Eber kimppa-hankinta, tilausohjeet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Mussemaan, 23.10.2006.

  1. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Tuolla Dodge Ram 4x4 Cummins -topicissa on tuumattu että josko hankittaisiin lämppärit "keskitetysti".
    Idiksenä oli kerätä kimppa jonka perusteella kysytään tarjouksia.
    Malli tulee olemaan 4 tai 5kW perus kellolaitteella (ei viikkoajastuksia).

    Eli nimiä tähän topiciin jotka olis periaatteessa kiinnostuneita, katsotaan sitovammat hommat sitten kun nähdään paljonko kimppaan porukkaa saadaan ja mihin hinta tulee asettumaan.
    Hankinta on joko suomesta tai saksasta, ja niin että jokainen hoitaa hankinnan/maksun itse, summa nousee vähän turhan isoksi niin että yksi maksaa kaikkien puolesta.

    Eli, kenellä olisi tarvis/kuka on harkinnut hankintaa?
     
  2. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Jos tilaatte niin unohtakaa kaikki mitkä on pienempiä kun 5kw,mopo on mopo tässäkin asiassa.
     
  3. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Mä voisin periaatteessa olla kiinostunut, mikäli hinta saataisiin kohdalleen... :eek:
     
  4. Erska

    Erska Gearhead

    Kiinnostunut edelleen. :odroll:
     
  5. chevy76

    chevy76 1st gear

    Minulla olisi ylimääräisenä vanista purettu vuosi sitten bensawebasto. Täysin ehjä ja toimiva. Minulla vaan ei nyt ole sille käyttöä enää. Mallia 5.2kw. Kaikki johdot, bensapumppu, ajastinkello yms yms tallella. Tarjouksia saa tehdä vaikka soittaen/txt 0400553610 tai priva viestiä.
     
  6. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Täällä kerätään kimppaa kasaan.
    Lähetä privaa ja/tai käytä "myydään" palstaa jos kaupittelet jotain.

    Asiaan:
    4kW Eberistä jo saatu alle 900e tarjous suomesta -kimppamäärää en tosin osannut silloin sanoa. Hintaan kuuluu perus kellolaite.
    Samoin saksaan laitoin parille myyjälle kyselyä.
    5kW on sellaiset 150e kalliimpi, ainakin Eberillä.
     
  7. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    HEP! (vasen käsi ylhäällä yhden kappaleen tilauksen merkiksi) 8)
     
  8. julang

    julang 1st gear

    HEP! (vasen käsi ylhäällä mahdollisesti KAHDEN kappaleen tilauksen merkiksi) 8)

    Eli mukana ollaan.
     
  9. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Tarjous vieskan autosähköltä ylivieskasta:

    Webasto ThermoTop 5kW perus-kellolaitteella 840€ kpl jos ottaa 5. Yksi olis 895€.
    Kikka oli siinä että tää oli joku semmoinen malli jossa on oma polttoainesäiliö itse lämmittimessä.
    Laite kytketään polttoaineen paluulinjaan, säiliö täyttyy n. 10-15 min ajon aikana ja lämmitin toimii aina tunnin yhdellä "latauksella".
    On halvempi just sen takia kun ei ole erillistä polttoainepumppua (tai jotain?).
    Kuulostaa myös itse-asentajan korvaan ihanalta kun ei tarvi kontata auton alla vetämässä p-a linjoja -ainakin aikaa ja vaivaa säästyisi.

    Mikähän tällainen malli oikein on? Tietääkö joku polttimien kanssa pelannut? Kuulostaa pirun houkuttelevalta- piruako niitä linjoja tankilta asti vetää jos ei ole pakko.
    Yritin plärätä Kaha.fi sivuja, mutta en semmoista löytänyt.
     
  10. WTF

    WTF Gearhead

  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    HEP, oonkin jo katellu saksan eepayta, mutta mielummin kotimaasta jos vain on jarkee, eberi olis mieluisin, Zakotto oy hml tuo niita ja myy hiukan edullisemmin onko kukaan kysyny tuolta?
     
  12. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Soitanpa ja kysäisen tarjousta.

    EDIT
    Tähän liittyen:
    GSM ohjaus
    http://www.probyte.fi/info/gsmrele.htm
    http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p ... te_id=7532
    http://www.saunalahti.fi/~tovaska/gsm/N ... index.html

    Tehdastekoinen Webaston GSM -ohjaus maksaa 570€, eberin 530€.... :mad:

    Joo, löysin nuo, mutta ei kai noissa kummassakaan C:ssä tai Z:ssa ole integroitua polttoainesäiliötä?
    Tietäjät, kommenttia?
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Bensalämpytin kiinnostaa jos vaan keksin sille paikan tuonne puikulan keulaan.....
     
