Edelleen suburbanin jakolaatikosta.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Baltimore, 17.2.2021.

  1. Baltimore

    Baltimore 1st gear

    No niin, 1996 Chevrolet Suburbanin jakolaatikko hiertää...

    Samanlaisella valmistelätkällä varustettu jakolaatikko, mutta ei vaan istu vaihdelaatikon päästä. :mad:. Mitähän helvettiä? Voiko näitä nyt olla kuinka hiton monta eri variaatiota samalla vuodella??

    Eli yhä etsinnässä jakolaatikko jos ei nyt saa jonkinlaista hybridiä noista kasattua...
     
  2. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Joo, se tyyppikilpi ei kerro soveltuvuutta, eroja sisäänmenoakselien spoorimäärässä ja ulkonemassa... Esim NP-241C keroo että on New Process Gearin tekemä (uudemmat sitten New Venture Gear eli NV), eka kakkonen keroo että on kahden alueen jakis ( eli HI ja LO, jos on 1, niin loogisesti on yhden alueen, ei pikkualuetta ollenkaan, vain HI), toka numero kertoo, mille massalle se on tarkoitettu (en ulkoa muista, mutta 231 on pienemmän massan kuin 241), kolmas numero 1 kertoo että on osa-aikainen kiinteä neliveto, ei tasauspyörästöä, ja kirjain keroo mhin o tarkoitetu (C=Chevrolet tai GM yleensä, D=Dodge, F=Ford ja AMC=American Motors --> myöhemmin J=Jeep...)...

    Mikäs vika siinä orkkiksessa on? Jos sen korjais käyttäen sen toisen sisuskaluja ja uusia osia...
     
  3. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Kaksi erilaista, jos se tyyppi kerran on sama.
    Toinen 32-poorisella sisäänmenolla ja toinen 27-poorisella.

    Jakis osiin ja vaihtaa sopivan sisäänmenoakselin, niin homma toimii.
     

Kerro tästä muillekin!