyjä lupas lähettää uuden jos ei oo tullu vielä nyt oon monta kertaa laittanu s-postia että osaa ei oo tullu viesteihin ei oo vastattu enää.

    Samalta äijältä oon ennenkin ostanu ja homma on toiminu
     
  20. BLLand

    BLLand 1st gear

    Jos tavara ei ole kallis, on ehkä syytä niellä tappio. Negatiivinen palaute nyt kuitenkin on syytä antaa sillä varauksella, että muuttaa palautteen
    positiiviseksi, jos tavara saapuu.
     

Kerro tästä muillekin!