Ehdotus!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Street Rod Association ry', aloittaja makke, 28.5.2005.

  1. makke

    makke 1st gear

    Nyt kun kuitenkin on olemassa tuo rod & kustom osiokin, niin voisiko tätä FSRA:n osiota jotenkin eritellä lisää.
    Mun mielestä tarvis olla niin, että yksikään topicci ei näy ellei ole kirjautunut OD:hen. Näin juttu voisi olla ns. arkaluontoisempaa, käytettäköön tässä kohdin vaikka sanontaa "henkilökohtaista", koska jutut näkyvät vielä kaikille.
    Ja rajoitusta en tuohon jättäisi, vaan tarvis olla FSRA:n jäsen jotta näkee viestit. Tai sit muuten alan hemmo tai mimmi joka luotettavaksi ja asialliseksi ihmiseksi tunnetaan. Näin täällä voitaisiin jutella aiheista jotka ikävä kyllä on nykyään pakko poistaa muista osioista.

    En tiedä, onko jonkun osion tällainen erittely mahdollista forumisoftan puitteissa tai onko kellään aikaa alkaa erillisiä tunnuksia jakelemaan.

    Ei tässä muuten, mutta kun nyt on pakko kaksi kertaa miettiä mitä uskaltaa kirjoittaa ja mitä ei. Liikkuis kaikkinainen tietotaito paremmin, kun tietäis, että kukaan ns. desantti ole viestejä lukemassa ja vetämässä ihan vääriä johtopäätöksiä.

    Pistäkääpäs mietteitänne tästä ehdotuksestani.
     
  2. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Joihinki toimiin on pakko alkaa ryhtymään, ettei OD-keskusteluihin perustuen enää!!! autosta viedä kilpiä. Viimeeks sain aika kärkeviä vastaväitteitä puhuttaessa ACS:n ja Tuningshown tulevaisuudesta. Ja siitä miten asioiden lokeroiminen saa aikaan kuppikuntia ja hajottaa tämän autoharrastuksen valtavat voimavarat taistelussa suomen autolainsäädännön valtavaa byrokratiaa vastaan. OD-on saanut kuitenkin todella laajan huomion Suomessa ja toisaalta hyvä niin. Mutta on myös olemassa se joukko, jotka vihaavat amerikanautoja ja pitävät meitä harrastajia pelleinä (katkeruus, kateus, ym. ym). Nämä henkilöt (jotka usein eivät itse harrasta mitään autoalaan liittyvää, mutta selaavat nyttemmin jo pornolehteä muistuttavaa G*I-magazinea) kuluttavat suunnattomasti energiaa seuratessaan keskusteluja aiheuttaakseen vahinkoa wanha-/amerikanautoharrastukselle.

    Tämän vuoksi olen samaa mieltä Makken kanssa siitä, että tietystä asioista keskustellaan "suljetuin ovin". Tämän tarkotus ei todellakaan ole sulkea ketään - jota ala kiinnostaa - ulkopuolelle, vaan varmasti FSRA (johon itse en kuulu) ym alan hörhöt toivottavat uudet jäsenet lämpimästi tervetulleiksi!
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Joo, tervetullut ehdotus! Ei rodi/kustomosastolle voi laittaa edes kuvia projekteista ilman että joku alkaa laskemaan prosentteja, onpa siinä mukavaa rakennella sen jälkeen. Siksi noi meikäläisen projektipäiväkirjatkin on siirtyneet HAMBiin, lukekoot sieltä ne jotka oikeesti ovat kiinnostuneita.

    Toinen syy on että ei tarttis selitellä asioita sellaisille jotka ei niitä ymmärrä, olkoon ne sitten nimettömiä vieraita tai jotain muita.

    Mika
     
  4. janiluo

    janiluo Gearhead

    Kuten johonkin muuhun tän aiheen viestihaaraan kirjoitin niin olen samaa mieltä että oma osio tarvitaan.
    Tuli tässä vaan mieleen että voisiko FSRA:n sivuille (jos ja kun ne joskus uusitaan) tehdä kokonaan oman keskustelupalstan vain jäsenille...
    Jos FSRA:n jäsenistössä/llä ei ole halukkaita/aikaa/osaamista sivujen tekoon niin voisiko Overdriven porukka tarjota oman keskustelupalstan, sivut ja ylläpidon FSRA:lle.
    (=FSRA Web - Powered by Overdrive) Siellä voisi olla keskustelualueet (Suomi ja englanti), myynti ja osto osastot. Varmaan edistäisi kerhon toimintaa ja tiedon siirtoa luvista, rakennemuutoksista, prosenttilaskuista ym... jäsenmaksu pitäisi huuhaa huutelijat ulkona.
    Olisi varmaan Overdriven kannalta helpompi toteuttaa kuin rajoitettu alue nykyiseen sekä vielä jäsenmaksu maksettu tiedon siirto FSRA:n ja OD:n välillä mistä varmasti tulisi ongelmia.

