Edelbrock 600 tyhjäkäynti katosi

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gtman1968, 21.8.2017.

  1. Ratrod34

    Ratrod34 3rd gear

    Toi on valitettavan yleistä et kaasari on paskottu pilalle, ainakin automaattiryyppy et revitty pois jos ei muuta.
    Mä kun -90 luvun alussa ostin -62 Pontiacin niin siinä oli just niin pahasti paskottu kaasari ettei ollu muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi holley, vähän nikotteli mut isommat pääsuuttimet poisti vaivan, talvella tulikin sitten enemmän ongelmaa kun tyhjäkäynti katos ja ne suutinlohkot meni ulkoapäinkin ihan huurteeseen, ei auttanu jäänestokaan.
    Myin sen sitten jollekin onnelliselle kuka ajaa vain kesällä ja ostin carterin afb uutana ja se toimi sit talvellakin hienosti ei jäätäny tyhjäkäyntipiiriä.
     
  2. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Tyhjäkäynnin katoamiseen voi olla syynä pari pimennyttä pyttyäkin. Kaasuttaessa ja kierroksilla toimii, ehkä vähän tärisee ja vaaputtaa moottori. Sytkälaitteet syyniin. Ainakin tarkistaa käykö kaikilla.
     
  3. 401

    401 2nd gear

    Kylläpä itelläkii oli paljo parempi kaasari se auton oma afb carter mut ainut vika ja ärsyttävä sellanen et läppä akseli kulunu sen verta väljäks että jäi aina huutamaan tyhjäkäyntiä ennen ku napautti kaasupoljinta..
     
  4. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Mulle ihan yks hailee mitä uskot, rahat vaan loppu kun käyttöauton 307 vei saman mitä joku blower isolohko ja jotain täyty tehä, siis muuta kun tyytyä ajamaan 80kmh

    en itte jaksanut tollasen kanssa alkaa pelaamaan sen kummempia kun bensapinnan sääsin kohilleen ja koitin perusjutut. Lambdalla mittailin, cruisailussa meni 0,2v ja alle, mut kun ajo kovempaa kun 90, pomppas 1 volttiin ja yli. Mittailin myös ainakin bensapainetta, ja imarin alipainetta eikä mitään muutosta missään.

    Juu sama yksilö. Toisiopuolen suuttimet olisi tarvinnu vaihtaa mutta jumissa, olisi varmaan saanut ehkä toimimaan toisiopuolen kunnolla. Muuta "murjottua" siinä ei ollut (siis sellasta mikä tohon vikaan vaikutti) ja nekin suuttimet olis varmaan saanut kaasupilleillä irti jos olis jaksanu roplata. Läppäakselikin oli sellanen väljä kun mikä mutta ihan yks hailee tossa kun bensaa sai tolkuttomasti tyhjäkäyntipiiristä. Silti ihan laaduttoman olonen laite verrattuna vaikka euro webereihin.

    Nykyään se lienee vielä surkeemmassa jamassa.
     
    Muokattu: 22.8.2017
  5. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Holkituta se tai holkita
     
  6. Karpov

    Karpov Gearhead

    Miten Carter afb eroo edelistä?
     
  7. Karpov

    Karpov Gearhead

    Muakin peloteltiin edelin lisääntyvällä kulutuksella mutta en ole huomannut mitään. Qudrajet on varmaan jenkkipuolella se ison syy miksi kaasareita kirotaan :D


    Käytettyä kaasaria ostaessakin saa jo vähän kattelemalla ulkoo käryä kunnosta.

    Ykskään ulkoo siisti ja kaikki vipstaakit toimivana ostettu on sisältäkin ollut siisti.


    Sitten se ulkoa palanut/sentin tervapaskassa uiva voi olla huono sisältä.
     
  8. 401

    401 2nd gear

    Ne cartterit mitkä on tehtaan jäljiltä ollu noissa rotteloissa paikallaan niin on räätälöity moottorikohtaiseksi..tuossa mulla ainakii ol sekä ensiö että toisiokurkkujen ilma/bensa poraukset eri kokoiset.toisiokurkkujen seosputken pää oli nipistetty 2,7 milliseks niin sinne passaa sitten kolmen millin reiällä olevia proppuja laitella ja ihmetellä miks ei seos rikastu.ja sen kun aukasee niin seuraava huomio kohdistuu siihen että ne "ilmasuuttimet" on liian isot.jos on tottunu joskus eläessään siihen että kaasarissa on muitai vaihdettavia osia kun ilmanputsari niin se vähä askeettiselta tuntuu.
    Niin ja moottori on niinkin rankka peli ku vakio 401 naulapää.
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Aina, aina näissä tarinoissa on sama stoori, kaasari oli rikki/ sitä ei jaksettu säätää, yleensä vielä molempia, ja se on sen perusteella paska. Merkistä riippumatta. Ei se moottori tiiä saati välitä minkä merkkinen kaasari siellä imusarjan päällä on, jos se on kohilleen säädetty.

