edelbrock sedän performer imusarja ja laatu?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja KiRu, 6.9.2008.

  1. KiRu

    KiRu Gearhead

    ehhh... odotinko liikoja kun henkselit paukkuen ostin ko. imusarjan ja osottautui että kaasarin pinnapulttien paikat on pari milliä pielessä joten secondary kurkkujen läpät jumittaa siihen "keskijakajaan" eli siihen ylhäältä päin katottuna olevaan harjanteeseen joka jakaa oikea ja vasen läppien virtauksen.
    vika ei siis ole kaasarissa koska koitin kahdella eri demon kaasarilla ja myöskin lisäksi 2:della muulla eri imusarjalla niitä kaasareita jotka siis toimivat hienosti.
    Onko siis made in usa myös tuollaista roskaa jota heti joutuu vinguttamaan että sopii, vai osuiko mulle joku maanantaikappale?
    Ei jaksais lähteä vaihtamaan jos ne kaikki on tollaisia..
     
  2. -TH-

    -TH- Gearhead

    eikös joku joskus maininnut että Bolt on = dream on....
     
  3. jylppy

    jylppy Gearhead

    Sama vika täällä!! Paitti että kaasari kyllä istu siihen 1" spacerin kanssa ku tauti. Pinnapultit ahisti kyllä jonkinverran mutta kyllä se siihen istu ku hiukan anto kumivasaraa. Motti on 302.
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Pikku heittojahan näissä tahtoo olla...

    Aikaisemmin nuo edelin imusarjat oli pikkasen sileämpiä sisältä ja valu oli silmällä muutenkin parempaa!
    Koetapa miten se istuu kanaviin,saattaa olla et joudut hiukan vinguttaa :D
     
  5. KiRu

    KiRu Gearhead

    joo en huolehdi hirveesti kanavien sopivuudesta koska kone on sellainen että se ei oo suurin panostuskohde..
    Mut olis kiva jos kaasarin läpät edes mahtuis aukeamaan :eek:

    onks muilla ollu tollaista murhetta?
     
  6. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Ostin uuden Edelbrockin RPM Air-Gap imusarjan sb mopariin reilu vuosi sitten ja siinä oli kans hieman pieleen mennyt valu. Tuumaisen välipalan kanssa kaasarin läpät mahtuivat aukeamaan, mutta ilman välipalaa otti puolet läpistä pikkuisen kiinni. Ratkaisuksi ohensin sitä keskiseinämää imusarjassa kaasarin alla noin sentin verran. Oli muuten sovittamista siellä imukanavien toisissakin päissä. Bolt on = Dream on
     
  7. martti-66

    martti-66 3rd gear

    mulle kävi samanlailla air-gapin kanssa sbm:ssä,ei mahtunu toisiopuoli
    aukee.pikkusen kun höönäs tavaraa pois niin alko toimii.
    ameriikas on tuuma,meillä sentti :lol:
     
  8. KiRu

    KiRu Gearhead

    ahaa.. no tätä mä arvelinkin eli tuo on "ominaisuus" :odroll: , ei sitten ku vinguttamaan tai ostamaan välipalaa..

    muuten.. GM:n valama aluimusarja vuodelta -67 toimii valun jäljiltä just eikä melkein, ilman mitään vingutteluja.. tuli verrattua.
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noi imusarjathan tehdään niin, että ensin ne valetaan, ja sitten valuaihio koneistetaan. Eli noi pultinreiät sun muut ei ole väärässä paikassa, vaan vika on itse valussa. Useimmissa tehdasimusarjoissa on myös noi kaasarin kurkkujen reiät koneistettuja. Mitä mä olen ymmärtänyt, niin alumiini on ton suhteen erittäin vaikeeta valaa kun on kyse kuitenkin pientuotannosta, sen käyttäytyminen on vaikeesti ennustettavissa ja itse muotti onkin usein varsin erilainen kuin sitten jäähtynyt valmiskappale. Tohon kun vielä lisätään se, että noi osat luonnollisesti pitäis saada halvalla, niin lopputulokset on yleensä kohtuuullisia aihioita. Mitä mä olen ymmärtänyt, niin noista melkonen määrä menee suoraan valusta uudelleen sulattoon, ja jossain sitte kulkee toi hyväksymis/hylkyraja. Jos se kulkis korkeemmalla, niin se näkyis sitten hinnassa. Siitä taas sitten aiheutuis se, ettei olis enää niin houkutteleva, myynti vähenis, tuotanto pienenis, ja taas olis saatava lisää hintaa.
     

Kerro tästä muillekin!