    8)
    - Jani -
     
  5. lake ender

    lake ender Gearhead

    FSRA:n osiohan oli vähän aikaa suljettuna muille kun kirjautuneille. Se avattiin sen takia kaikille, kun jengi ei tuntunut löytävän sinne muuten. Alunperin siitä olikin tarkotus tehdä sellanen, johon ei pääsis kun jäsenet, tai ns. luotettavat tyypit. Nyt kun kaikki täällä pyörivät jäsenet tietää sen olemassaolosta, niin senhän vois taas muuttaa, vai?
    Järkätääs siitä äänestys, niin menee demokraattisesti.
     
  6. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    FSRA

    FSRA osio kiinni ulkopuolisilta, kiinnostuneet liittyy kerhoon ja nimi/jäsennumero tai muu tunnus sisäänpääsyyn.
     
  7. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Nyt en ymmärrä yhtään miten tämä aihe on näin elämää suurempi asia että jopa crosspostauksen ylin vastustaja sallii kolme keskustelua samasta aiheesta. Homma toimii vieraille ym. samalla tavalla kuin nytkin eli rod&custom-osastolle kirjottelee ne jotka kirjottelee ja sitä lukee ne jotka lukee. FSRA-osasto on bonus jäsenille, jotka maksaa jäsenmaksun. Eikä se osasto näy muille. Mikä tässä on vaikeaa?

    Mika
     
  8. boomboom

    boomboom Gearhead

    Tarkoitushan on tavallaan just sillä että joutuu kirjautumaan ennenkuin voi kirjoittaa että tiedetään kuka höpisee ja mitä, valitettavasti kuitenkin pelkästään se että kuuluu kerhoon ei takaa sitä etteikö kynästä voisi päästä pieniä lapsuksia. En kuitenkaan tällä sitä tarkoitta etteikö asiaa kannata harkita, siis palstan sulkemista ulkopuolisilta jos ja kun asiatonta jupinaa esiintyy. Oletuksena voisin kuitenkin ihmetellä seuraavaakin että jos palsta olisikin suljettu kerhon ulkopuolisilta siten että lukea voi muttei kirjoittaa niin voiko textiä kuitenkin kopioida ja siirtää r&c osioon jossa sitä taas voidaan jauhaa hautaan asti? Olisiko kuitenkin siis parempi kokonaan sulkea näkyvyys ulkopuolisilta henkilöiltä? Ja mitä tossa aiemmin puhuttiin kerhon sivujen päivityksestä niin nyt on jo uusi kaveri hommissa ja sivuja on jo paranneltu (ainakin aukeaa nopeammin) ja toivottavasti saadaan ne jäsenten omat sivutkin jossain vaiheessa käyttöön, eli sinne voisi laittaa just niitä omia projektikuvia ym. 8)
    Vexi
     
  9. boomboom

    boomboom Gearhead

    Tohon mua edeltävään liittyen. Niin nythän siis sivut näkyy kaikille tällä hetkellä mutta kirjoittaa ei voi kuin ne jotka on kirjautunut sisään, oli jäsen tai ei. Puhutaanko nyt samasta asiasta? 8)
    Vexi
     
  10. makke

    makke 1st gear

    Tuo mun ehdotukseni ei ole oikeastaan pelkästään omani, vaan olen tavallaan niputtanut toiveet joita olen kuunnellut ja yv:nä saanut.
    Sanan vapaushan ei kärsisi ja tuskin viestienkään määrä tippuisi rod & kustom osiossa. Siellä edelleen juttua riittäisi varmasti ja sielläkin tietotaito kiertäisi entiseen malliin.
    Kolmessa paikassa samaan aikaan samaa keskustelua? Missä se kolmas on?
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Se kolmas on tässä alla toi äänestys...
     
  12. lake ender

    lake ender Gearhead

    No nyt on sekin äänestys otettu pois, ettei keskustelu rönsyile sinnekkin.
    Jauhetaan tätä täällä ja päätellään sitten kuka on mitäkin mieltä.
     
