Edelin 1407 säätöjen hakuja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jakemon, 2.4.2016.

  1. jakemon

    jakemon 1st gear

    Elikkä tuli laitettua fe 390:n päälle edelbrockin rpm imusarja ja 750 kaasari, hookerin pitkät peltisarjat ja käretön sytkämuutos jakajaan.

    Nyt riesana on täyskaasulla toimimattomuus ja nopeampi kaasun painaminen aiheuttaa hyytymisen, paikallaan pystyy melko rajusti painamaan kaasua tukehtumatta. Kiihytyspummpua säädetty niin että antaa kaiken mitä vivuissa on mahdollista säätää ja sillä oire parani.

    Kaasulla herkuttelemalla kun saa kovemmille kierroksille ajossa niin tuntuu toimivan jollain muotoa (vaikea sanoa röpöttääkö kun putkisto loppuu ennen taka-akselia)

    Sytkä ennakko on säädetty tyhjäkäynnillä 16' ja kierroksilla 36'

    Kaasutin maailma on vielä niin uutta että kaikki vinkit ovat tervetulleita

    Ja mikäli etelä-savossa on innokkaita säätömiehiä tuolle kaasarille niin saa ottaa yhteyttä
     
  2. aric-z

    aric-z Gearhead

    minulla on pontiacin 400:n päällä tuollainen kaasari, joka sai toisioläppien auettua liikaa soppaa, kun tuntui tukehtuvan. vaihdoin suuttimet ja neulat, toisiosuuttimet .107(1431) laitoin ensiöpuolelle ja toisio-puolelle .098(1427). neuloiksi 063 x 047(1443).
    ainakin paikallaan kestää nyt kaasua normaalisti.
    linkistä löytyy taulukko ja eri vaihtoehtoja.
    http://www.edelbrock.com/automotive/misc/tech-center/install/1000/1407_manual.pdf
     
  3. PAZI

    PAZI Gearhead

    Edelbrockin säädöstä suomeksi www.oldsmobile.fi/kaasarijuttu..
    Seosmittari ja suutinsarja on kokolailla välttämättömiä jos meinaa likimain säätöihin saada.
     
    jakemon tykkää tästä.
  4. jakemon

    jakemon 1st gear

    Tuon säätö ohjeen löysinkin ja on luettu jo pariin kertaan läpi. Täytynee ensi viikolla ostaa säätösarja tuolle kaasarille ja mittaria tilaukseen.

    Tuossa pari linkkiä mitä olen kattonut mittareista ja kaikkia saa LSU 4.9 anturilla

    http://www.futurez.fi/fi/shop/mitta...r/54503/plx-dm-6-gen4-laajakaista-seosmittari

    http://www.ahtoja.com/product/195/innovate-mtx-l


    http://www.race.fi/fi/product/12927a/vems-wbo

    Kokemuksia ja mielipiteitä noista mittareista?? Itse olen mieltynyt jostain syystä vemssin mittariin mutta ei taida olla pakolämpömittarista vapari autoissa juurikaan iloa. Innovatesta sain ymmärryksen että perus tauno saa sen helposti sekaisin. Plx mittarissa ISO+ muiden mittareiden liitettävyydelle
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Oireitten perusteella aika tyypillinen vaiva joka korjautuu yleensä vaihtamalla jäykemmät "step-up"-jouset neuloja liikuttavien mäntien alle jolloin rikastuminen tapahtuu aikaisemmin.
    Helppo ja nopea kokeilla kaasaria purkamatta koska vaihto tapahtuu kaasarin päältä ja onnistuu myös mainitsemaltasi "perus-taunolta" ilman päätä sekoittavia mittareita.
    Jousisarjoja saa myös erikseen, mutta siinä täydellisessä säätösarjassa on sit myös suuttimia ja neuloja joilla voi tehdä vähän perusteellisempiakin säätöjä.
     
  6. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Minulla tuo Innovate MTX-L enkä keksi siitä mitään huonoa sanottavaa, toimii tosi hyvin. Jännite kannaattaa ottaa ohjeen mukaan omalta releeltä, niin ei pitäisi tulla ongelmia. Ei kyllä ole ollut muita mittareita niin en voi verrata mihinkään.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos halvalla tahtoo päästä niin 2 piuhanen lambaada ja yleismittari on ihan jees vakiohkojen koneitten kanssa, tosin pelisarjojen kanssa kannattaa varmaan ottaa lämmitetty malli eli 4 johtoa. Laajakaistalambda on turhaa rahan haaskausta jollei mitään virimotteja säätele. Se tarkkuus siellä ääripäissä on ihan epäoleennaista vakiokoneissa.
     
    Muokattu: 3.4.2016
  8. jakemon

    jakemon 1st gear


    Ajatuksena olisi tehdä tuohon kireämpi motti ajan kanssa, nyt mennään eka näillä ja ensi talvella mahdollisesti kannet, nokka, tönärit ja vippakamat, alakerta taas sitten seuraavalle talvelle.
    Siksi valmiiksi jo laajakaista mittari hakusessa.
     
  9. jakemon

    jakemon 1st gear

    Nyt on innovaten mittari autossa kiinni ja säätösarja hommattu. Käytin kaasaria irti tutustuessani sen sielunelämään ja kaveri nappas siitä "mielenkiinnosta" suuttimet pois niin nyt ei ole varmaa kummat tulee ensiö ja kummat toisiopiirille Paksullahan se joka alueella kävi, pintakaasulla seos oli siinä 13.5 ja siitä kiihdyttämällä tippu sinne täyskaasulle 11.0 pintaan.
    Kannattaako nyt suuttimilla lähteä hakemaan laihemmalle vaiko neuloilla ja jousilla pelata?
     
  10. -tl-

    -tl- Gearhead

    Tehdasasetuksessa isommat suuttimet ensiöpiirillä ,pienemmät toisiopiirillä. Löytyy speksit tuolta aric-z:tan linkistä s.16 . Onhan se helpompi aluksi neuloilla ja jousilla pelata kun ei tarvi koko kaasaria aukoa...
     

Kerro tästä muillekin!