  14. tincup

    tincup 1st gear

    Hep! Webasto, 5+ kw tarttis saada, muuten loppuu ajelut kohtapuoleen. Tahtohalu olisi ihan sellaiseen pumpulliseen malliin, esim. Thermotop C vaikuttaisi hyvältä. Edit: Diesel-malli siis.
     
  15. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Soitto Zakottoon, 5kW Eber D5W SC diesel 12V 1000€/kpl.
    Ei paljoa auta isompi määrä, sanoi että rahdit saa vapaasti isommalla porukalla. Kello olis se parempi viikkokello, niillä ne kuulemma nykyään toimitetaan vakiona.
    Sama vehjes oli Vieskan Autosähkössä 1090€/5kpl. Kello oli vissiin se perus -24h.

    Kumma juttu, jo toinen kauppias joka sanoi että älä ota Webastoa -tietää ongelmia. Ei kestä, ja varaosanippeleitä ei saa yksittäin niin kuin Eberiin. -Itse asiassa ei edes suostunut Webastosta tarjousta tekemään.
    Sanoi pelaanneensa lämmittimien kanssa vuodesta -69 asti.
    Kertoili pitkät tarinat ongelmista nyky-webastojen kanssa. Olikohan nyt uusissa bemuissa ja mersuissa tehdasasenteisena ja remppaa koko ajan.

    Mainitsi myös että Webastoa ei kuulemma ohjeidenkaan mukaan edes saa käyttää "jatkuvasti" -eber saa olla kuulemma käynnissä sammuttamatta vaikka kuukauden putkeen. Kertoo kai jotain sekin?


    Kai se on pikkuhiljaa uskottava että webastoon ei ole sekaantuminen, kun Vieskan Autosähkössä sanoi ihan samaa -vaikka molemmat myyvät kumpaakin merkkiä.
     
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    Joo naita eberi / webasto juttuja oon kuullu kans naita huoltavilta tahoilta, sen takia olenkin eberia ajatellu, , tonni on kylla isoraha, taytyy tutkia tota saksan tarjontaa tarkemmin, kaveri tilas uuden eepaysta, oli webasto ja hinnaks tuli jotain 600e kun oli kotona
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Toi autoteile-discount24 tarjoaa ainakin tuota pientä eberiä 599, rahti tänne lienee jotain kymppejä? Alkaa kuulostaa mun mielestä hyvältä vaihtoehdolta......
     
  18. chevy76

    chevy76 1st gear

    Tai sitten eberissä on parempi kate ;) No joo, mulla toimi sen pari vuotta toi webasto niinkuin pitikin ja ainut ongelma tuli vääränlaisesta sulakkeesta. Eli oli konehuoneeseen laitettu putkisulake joka alkoi happanee eikä päästänyt virtaa kunnolla läpi. Vaihto lattasulakerasiaan poisti ongelman.

    Mun webastoa voi käyttää tunnin kerrallaan ja kelloon saa ohjelmoitua kolme aikaa. Noissa omissa säiliöissä on se haittapuoli että sitten kun ne käyttää ne tyhjäksi, niin se on sitten tyhjä, ennenkuin autoa taas käytetään. Eli et voi laittaa vehjettä päälle enää uudestaan jos se käy sen tunnin ja muutatkin lähtöajankohtaa. Siksi omalla pumpulla varustettu parempi. Toimii myös leirintalue käytössä, kun autoa ei tartte käynnistää välillä tankatakseen.
     
  19. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    http://www.autotuning-discount24.de/pro ... 7625bf10a5

    Tuolla, Eber D5W 5kW 799€ + kellolaite 7pv. 75€. Yht 874€ + rahti = n.900€ tänne.
    Suomesta tähän asti halvin kimppa-tarjous 1000€.
    Eber Easy start R+ kaukosäädin saksassa (1000m max) 329€.

    Todella huonosti muuten näyttää olevan Eberiä uutena tarjolla saksan ebayssä. Käytetytkin aina 4kW tai pienempiä malleja. Tehot hyppää suoraan rekka-osastolle/24V laitteisiin.
    Ne harvat käytetyt 5kW:t käytännössä aina vanhoja malleja.


    Noh, katsotaan. kysyin kahdelta ebaykauppiaalta tarjousta.
     
  20. tincup

    tincup 1st gear

    Mä laskenkin käden alas samantein, sattui löytyimään _erittäin_ edullisesti 5kw vähän käytetty ja täydellinen eberi. Eli ei olekaan enää tarvetta lämmittimelle.
     

Kerro tästä muillekin!