EGR-VENTTIILI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mjo33400, 27.8.2002.

  1. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Mikä on suurin syy,että 6,2 diisseleistä otetaan EGR-venttiilit pois.
     
  2. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    eikös toi kierrätä pakokaasuja takasin tuoreen polttoaineen sekaan? suurin syy silloin kaiketi että se syö tehoa.
     
  3. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Mulla on ERG-venttiili viela kiinni siellä kurkussa(ei toiminnassa). Pitäisikö ottaa pois ja samoin pakosarjan päästä se mötikkä.
    Haittaako,jos ovat paikallaan.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mjo33400 2002-08-27 21:47 ]</font>
     
  4. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Väittäisin, että jos autossa on saastelaitteita, on ne suunniteltu toimimaan yhdessä. Näinollen jonkin laitteen poistaminen vaikuttaa toiseen jne...
    EGR:stä ei ole haittaa jos kone on muuten kunnossa, venttiilin toiminnan voi testata yksinkertaisella tavalla; mötikkö käteen ja kevyt heilautus, jos sisältä kuuluu "liikkuvan osan ääni" on venttiili kunnossa.
     
  5. Sumu

    Sumu Gearhead

    Kaverilla meni jumiin egr-vena ja sen jälkeen savutti ihan sairaasti!
    Oli Skinnarssilla ihmetelty miksei -89 vanista oltu jo otettu sitä pois käytöstä...
     
  6. wili

    wili 3rd gear

    Omassa -89 6,2D:ssä savuarvo putosi EGR:n tulppaamisen jälkeen arvosta 1.67 tasan yhteen.
     
  7. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Kiitos kaikille tiedoista
     
  8. DslCat

    DslCat Gearhead

    EGR:n voi jättää paikalleen, sisällä on jousi joka pitää imusarjaan tulevan pakokanavan tukossa. EGR solenoidit ohjaavat alipainekalvoa..

    Alipaineletkun irrottamalla ja tulppaamalla EGR pysyy kiinni kunhan samalla laittaa EPR:n (ExhaustPressureRegulator) täysin auki asentoon, vaikka rautalangalla, niin ei pakokaasupaine imusarjassa (EGR: takana) kasva kierrosten mukana. Tuo EPR-läppä löytyy vas. pakosarjan lähdöstä. Ainakin 6.2 Blazerissa..
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä se koko venttiili kannattaa heittää hutlariin sillä sehän peitää melkein koko imuaukon ja haittaa ilman vapaata kulkua.
     
  10. jviirret

    jviirret 1st gear

    Jos sen EGR venttiilin nakkaa hukkaan, niin eikös ne pakokaasut mene silloin jatkuvasti imusarjaan?? Ja tuon letkujen tulppaamisen syynä mulle on kerrottu, ettei pakokanavista irtoilevat karstapalaset mene imupuolelta vahingossa takaisin koneeseen ja riko mitään.
     
  11. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Ei kai ne karstat mihkään pääse,kun EPR-venttiilin putki on tukittu.
     

Kerro tästä muillekin!