    Ps. EuroWeberitkään sen kummosempia, ainakin muutama vuos takaperin oli 50:sten DCO:itten valumuotti melko kulunu..... Ja niistäki löytyny jo uutena vaikka mitä vikaa joistain, niinkun kaikista.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    No ei niissä uutenaan sentään ole mitään millin klappia läppäakselissa, mun muistaakseni jossain jopa on tiivisteet akselissa ja laakerit

    On tosin hintakin vähän eri
     
  11. 401

    401 2nd gear

    Kannattaa ostaa niitä fajs merkkisiä kiinalaisia weberin kopioita.kiinalaisilla on ollu vara laittaa uudet muotit.kurkutkii jopa koneistettu eikä valun jäljiltä niinku aidoissa "oikeissa" webereissä.ei vissiin kaikilla vaan menny jakeluun et jos säätö ominaisuudet on samat ku pappatunturin bingissä säätösuuttimen kanssa,niin voi vielä jotain jäädä saamata kohilleen.
     
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Vanhat SU:t on loistava esimerkki paskasta kaasarista. Varsinkin, etenkin tuplina. Ei pysy ikinä säädöissä vaikka just säädetty, rötää, vie vitusti bensaa.. Paskoja kaasareita, roskiin.

    Alkuperäsestihän läppäakseli on suoraan valussa, jollon 40 vuoden jälkeen on hiukan väljää. No sehän tekee sen tuplissa, että joka kerta ku poljet kaasua, ne lähtee liukumaan pois säädöistä. Saa korjattua teflonholkeilla, ihan orig. jopa. Toinen, kukaan ei ikinä pura niitä alipainemäntiä, hyvä jos muistaa lisätä öljyä männän päälle. Ihan korjausohjeissa on tieto että niitten mäntien putoamisnopeus pitäis keskenään olla liki toisiaan, ja sitä pystyy tasaamaankin.

    Tai suuttimet, ne vanhemmat ei neulajousitetut on saatanan tarkkoja säädöstään, vähänki kun on pielessä, jää mäntä kantamaan, tai toinen vaihtoehto on et ryyppy jää auki kun ei o säädöissään. Se on nanomillin tarkka säädöstään että on kohillaan. Ja melko vakio; uusina siellä männän alla mihin se vastaa, on ollu kumirengas, kun sen männän ei kuulu makaa vasten sitä suutinputkea, vaan rakoa piti olla x ( ei enään muista).

    Kaikki nää on ihan pikkuasioita, huolellisella huollolla ratkastavia asioita, mutta kun ei näitä ole tehty sitten 80-luvun varmaan kertaakaan. Näin tästäkin saatiin paska kaasari, vaikka todellisuudessa on helvetin hyviä, yksinkertasia ja toimintavarmoja käyttiksissä.

    Nimim. "Muutaman kunnostanu".
     
    Skoll tykkää tästä.
  13. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Noinhan se on todennäkösesti munkin edel tapauksessa.

    Silti ei sitä sovi kieltää etteikö kaasareissa eroja olisi. Toiset vaan tuntuu toimivan paremmin mitä toiset, joko paremman säädettävyyden tai muuten vaan paremman designin ansiosta.
     
  14. HT

    HT Gearhead

    No ulla oli ihan identtinen vaiva. Kaasarin purin useaan otteeseen ja lopulta löytyi vaiva....puolasta. Uusi puola ja taas oli tyhjäkäynti.
     
  15. Gtman1968

    Gtman1968 1st gear

    Kiitti kaikille, kaasari tuli putsattua ja purettua. Bensapinnat oli pielessä, mutta se ei ollut syy vaan ilmavuoto imusarjan ja alumiinilevyn välisessä tiivisteessä. Näin ainakin uskoisin. Nyt toimii.
     
  16. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ite laittanu tiivisteliimaa noihin pintoihin varan vuoksi.
     
  17. rautapää

    rautapää 3rd gear

    Eiks kaikki vehkeet ole iha paskoja sillo ku ne ei toimi?? Ite oon käyny nuo perus merkkiset kaasuttimen eri autoissani läpi ja kaikki on tullu kuntoon. Kai se on enemmän henkilökohtane asenne et "tää on paras ja tuo iha paska".
     
  18. 401

    401 2nd gear

    Tuo asenne homma alkaa nykyään tulla esiin jo kovin monesta paikkaa.
     

Kerro tästä muillekin!