Edelbrock neula /suutinsarja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sherif, 11.8.2006.

  1. sherif

    sherif Gearhead

    Mistäs noita neuloja/jousia ja suuttimia kannattaa kysellä ja missä hinnoissa palikat liikkuu. Joskus kattelin netissä jonkun jannun tekemät hyvät sivut edelbrock kaasarin säätämisestä. Ei kellään satu oleen sivua muistissa kun ei taho löytyä.
     
  2. montego

    montego 1st gear

  3. sherif

    sherif Gearhead

    Hee!!! Kiitos ! Sehän tuli kun apteekin hyllyltä :D
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Juuri tänään saapui säätösarja tuolta us-partsista hintaan 75e! Ilta tuos säädeltiin ja kun kierrokset alkavat kohota niin laihalle menee lambdan mukaan ja edelleen "kuolee" täysin kun toisiopuolen pitäis lähteä mukaan :( Huomenna mussesta 700dp holley tilalle ja onkohan laakista säädöissä?
     
  5. montego

    montego 1st gear

    Ne neuloja säätävät jouset on vissiinkin liian löysät,vain carterin sarjassa löytyy 10hg jouset ne on väriltään mustat.Lisäksi kannattaa poistaa kakkospuolen kurkuista hajottimista alapuolelta nuo pienet putket,ne kuristaa ja hidastaa pensansaantia.

    Putket siis näkyy vain kun hajottimet on irroitettu,vain ne pienemmät putket varovasti pihdeillä irti ja hajottimet paikalleen.

    Olishan kumma jos tuolla edelin sarjalla ei saa kaasaria pelittämään,kaasarin mukana tulevassa manuaalissahan on kartat miten neuloja ja suuttimia kannattaa vaihtaa,oli ainakin 10vuotta sitten.

    Onkohan koneessa sytytyksen keskipako ennakon käyrät kohdallaan,eddy ja carteri vaatii sen,varsinkin jos konetta on "paranneltu" itellä oli sama ongelma sbc350 eddyn rpm kansilla ja kaasarilla
    täydet keskipako ennakot piti olla mukana kuvassa jo noin 1800rpm(huoh.monennenkohan kerran tämä tuli esille) ja kone käyttäytyi kuin olis hullua tukistanut :poff:
     
  6. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    jouset

    Minäpäs kuulin että kyse on siitä että jouset on liian jäykät,
    omassa galaxiessa sama homma, pitäis alkuviikosta tulla jousisarja.
    Kuulemma alipainetta ei ole tarpeeksi, ja neula nouse liian ylös kun on liian jäykkä jousi ?
     
  7. montego

    montego 1st gear

    Re: jouset

     
  8. kime2

    kime2 Gearhead

    Kaaasari on tullut auton mukana ja manuaali on jäänyt jo sille tielleen :( Koneena on juuri paranneltu sbc,edelin kansilla. Todella alhaalla on pitänyt sulla olla nuo ennakot. Muistatko paljonko sulla oli perusennakkoa,entä oliko alipainesäädin käytössä?
     
  9. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Edelbrockin sivuilta löytyy ne säätöohjeet kullekin kaasarikoolle.
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Re: jouset

    EIKU LIIAN laihalle, just kun painaa aavistuksen kaasua , että esim nopeusa pysyy 40-60 km/h.
     
  11. montego

    montego 1st gear

    jeps,mulla oli perusennakkoa tyhjäkäynnillä 8-10 astetta,kokonaisennakko oli sitä mitä HEI antaa ja alipainekello oli käytössä ported vacumissa,toimi kyllä jatkuvassakin

    Mulla oli vartavasten teetetyt raskaammat rosteripainot,kun ei noilla lärpyköillä joita on vauhtilafkoissa kaupan, tehnyt yhtikäs mitään.Myin jokin aika sitten raaheen yhdet sellaiset rosteripainot ei ainakaan vielä ole tullut negatiivista palautetta. Jos tarvesta on voin myydä vielä yhden parin toinen pari jää itelle jos vaikka tulis itelle vielä sbc 8)

    Kokeilkaa laittaa perusennakko tyhjäkäynnillä 24asteeseen jos tilanne paranee,niin korjautuu kokonaan kun ennakko käyrät on kohdallaan.

