EGR-venttiili

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jarde1, 20.6.2005.

  1. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Onko tietoa mitä EGR-venttiili maksaa? Ja autohan on Chevy Van 89 ja 5.7 bensa.
    On ruvennut tuo SES-valo palamaan maantieajossa, kaupungissa se ei kylläkään syty. Ja vikakoodi on siis 32.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ennenkuin menet ostamaan itse venttiilin, niin tsekkaa että ne pienet alipaineletkut on varmasti ehjät. EGR- venttiilin toiminnan voit myös testata irroittamalla sen ja imasemalla letkunipasta ja katsomalla, että mäntä liikkuu. Sitä voi myös hieman herkistellä esim. CRC:llä.

    Nim. letkussa halkeama ja koodi 32
     
  3. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Kyselin äsken EGR:n hintoja ja ne oli pikkasen alle 100 euroa, ja mä luulin että se on vain joku kympin osa, sen takia mä olin sitä jo vaihtamassa uuteen. Alipaineletkut olen jo vaihtanut, mutta siitä ei ole ollut apua (ja olen myös irrottanut akkukaapelin sen jälkeen).
    EGR:n testasin äsken siten että imin siitä letkusta ja kyllä se mäntä liikkui, eli sen pitäisi sitten toimia?
    EGR:stä lähtee letku solennoidille alempaan liittimeen, ylemmässä liittimessä ei ole mitään kiinni ja solennoidin takaa lähteen yksi letku TBI:n runkoon. Koitin imeä ja puhaltaa siitä EGR:ltä tulevasta letkusta ja ilma pääsee kiertämään siihen liittimeen missä ei ole mitään kiinni, (onkohan tarpeeksi vaikeasti selostettu?) pitäisikö sen sitten toimia noin? Kuinka tuota solennoidia voisi sitten testata?
     

Kerro tästä muillekin!