egr tms. tukkoon?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja -TH-, 21.10.2005.

  1. -TH-

    -TH- Gearhead

    muistuipa mieleen että jossain mainittiin 6.2d koneen kierrätyshärvelin tukkimisesta, ja että siitä olisi hyötyäkin...
    olisiko tästä tyhjentävää selvitystä, kiitos.

    tälläset hyväksi havaitut kikkaviitoset olisi hyvä listata johonkin, eikö?
     
  2. junnu78

    junnu78 1st gear

    jep.

    joo, mäkin olen halukas kuulemaan lisää aiheesta. ja tälläset kikka vitos jutut vois oikeesti listata johonki, vaikka oma ryhmä niille :lol:
     
  3. wili

    wili 3rd gear

    Hakua kehiin, aiheesta noin ziljoona juttua. Tässä pikaohje: konekoppa pois, ilmansuodatin pois, sen jälkeen näkyy keskellä imusarjaa EGR-venttiili. Lähtee irti 13mm lenkillä. Ota mitat ja tee pellistä alle laippa joka sulkee pakokaasun kulun. Kokeneemmat kertovat että laippaan kannattaa porata 4mm reikä jolloin tietsikka ei herjaa vikakoodeja. Ja samalla putsaa se imusarja siitä v**un öljyn ja pakokaasun sekaisesta mönjästä, jota on siellä puoli senttiä :eek:
     
  4. -TH-

    -TH- Gearhead

    pitäskös siitä 4mm reijästä johtaa letkullä skeida vaikka kaljapurkkiin?
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mistäs se tietsikka tietää onko siinä levyssä se 4mm reikä vai ei?
     
  6. tulikirnu

    tulikirnu 1st gear

  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Eipä kestä kiitellä
    Ja tuon astron muutoksen mä tein omaani ja toimi (ja toimii yhä) hyvin.
    Ainakin tbi-koneissa tietokone tutkii koneen alipainetta (kai 6.2:ssakin kun siinäkin on map?) ja alipaineessa pitää tapahtua muutos kun egr aukeaa ja sulkeutuu. Siksi tuo n.4mm reikä. Sitä ei tarvi mutta sitten SES-valo syttyy aina välillä.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Dieselin map ei kyllä tutki moottorin alipainetta. Ainoastaan sähköisten
    solenoidiventtiilien ohjaamaa egr-kalvoventtiilin alipainetta.
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo, aika vähän tuossa dirsselissä alipainetta onkaan, sitä mappia mä olen aina noissa ihmetellyt :eek:
     

Kerro tästä muillekin!