    tulipa nostalginen olo 8)
     
  12. montego

    montego 1st gear

    Vielä kimelle tiedoksi,jos tuo teidän kaasari on 600cfm se on liian pieni,nuo rpm kannet hyvän nokan kanssa +hyvät pakosarjat,(en puhu nyt ylimainostetuista pukin sarjoista enkä bloc huggereista) VAATII ISOMMAN SOPPATYKIN ts.750 cfm.itellä oli paras valinta kyseisen kokoinen hollikka vacumina,sitten kyllä vaatii jo ennakkokäyrien optimoinnin jollei halua että punakukko asuu kaasarissa ja imusarjassa :rotfl:
     
  13. kime2

    kime2 Gearhead

    600cfm on ja juuri sen pienuuden takia se haluttiinkin tuossa säilyttää,kun toimi aiemmassa kokoonpanossa valtavan hyvin ja en usko et tuo kaasarin pienuudesta johtuu,vaan ihan siltä se tuntuu et se ei sais toisiopuolelta ollenkaan tavaraa? Perusennakkoa on nyt n.18 astetta jolla käy kohtuullisesti tyhjäkäyntiä,maksimiennakkoa en ole vielä uskaltanut koettaa kun kone on vielä sisäänajossa mutta kovin paljon tuo jakaja ei enää anna kun rajoitin keskipakoennakkoa. Edelbrockin sivuilta on katottu nuo säätöohjeet,samoin kuin yllä olevasta suomenkielisestä linkistä,mut apua niistä ei oo ollu muuta kuin se et saahan siihen isompiakin suuttimia nitä tuon sarjan mukana tuli :( Nyt on sit varastostani löytynyt yhdet numerottomat n.3mm läpimitaltaan olevat suuttimet joita lähden tästä kokeilemaan.
     
  14. montego

    montego 1st gear

    No kokeileppa sitten,mulla nyt vaan sattu olemaan tuollainen kokoonpano,nuo kannet tekee sen että vaatimukset saattaa syttyennakolla olla eriluokkaa kuin kokoonpanossa jossa on valurautakannet,ja ero FOORDIIN on kuin yöllä ja päivällä.

    EI se syy ole nuihin ongelmiin ole tosiaankaan kaasarin pienuudessa,mutta jos haluaa täyden hyödyn parantuneista virtauksista valinta on silloin 750cfm,voin puhua kokemuksesta.
    Tietenkin teidän täytyy saada kone ensin toimimaan.

    Eddyn kaasarissa ei ole mitään vikaa,vaan periaate on hollikkaan verrattuna huomattavasti parempi,kysymys on vain siitä että kaasari täytyy osata säätää konepakettiin oikeaksi :poff:
     
  15. kime2

    kime2 Gearhead

    Harmi kun ei päässyt kokeilemaan,kun kaverilla jonka auto on kyseessä oli ollut pieni konehuone palo kun muovinen paisuntasäiliön lisäpullo oli tipahtanut pakosarjalle ja illaksihan tässä täytyy suunnistaa tuonne soittoruokalaan päin :lol: Jep,vähintään tuo 750cfm nuo kannet kun on varmuudeksi pikkasen paranneltu ja puristusta on enempi kuin se edelin suosittelema 9,5:1,nokka on pikkasen miedompi kuin rpm,mutta nykyaikaisempi? Nakutusta ei kuitenkaan ilmene ainakaan noilla osakierroksilla. Eroa pitäis jo pikkasen ollakin ainakin mun musseen verrattuna,vaikka se olikin pikkasen nopeampi kuin tuo malibu edellisellä koneella.
     
  16. Jamesson

    Jamesson 1st gear

    Jonnin verran vanha juttu mutta olisko kellään myydä jyvässeudulla säätösarjaa 1407 750cmf kaasarille, tai kuka säätääs kohtuullista korvausta vastaan. Pitäs ruveta jumppaa kun toi kulutus on aika huikee
     
  17. mopperi1970

    mopperi1970 3rd gear

    Uspartsilta koko laatikollinen 78,90 €
     

Kerro tästä muillekin!