Ehdotus: -08 nitro natikoihin jättiscreenit??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja KiRu, 7.7.2007.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "Mutta on vain ikävä nähdä ettei ulkomaiset kisaajat tule alastarolle enään ennätysten perässä niin kuin joku vuosi sitten vaan pisteiden metsästämisen pakosta."

    Asiastahan en juuri mitään ymmärrä mutta kumpaa tää drag racing oikein enempi on: kilpailua mies miestä vastaan keskinäisestä paremmuudesta vai vain ennätysten metsästystä?
    Monessa lajissa ( ei välttämättä vain moottoriurheilussa) suorituspaikat on kaukana optimaalista, pääasia on se että ne ovat samat kaikille, ja tietenkiin lajin vaatimuksiin nähden turvalliset ja sääntöjen mukaiset.
    Jos pitoa ei radalla ole niin kyllä siinä kuitenkin se paras tiimi pärjää; ei välttämättä absoluuttisesti nopein mutta se joka pystyy muutamaan toimintaansa/säätöjä/taktiikkaa etc tilanteen mukaan.... :-?
     
  2. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Kyllä palautetta saa aina antaa ja täytyykin.
    Kuinka se hauta päättelis tilanteen jos proo ryhmissä nyt vaikka noi pro stokit yks vetää ekalla lajittelukierroksella kutosen ja toiset 7.10-30 ja aloittaa ton marinan et ei pitoa niin mitäköhän sille radalle pitäis tehdä.
    Se on totta et rata pitäis asfaltoida uudestaan koska toi pinta on jo aikansa elänyt sen tietää fyyran herratkin.
    Mikä tosta engaltilaisista tekee sitten niin hyviä et niitten pitäis tehdä rata täälläkin koska tietääkseni fyyra tekee NHRA ohjeitten mukaan näin ainakin olen tietoinen.
    Toi ainakin karahti korvaan ku hauta mainitsi että kansallissa voidaan levittää mitä paskaa tahansa tarkoitatko et radalle voi levittää paskaa vai levittääkö fyyra puheillaan paskaa.
    Tekihän engelsmannit Bahrainissakin radan ja siitä ei tainnut tulla ku sanomista.
     
  3. hauta

    hauta 1st gear

    Pro stokissa 7.10-7.30 on valovuosi 6 sek puolelle.Pro stokit ovat varmasti parhaita autojen säätäjiä sekä alustan että kytkimen saroilla.Johonkinhan hekin säätönsä perustavat.Todennäköisesti he lähtevät siitä että rata toimii.Ja jos tuloksena on 7.3 niin jossain mättää.Ja sama porukka vetää Mantorpissa 6 sek kaavion.8 autoa.Onko kaikille tullut 200hp lisää kolmessa viikossa.Tuskin sillä sa on mahdotonta.Tai oli Callinille tullut mutta muille ei.Hyvää on se että 2 radan pomput on jyrätty melko hyvin.Kiitos siitä mutta asialla tais olla Tupala ite.Ja tulihan se tunnustus että pinta on aikansa elänyt.Kiitos olen tyytyväinen.
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Pro Stockit on niin herkkiä laitteita, että ilma jo vaikuttaa kulkuun sen vetrran, että täkäläisellä kalustolla ja taidolla se kuuden sekunnin autojen määrä kääntyy myös toisinpäin kahdessa viikossa. Mut ei toi varmaan maailman paras rata ole. FHRA on siellä vuokralaisena kisojen aikaan, ja tekee käsittääkseni aika paljon töitä sekä miestyönä, että rahallisena sijoituksena, että radasta tulisi niin hyvä kuin mahdollista. Jos joku tietää, että ne tekee asiat väärin, ja toisenlaisilla menetelmillä päästäis selkeesti parempaan lopputulokseen, niin olis ihan kiva, että se tuotais julki ja tehtäis sitten niin. Kallis radan asvaltointihan taitaa olla jonkun muun kuin FHRA:n asia. Ratayhtiö ei sitä varmaan kauheen mielellään tee ilman FHRA:n rahallista panostusta, koska vissiin paljon mut kun kiihdyttelijät ei sitä kehnoksi koe? Eli vaihtoehtoja ja ratakisumalleja kaipaisin, en pelkästään sitä, että voevoe kun on huonosti. Meinaan, vois vielä kait mennä paljon huonomminkin?
     
  5. Jukka_S

    Jukka_S Gearhead

    Tuossa mainittiin että ulkomaan elävät eivät tule enää ennätysten perässä Suomeen ja taas toisaalta ihmeteltiin että eihän se rata kovin huonokuntoinen ollut kun ennätyskin ajettiin. Tämä herätti ajatuksia.

    Tietty painoarvo ulkomaisten kisaajien ennätyshimolla olisi. Mikäli rataa pidettäisiin hyvänä mahdollisena ennätysten tekopaikkana (ja muutenkin hyvän ja tasaisen pidon omaavaan ratana), myös mahdollisesti vähemmän ajavat saattaisivat lähteä ainakin testaamaan hyvälle baanalle. Lisää kilpailijoita ja tämä taas toisi lisää katsojia. Positiivinen kierre siis, näin siis ainakin omasta mielestäni. Toisaalta taas muiden ratojen preppaaminen on kehittynyt siinä määrin että sitä takavuosien etua ei täällä enää ole. Ei se kyllä mielestäni kovin hyvä juttu ole jos potentiaalisia voittajatiimejä jää pois kisasta siksi että radan pitoa ei pidetä riittävänä. Koska tänne tullessa tiimeillä on rasitteena matkakustannukset, niin eikö tämä radan kunnon varmistaminen ole erittäin tärkeä asia?? Kun kerran tulevat tänne niin olisi sitten tarjota tasalaatuinen baana!

    Ja ratahan tulisi saada hyvään kuntoon jo ennen kuin siinä on ajettu yhtään lähtöä. Pystyttäisiin tarjoamaan kaikille samat pito-olosuhteet, näin siis ihannemaailmassa. Mutta reaalimaailmassa tilanne on kyllä aivan toisenlainen, sen kyllä pystyy näkemään katsomostakin. Rata on parhaimmillaan kun kisa on ohi.

    Avoin keskustelu näistä asioista on tärkeää.
     
  6. silmät auki

    silmät auki 1st gear

    Arvostelu

    Alituiseen valittajat voisivat itse tulla rataporukkaan mukaan tietoineen ja taitoineen. En usko, että rataporukalla olisi mitään sitä vastaan, että mukaan tulee lisää porukkaa, jolla on tietoa, taitoa ja motivaatiota. Mielestäni jos ei itse pysty asioita paremmin tekemään, ei myöskään pidä silloin pitää mölinää. :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!