Ehdotuksia chevy k10 lyhytlavan voimapesäksi "lajinsa viimeinen"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BloodyPray, 23.9.2019.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Eli homma kannattaa aloittaa löytämällä taakse 12 bolt perä, siihen tiheä välitys, ja eteen sama välitys ;)
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kyllä kait se 10bolttikin kestäis aikansa katunakeilla sutia ja saahan niihin vahvempaa vetaria yms. Mutta kun ei oo hajuakaan mitä näillä autoilla oikeasti aiotaan tehdä ja missä oloissa, niin puhdasta arvailuahan tämä.

    Isomman pickupin akselit olis "pomminvarmat" eli D60 eteen ja 14bolt taakse, niitä ei vaan suomessa liikaa pyöri ylimääräisinä. Offikäyttöön menevät varmaan kaikki jouten olevat.

    Mutta jos ny lähinnä meinaa takavedolla autoa hajottaa asfaltilla kikkailemalla, niin pelkkä takaperän vaihto riittäis ja niitä järeitä takavetopickuppeja ja vänejä löytyy jo kohtuudella osia luovuttamaan. Dana60 / 70 ja GM14B pitäis olla ihan romiskamaa härmässäkin. Pulttijako tietty muuttuu siinä samalla 8 pulttiseks. Vain noi pikkuakselit on 6 pulttijaolla.
     
  3. BloodyPray

    BloodyPray 1st gear

    Perä ei kauheasti huoleta. Ja juu takaperä voi olla tulevaisuudessa vahvempi kun nelikona ajan vaan talvisin. Ja käsittääkseni perä pääsee kohtalaisen kevyellä kun takana juurikaan painoa. Meinaan kun 6.2 jakso vaivasesti sutia kaasulla. Ja asfaltti pelinä on pakon edestä offroadiin. Ja se että autoni sutii ja lähtis ei oo ajotarkoitus vaan se että tiedän että se tarvittaessa sihen kykenee. Kun vekotin on mulla päivitäiskäytössä työmatkaautonani. Ja halvalla en ole koskaan haaveillut pääseväni. Ja jos jokin hajoaa niin sitten hommataan parempaa tilalle.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Leikkikaluksi ehdottomasti bensakone mutta jos vetopeliä tekee niin kuuskekkosesta saa helpolla ahtamalla sen ~300 kaakkia/800Nm vääntöä ulos. Sen jälkeen ~7tonnin kokonaispaino ei tunnu missään ja 700 loota vahvistettuna pysyy vielä mukana ihan hyvin.
    3.7:1 ruuvilla nakkikin palaa ihan riittävästi.
     
    12345678910 ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  5. BloodyPray

    BloodyPray 1st gear

    Mitään tule koskaan hinattua tällä vehkeellä. Jos tulee kuljetus tarvetta mihin chevyn oma hiekkalaatikko ei riitä niin sitten on isompi laitos käytettävissä
    Ja käsittääkseni tää 8.5tuuman 10pultti on melko jämerä ja on kitkalevylukollinen.
     
    Muokattu: 24.9.2019
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No ei muuta ku ls moottoria hankkimaan, uusia saa ihan kotimaisista vauhtikaupoista johtosarjoineen kaikkineen. Ei oo ihme homma asennella. On nätti ajella sen jälkeen verrattuna museomoottorit!
     
    Roc ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  7. BloodyPray

    BloodyPray 1st gear

    Mikäs ls moottoreista on sillanen jossa on piristyspotentiaalia sen jälkeen kun on saanut muutoskatsastettua läpi kun useat ls moottorit tietääkseni yltää jo vakiona melko miehekäisiin lukemiin. Ja moottoria saa edes rapsuttaa pienempi tehoiseksi muutosta varten. Duramax olis varmaan myöskin kiva mut miten siitä sit pääsisi muutoskatsastaan pellin alle?
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Duramaxin paino voi olla melkoinen haaste. Ja tehojen kannalta pidetään peukkuja että ne uudet sääntöehdotukset tulee voimaan. Saa helpommin leimattua tehokkaampiakin moottoreita eri vehkeisiin.
     
  9. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    mikä vaan ls ä ja saa voimaa tarvittaessa, mut nuo mun listaamat Lm7 joko 5.3 tai 4.8 ois hyviä lähtökohtia

    toki sun pudjetilla voi ostaa valmiin

    tai jos on enepi painetta lompsassa niin
    Dartin billettilohko 9000$ ja siihen liikkuvat ja hyvät kannet ja ahtimet niin on 3000hv motti pikapissa
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei varmaan haittais perävälityskään, uskoisin että jaksais mennä.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    En kyllä nyt ihan heti lähtisi hakemaan vanhasta kuuskakkosesta 300 hp. :)
     
  12. BloodyPray

    BloodyPray 1st gear

    juuh kuuskakkosen lohkoja on muutama nurkissa nyt ainokainen jossa ei ole tyypilisiä halkeamia "viellä" menos pellin alle kun saa joskus sen toisen ehdokaan valikoitua :) pitääpä perehtyä lukemaan ls mootoreista enemmän :p
     
  13. BloodyPray

    BloodyPray 1st gear

    ainiin unohtu mainita tää mun k10 on lähtenyt tehtaalta 350 vanhan liiton ruiskumoottorilla onkohan vaikutusta minkä välityksen pistäneet?
     
  14. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    eikö hanskalokerossa oo tarraa josta selviää
    todennäköisesti 3.42
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Meinasin sanoo 3.73 mutta ainoa keino tietää varmasti on laskea karstaanin kierrokset.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu eihän näissä ole mitään "vakio"välitystä mutta loikkarilootien myötä tuli melko tiheät ruuvit 4-vetoisiin. Taitaa toi 3.73:1 olla yleisin?
     

Kerro tästä muillekin!