eber vai webasto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja freeride, 26.11.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itelläni oli volkkarissa eeberi ja vanhemmilla taas oli koslassa webasto. Kerran jouduin käyttämään eberin hehkutulpan vaihdossa, mutta webastoa on saanut kiikutella huoltoon paljon useammin. Eikä se vepasto siedä akun tyhjenemistä, menee sekaisin ja taas saa huoltomies puuhastella sen parissa. Eberi tyhjällä akulla startatessa pölläyttää hirmu savut, mutta lähtee taas päälle kunhan saa virtaa. Tämmösiä kokemuksia minulla.
     
  2. pendikai

    pendikai 1st gear

    EBERI!!! MUUTTA
    On olemassa 2 eri malli-OB-95 ja OB-65:tehot on 9500vt ja 6500 vt..Ilma
    määrä-350 m3/t ja250 m3/t,kuuman-ilman lämpötila-95`C, poltoainen
    kulutus-1,6L ja 1,2L,käynnistys aika: max-3min, tehon tarve-132vt,ale- 45`C
    käytetän arktinen polttoaine

    Hyöty ominaisuudet

    1-ohjaus yksikko ei mene rikki--sitä ei ole!
    2-ajastin ei mene rikki--se on aina mukan-korvin välissä (ja yleis toimi!)
    3-hieno mekanisesta syke-poltoaine pumppu ei ole-on suora akselin pääha
    sijotettu yksinkertainen pumppu-yksinkertaiset vehket toimiit!
    4-ei öle sulakkemallijsta ylilämpösuoja,mikä maksa 300 mummon markka,ja
    niitä menne...-on (monikertakäytöinen)kuitattava nappi
    5-on ulkopuolinen hehkulanka-sen avulla pysty seuramman hehkun toiminta ja
    lämpö
    5-paloilman ja lämpöilman tunnistimessa ei ole kvartsilasi-on mekanisesta
    rasitusta kestävä bimetalikierukkalla varustettu anturit.(yksinkertaiset)
    6-ei ole sähkomagnetisella kytkimella varustettu tuuletus-lämmitys
    kytkinta-se on mekaninen,mikä toimi!
    7 myos ei ole imuilman sähkomagnetista sytytys ventili (eberissa on)
    8-ulkomitat eberissa ja webastossa on samat-helpotta vaihton
    9-Siperissa valmistettu armian malli (entinen eberi-muutetu arktisen armian
    käyttö)-mina tilasiin sivili maalauksen.
    10-Mahlamaki OY pysty jarjestämma takuhuolto-suulinen sopimus valtutesta
    korjamosta.
    11-varaosien ja laiteiden toimituksen minä jarestän .
    12-taku-1 vuosi (Venäjassa-3,5 vuotta)!!!!!!!!!!!!!
    13-puoli-tehomahdolisuus
    14-helppo asenta termostattiohjaus-(täys ja puoli tehon välinen)
    15-sähkokaavio yksinkertainen-peruskoulutusta riittä vianetsimisessä
    16-Yli ja alijannittesuojauksi ei ole-jos apu on tulossa ja kuorma on
    arvokkas-pysty käyttämä akut LOPPU asti(24 volttinen laitte KÄYNISTY!!! 10
    VOLTILA-on kokemuksi)


    on olemassa malli ,mikä toimi akku tai (ja)valovirralla(katso liite)-nerokas
    väline huoltoautolle.

    saatavana 12 ja 24 Voltisel jarjestelmalla+ pakoputki ylös ja alas.


    HINTA.
    ________

    Hira sähkö OY teki minulle kesä TARJOUKSEN-vastavast eberist--2300E

    minä pystyn toimittamma 1000E+ALV (olen maahaantuoja-SUORAN tehdasta,)
    12/220 volt. 1300€ + alv.
    Olen asjantuntija-7 vuotta korjasijn transpointin lämmitimet Mahlamaki OY
    Kuopiossa ja vakutan : minun laiteet on huomatavasti paremat,kestävat,ja
    käyttökustanukset on lahes olemattomat (vertailukohdat on olemassa)

    Laittet on valmistettu Venajassä (Siperissä) armean +VR käyttötarkoituksii
    (Joka VR vaunussa on samanlainen lämmitin ja joka armean miehistovaunussa
    myös)

    t. Reino


    RP Osa KY
    p-040 74 91 019
    E-mail: pendikai@dnainternet.net
     
  3. freeride

    freeride Gearhead

    no eipäs tullut koskaan vaniin hommattua eberiä kun vajaa vuosi sitten pähkäilin sitä..mutta nyt on dodgessa värkki kiinni.D5 mallille hintaa tuli minikellolla asennettuna 1550 eurooppaa.ei mitää halpaa lystiä mutta kyllä se asiallinen laites on.

    edit. www.espar.com / technical manuals.löytyy täydelliset asennus ohjeet kaikkiin eber malleihin.ja erikseen d5:n asennusohjeet ainakin dodge ram cummins 12/24 valve malleihin ja ford f250/350:n jos haluaa itte asentaa.ohjeet on pdf.tiedostoina eli aukee adoben acrobat reader softalla jos joku ei tierä..
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Meillä Vaasassa pyydetään 1560 euroa D2:sta asennettuna. Mistä saa D5 asennuksineen 1500 e?
     
  5. freeride

    freeride Gearhead

    Lempisen Autosähkö Ky
    Keskuojankatu 7, 33900 Tre
    03-31245400
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    osaatteko kertoo ku mulla on dsl webasto, jonka ikä on enintään 5vuotta ja se toimii hienosti, mutta vuotaa nestettä jostain laitteen sisältä? onks hankala korjata ?
     
