eberi ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja pertsa08, 14.11.2007.

  1. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Kantsii tarkistaa se linja ettei vaan saa ilmoja mistään välistä
     
  2. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    bensa menee siellä lämmittimessä suoraan höyrystimelle, voit vaikka puhaltamalla kokeilla että putki/höyrystin on auki, mitä siinä lämmittimessä silloin tapahtuu kun se ei lähde käyntiin,?,,tuleeko putkesta (pako) yhtään savua/höyryä, kuuluuko putkesta palamisen ääni?? millaista ääntä polttoainepumppu pitää?? (naksuuko kovemmalla äänellä kuin normaalisti), pystytkö mittaamaan lämmittimen ottaman amppeeri määrän käynnistyksen (hehkutuksen ) aikana?, tunnistin pareissa on ollut jossain vanhemmissa malleissa vikoja, silloin lämmittimessä käynnistyy vain vesipumppu ja se jää hurisemaan,
     
  3. jartsap

    jartsap 1st gear

    Lämmitin käy läpi kaksi kertaa koko käynnistyskaavan, ja sitten lopettaa, koska liekkiä ei ole. Pumppu naputtaa, mutta en osaa sanoa onko ääni normaali vai normaalia kovempi. Palamisen ääntä ei kuulu, eikä savua mielestäni tule. Ilma kulkee läpi jos puhaltaa bensaputkeen, ainakin meni silloin kun laite oli purettuna. Läpinäkyvässä bensaletkussa näkyy jokunen ilmakupla, joita taitaakin olla mahdotonta kokonaan saada pois, ja käynnistyksen aikana kuplat ainakin tärähtelevät letkussa, mutta en pysty sanomaan, että liikkuuko bensa todella vai onko liike esim. edestakaista. Kun bensaletku oli irti käynnistyssyklin aikana, tuli bensaputkesta hiukan vaaleaa höyryä tai savua, eli ilmeisesti hehku kyllä toimii nyt.

    Pystyn mittaamaan ampeerimäärän, voin kyllä mitata sen ensi kerralla kun laitetta ehdin tutkimaan.
     
  4. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    bensa malleissa siinä putkessa on pieniä kuplia,,,,ihmeellistä jos kerran bensaa tulee oikea määrä ja hehkutulppa toimii, muttei pakoputkesta tule mitään,,,valuuko palamatonta bensaa useamman käynnistyskerran jälkeen jostakin. eihän paloilmapuhaltimen johdot ole olleet irti (väärinpäin)??
     
  5. jartsap

    jartsap 1st gear

    Eivät ole olleet irti. En ole ehtinyt ihmettelemään laitetta nyt, mutta koitan ehtiä lähipäivinä jatkamaan tutkimuksia.
     
  6. jartsap

    jartsap 1st gear

    Mittasin bensamäärän. Yhdellä käynnistysyrityksellä n.10ml, mikä kaiketi on ihan ok. Outoa oli se, että kun letku oli irti, niin laite lähti puhisemaan... muutaman sekunnin ajaksi.

    Kokeilin myös tulppa irti, ja hyvin se näytti hehkuvan. Mutta se takkakittitiiviste ei kyllä ollut ottanut kiinni kuin toiseen pintaan. Koitan nyt kehittää jonkun paremman tiivisteen siihen.
     
  7. jartsap

    jartsap 1st gear

    Ostin leikattavaa, kuumankestävää tiivistelevyä. Löytyi vain millin paksua, en tiedä miten paksu sen kuuluisi olla joten leikkelin nyt ensialkuun kaksi samanlaista tiivistettä jotka ajattelin laittaa päällekkäin. Mahtaako paksuus riittää... Saisihan niitä tilaamalla ihan tuohon tarkoitettujakin, mutta ajattelin ensin kokeilla omatekoisella kun tässä pyhinä on aikaa askarrella ja jos pistän tiivisteen tilaukseen, menee kumminkin monta päivää ennen kuin se saapuu. Vielä en ehtinyt kokeilemaan.
     