  13. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Semmonen pointti poiki mieleen tuosta makken viime kommentista, että vois miettiä mitä sitten kirjotettais tänne ja mitä R&C-osastolle. Muuten kohta on samat jutut molemmissa... Oliskohan linjanveto turhan vaikeaa eli toimisko kuitenkin vain yksi osasto paremmin?

    Ja olen kyllä sitäkin mieltä, ettei yhdenkään auton kilpien saanti ole OD-kirjoituksista kiinni eikä myöskään puuhalappujen lakimuutokset. Voisihan sitä muuten kirjoitella nimettömänä esim. BMW-foorumiin vaikka millaisia "tarkastakaa auton ABC-123 prosentit" -juttuja...
     
  14. makke

    makke 1st gear

    Tähän vähän poimintoja saamistani posteista, vain yksittäisiä lauseita, koska kuitenkin on mulle henkilökohtaisesti tarkoitetusta materiaalista. Eli, näiden perusteella ehdotelmaani rakentelin:


    Kohta kun vielä vähän aikaa jatkavat tuota tarrakeskustelua tuon xxx-topicin alla, niin en yhtään ihmettelis, jos kohta äkkiä tarrojen saanti tiukentuu huomattavasti.

    Tee nyt Makke jo jotain, tässä palaaa käämit kun jutut on sitä tasoa, että trailerilla saa autoja kohta kuskata ympäri maata.

    Se on kumma kun ei uskota, että katsastuskonttoreilla ja AKE:ssa seurataan hyvinkin tarkasti Overdrivea.

    Viimeinen kommentti näytti olevan xxxlta ja se oli ihan asiaa, eikä ole oma lehmä ojassa, xxx sai kilvet omaansa viime viikolla.

    Ettei tapahtus taas turhaa vahinkoa xxx 5w xxx omistajalle, viitsisitkö poistaa koko xxx topicin.

    Joo olis kyllä paikallaan rajoittaa jotenkin tätä hommaa. Itse olen harrastanut xxx jo parikymmentä vuotta ja toiminut xxx katsurina muutaman vuoden. Monia hyviä aiheita/kysymyksiä olen jättänyt vastaamatta tai kommentoimasta kun ei tiedä lukeeko xxx tarkastajat tai sitten "asiantuntijat" alkaa soittaa poskea.

    Mulle esiteltiin konttorilla OD keskusteluja, olivat kopsanneet ne netistä. Joku virkainto pelle luuli niitä tosiksi ja siitähän soppa syntyi. Eipä tullut kilpiä... vielä!

    Aivan turhaa spekulointi täällä netissä kun katsastus on vielä kesken. Kohta käy niin kuin xxx:lle, kun amislaiset laskivat prosentteja Overdrivessa.....

    Mielellään jakaisin kyllä ns. ohjeita ja ajatuksia varsinkin rodirintamalla, kun vaan voisi luottaa vastapuoleen ja jutun tasoon ja säilymiseen oikeiden tyyppien tiedossa.

    Voisko täs jotain rajaa alkaa vetämään tai mun kirjotukset loppuu tyystin kohta. Lujkeminenkin tekee jo pahaa kun tietää on joku saa kärsiä kaikenmaailman virtuaalirakenrtajien päähänpistoista ja sit joku instanssi menee uskomaan kaiken ilman suodatinta. Harmittaa!!!!

    OD:ssa kun niin avoimesti kaikki pöljät tunnustavat tekosensa, siis väärinkäytökset ja kertovat vielä tekevänsä niin jatkossakin... [cut kesken lauseen]

    Haluan rakentaa omaa autoani ilman että kukaan pelle laukoo kaiken paskan mitä se kuvittelee. Kateutta ilman todellisuuspohjaa!

    Valitettavaa, mutta kun ei näköjään jengi osaa pitää turpaansa kiinni vaan vaarantavat koko xxxkulttuurin mölinöillään.


    No siinä niitä oli usealta eri kirjoittajalta poimittuna.
    Ja jos joku tunnistaa omat kirjoituksensa ja kokee niitä väärin käyttäneeni, niin pikaisesti mulle viestiä, niin poistan saman tein!
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    OK, täytyy näköjään muuttaa käsityksiä, enpä olisi uskonut että katsurit lukee (=noudattaa) OD:tä enemmän kuin lakikirjaa...
     