  7. otto.kivisto

    otto.kivisto 1st gear

    Webastosta ja Eberistä sen verran että:
    Meillä on kaksi autoa joissa on Webasto ja kaksi joissa on Eberbaher (en osaa kirjoittaa) ja noissa kahdessa Webastossa on kyllä riittänyt vikoja toisinkuin Ebereis niitä ei ole tarvinnut kertaakaan liikkeessä kiikuttaa tuntuu noihin Webastoihin tulevan hirveesti kaiken maailman virheitä ja vikoja. :-?
    Noh mut siitä sit. :rotfl:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eber-tietoa netistä?

    Kertokaas mistä webistä yleensä löytyy tietoa Ebereistä? Webastosta löytyy loistavasti dataa, mutta en millään löydä mitään asiallista Eberistä.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    www.espar.com -technical manuals.sama laite-vain jenkkiläisellä nimellä.niillä kun menis kieli solmuun kun yrittäisivät sanoa eberspächer :lol: löytyy melkein kaikkien mallien asennusohjeet,vianetsinnät koodeinee etc.hyvä sivu
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Herätellääs taas aihetta talven tullen..asentelen juuri tommosta thermotoppia autooni eikä oo ohjeita ja webaston kyljessä lukee 2bar..eli onko tuo nyt sit maksimi paine mitä sinne ovi pistää..

    Liitäntää meinasin tehä auton paluulinjasta mutta siellä on 3bar paine ja kertova bensapaineen säädin ahtopaineen mukaan..
    Räjähtääkö bensat silmille ?
     
  11. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    onko webasto sellaista mallia missä ei ole erillistä polttoainepumppua vaan se kytketään polttoaine linjaan ??,,
    ei kai säätimen jälkeen ole paluu linjassa 3bar painetta?
    älä kytke painelinjaan,

    P_L
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Komento takas. silmät oli ristissä kun kattelin niitä linjoja ja paineita ja löytyhän se paluulinjakin missä ei oo painetta juurikaan.

    Juu ei ole tossa thermotopissa pumppua. siinä on oma tankki mikä täyttyy auton paluulinjasta ja tavara kierrätetään sen laitteen kautta. käy tankillisen eli n 1h ja sitten sammuttaa ittensä.
     
  13. Meneemenee

    Meneemenee 3rd gear

    Omassa B5W Eberissä on virtapiuhan välissä vastus laitettuna ja se on nyt rikki. Onko kellään muulla samanlaista asennusta/tietoa mitä varten se on ja tarviaako Eberi välttämättä sitä? Jossain Eberin korjaus/asennus kirjassa oli juttua että Chevyssä pitää sellainen olla mutta minkä takia? Antaako Chevy ylijännitettä??? Autohan oli Chevy G20 5.7
     
  14. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    oliko vastus syöttöjohdossa? vaneisa tulee joskus vikakoodi jossa varoitetaan ylijännitteestä , ehkä vastus liittyy tähän,, tuota ongelmaahan ei tietysti tule kuin ajon aikana,
     
  15. Meneemenee

    Meneemenee 3rd gear

    Jep, toisessa syöttö johdossa se on. 20A sulakkeen perässä. Mutta onko siitä muuta haittaa kuin vikailmoitus jos vastusta ei ole? Uskaltaako Eberiä käyttää ilman vastusta?
     
  16. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    lämmitin sammuu jos jännite nousee liian korkeaksi,,ensin tulee vikakoodi jossa varoitetaan ylijännitteestä,,seuraavaksi lämmitin sammuu, mutta jännite pitää olla jo luokkaa yli 15Volttia
     
  17. Timppa-Y

    Timppa-Y 1st gear

    Oiskos kellään asennus ohjeita vanhan mallin eberiin, sellanen kanuuna malli. romikselta kävin hakeen ja olis kiva tietää että onkos kaikki osat tallella..
    -Joinkin sortin polttoaine pumppu
    -Ite poltin.
    -Veden kierrätys pumppu.
    -Jokin rele hässäkkä..
    On sellainen kanuuna malli tai joku vastaava..
    Tarvisko siinä kelloa vielä kun ei ainakaan siinä ollut..

    Jos joltakin löytys vähän lisä tietoa..
     
  18. -TH-

    -TH- Gearhead


    onko tyyppilätkää?

    kato siitä se joulemäärä. luultavasti himmeli on x7 tai x12?
     
  19. tonnisata

    tonnisata 1st gear

    Mulla aikanaan auton koko ostopäätökseen vaikutti että siinä oli Webasto. Ja Astro ois menny kaupaks moneenkertaan jos oisin halunnu luopua vaan :D
    Uutena Metro maahantuonu ja sitten jossakin pohjois-suomessa joku laittattanut, ja hyvin. Akunpaikalla on, akku takana ja toimii mukavasti lämpösessäpaikassa, Edellinen omistaja huollatti vielä ennen myyntiä, ja mitään ongelmia ei ole ollut, toimii kuin ajatus.
    Sellasta olen vaan kattonut että onko laite jotenkin asennettavissa dsl autoon, koska eräs keltaoranssi johto on irtijätetty, ja siinä lappu ja teksti jotenkin että dsl autossa kytketään .. blaablaa - en muista minne- mutta vaihtoehto on siis käyttää myös dsl ? Onko ne tällasia että vois käyttää kummassa vaan :odroll: en ole kyllä moiseen ennen törmännyt... turhatieto sinänsä, mutta ihmetyttää vaan.
     
  20. Timppa-Y

    Timppa-Y 1st gear

    --Eeberin jokin vei nenän edestä, vaikka oli puhe että huomenna haen sen mutta enpä jaksanu sitten kinata sen enempää. :mad:
    niin eikait kun uus ostaa sitten..
     

Kerro tästä muillekin!