  8. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    http://www.espar.com/documents/hydronic4_5.pdf
    onko se hajonnut tiiviste tuosta puhaltimen ja paloputken välistä? (sivu 32 osa 12)

    jos on, niin uusi pitäisi sitten olla aikalailla saman muotoinen ettei paloilma pääse vuotamaan tiivisteen välistä suoraan pakokanavaan ,
     
  9. jartsap

    jartsap 1st gear

    Juu siis se iso tiiviste, jossa on pieni reikä tulpalle sivussa, iso reikä ilmalle keskellä ja pitkänmallinen aukko pakokaasulle sivussa. Kovasti koitin korvaavista tiivisteistä muotoilla oikean mallista, mutta se paksuus mietityttää, että riittääkö 2x1mm. On siitä alkuperäisestä kyllä osa tallella, siitä voisi koittaa mittailla paksuutta kunhan tästä ehättää. Jos ei tällä onnistu, niin tilaan sitten oikean tiivisteen. Mulla on nyt hyvin pitkälti sellainen olo, että tuossa se vika on, koska kaikki muu on jo tarkistettu moneen kertaan. Ilma tosiaan menee varmaan vääriä reittejä eikä liekki siksi syty.

    Pitäisiköhän ne tiivistelevyt liimata jollain toisiinsa kiinni, vai riittääkö että ne latoo päällekkäin?
     
  10. jartsap

    jartsap 1st gear

    Jesh, nyt lähti lämpeämään! Toivotaan, että lämpeää jatkossakin. Kaiken rahanmenon jälkeen se oli lopulta se muutaman euron tiiviste. Jos se vielä alkaa reistailemaan, niin hommaan sitten tehdastekoisen tiivisteen, mut mennään nyt tolla ainakin aluksi.
     
  11. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Lainataas vanhaa aihetta... Mistäs pitäis webastosta vikaa etsi kun kuuluu vain noin parin sekunnin surahdus kun yrittää laittaa päälle... Taitaa olla noin vuosimallia 2001 toi laite.
     
  12. Antti P

    Antti P Gearhead

    Testeri kiinni ekaks niin ei tarvii arvailla jos ei ole sillä viikkokellolla joka näyttää ne koodit.
    Se testaa ne komponentit alkuun, vesipumppu, paloilmapuhallin, hehku, liekkivahti, annostelupumppu.. Jos joku ei toimi loppuu yrittäminen siihen.
    Mut hehkutulppa vikaa epäilen ekaksi.
     
  13. Aku10

    Aku10 3rd gear

    Miten vikakoodit saadaan testilampulla ulos? Onnistuuko myös lukkotilan nollaus jotenkin ite tekemällä?
     
  14. p.levonen

    p.levonen 1st gear

  15. Aku10

    Aku10 3rd gear

    Heh. Mä luulin, että ohje on nykysiin S ja SC hydroniceihin :)
    Ihmisillä nuo mallit sekaisin niin eivät kirjoita noita lyhenteitä perään ja luulin, että tässä sama homma. Olin nyt itse sekaisin. Tuossapa nyt kuitenkin jollekin ohje miten vanhemmasta saa koodit ulos. :oops:
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mites tosta D5W SC mallista saa vikakoodia ulos vai saako ollenkaan. Polttoainetta tulee, hehku on ehjä, veespumppu toimii mutta ei lähe käymään :mad: . Onko aivo sökö kun ei anna hehkulle ilmeisesti virtaa??
     
  17. Antti P

    Antti P Gearhead

    Osta itelles vaikka Easy Start T kello niin saat halvalla testerin jolla voit koodit lukea ja poistaa.
    Laitanko tulee matkahuollolla vai postilla.. :lol:

    Antti
     
  18. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Oiskohan se ahtoilmanpuhaalin jumissa? Tossa omassa vastaavassa se temppus tossa pari viikko sitten, se on hiton heikkotehonen moottori, eikä tarvii kummonen kökönen olla välissä kun lakkaa pyörimästä!
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mitä maksaa halvalla :rotfl: . Onkos sulla myös kytkentäkaavio, kun mun eberi on otettu jostain autosta irti sivuleikkureilla :odroll: .

    Ja se puhallin toimii täysillä ja kiihtyy samaan aikaan kun pumppukin mutta ilmeisesti hehku ei saa virtaa!!
     
  20. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Kyllä se taitaa olla aivot sököt jos ei anna hehkulle virtaa.... :-?

    Eikö se ees pöllyyttä yhtään?

    Polttoaineen tilalla voi koittaa ruiskuttaa sinne eeberille jotai herkemmin syttyvää ainetta bräkleeniä tms. Sillä ainakin pääsee kokeilemaan et jos se tarttais ees vähän, varsinkin nää kiisselimallit tuntuu olevan hirmu arkoja kaikenlaiselle likasuudelle.... Ja onpahan halpa konsti kokeilla ennenkun alkaa aivoja ostelemaan :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!