  16. makke

    makke 1st gear

    Tuskinpa nyt sentään enemmän OD:ta kuin lakikirjaa. :eek:
    Eräiden autojen kohdalla on vaan todistetusti puhuttu täällä sen verran soopaa, että on katsurillakin usko alkanut pettämään autoa näytettäessä vaikka kaikki onkin ollut kuten kuuluu.
    Ja nuo kommentit oli vain huolestuneilta harrastajilta joita mun toki pitää kuunnella kun kerran valvojana OD:ssa olen, eli teidän lukijoiden palveluksessa sit lopulta kuitenkin.
    Ja jos joku noita lainauksia ei usko tai epäilee ylilyönneiksi, niin kysymällä ja puhumalla face to face asianomaisten kanssa selviää tasan varmaan ketkä on olleet mitä mieltä. Ei se varmaan lopulta ole vaikea keskustella asiasta kun tapaa täällä kirjoittavia ihmisiä, siinä ne jokaisen mielipiteet sit esille tulevat viimeistään.
     
  17. lake ender

    lake ender Gearhead

    Pysytellään nyt toistaseksi tämänmuotoisessa foorumissa, eli kaikki saa lukea ja kirjautuneet kirjotella. Vaihdellaan sitten tietoja niistä päivänvaloa kestämättömistä jutuista ihan privaatisti.
    Vois ottaa mallia noista FDVA:n ja FMA:n foorumeista. Siellä kysellään kaikkea mopareihin liittyvää vaikka samoja juttuja voi kysellä esim. moottoripuolellakin. Eli kaikesta rodeihin liittyvästä voi kysellä ja jutella täälläkin.
     
  18. makke

    makke 1st gear

    Hyvä, että asiaan löytyi ratkaisu.
    Ehdotelmani tein saamani palautteen mukaan ja sillä hyvä. Sen verran haluan vielä muistuttaa, että suljetun osion tarkoitus ei ollut peitellä mitään, eihän kukaan laittomuuksia tee autoihinsa kun kuitenkin oma, lähimmäisten ja kanssaliikeenteessä olevien henki voi olla kyseessä.
    Tarkoitus oli vain poistaa väärinymmärrykset asioiden ilmaisuissa, kaikki näet ei osaa joka asiaansa "oikein" siirtää näppiksen kautta ruudulle. Ja sit joku väärien johtopäätösten myötä saa vaan hallaa kaikille aikaiseksi.

    Ja ei kun harrastetaan taas! :lol:
     
  19. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    lake enderille taisin jo aiemminkin mainita, että tarvittaessa Overdriven ylläpito voi järjestää FSRA:n osion siten, että se näkyy vain FSRA:n sinne hyväksymille (= jäsenet) ja samaa ratkaisua voidaan tarjota myös muille yhdistyksille. Tämä on teknisesti kuitenkin hieman poikkeava ominaisuus, joten se vaatii jonkin verran kustomointia tähän foorumiin.

    Kuitenkin se olisi varmaan hyvä juttu näiden kerhopalstojen puolesta, jolloin kerhojen sisäinen keskustelu olisi kerhojen sisäistä ja ulkopuolelle suuntautuvaan tiedotukseen olisi käytössä nuo OD:n "yleiset" palstat.

    Overdriven ylläpidon puolesta tarjoamme kuitenkin mieluusti nämä tekniset palvelut, kun pelit ja vehkeet kerran on hankittu ja kapasiteettia niissä riittää. Ja käyttäjillekin on yksinkertaisempaa muistaa yksi tunnus + salasana kuin jokaisen kerhon omalle foorumille omansa. Alunperinhän OD luotiin juuri yhdistämään harrastajia eri puolilta maata ja toivottavasti se pääosin on sellaisena välineenä toiminut.

    Lieveilmiöistä pyritään pääsemään eroon uusimalla foorumia muutenkin, toistaiseksi vaan aika on ollut rajallista sillä jostainhan se on pitnyt raapia palkkaakin että on varaa sitten tehdä tätäkin ja maksella palvelimen maksuja. Tarramyynnin ja mainostajien avulla on kuitenkin mahdollista että meikäläinen tässä kesä-heinäkuun aikana pystyy keskittymään OD:n uudistuksiin (joita on odotettu jo vuosia...) ja toivottavasti käyttäjien toiveiden mukaiseksi uusittu OD sitten palvelee entistä paremmin kaikkia harrastajia - ja myös FSRA:n tarpeita :)
     

Kerro tästä muillekin!