ei mene autot kaupaksi nyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jnieminen, 1.7.2011.

  1. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Tästä asiasta samaa mieltä täysin.

    Cherokeen möin tos kuukaus sitte ja alkuun kokeilin "pientä ylihintaa"(myyntiaika parisen kuukautta). EI kiinnostuneita, sitten hinta kohilleen tinkivara huomioiden ja ensimmäinen joka tuli kattoo otti. Ja tinkas just sen tinkivaran :rotfl:

    No tietty Cheros oli leimaa ens vuoden puolelle sekin auttoi myyntiä... Kaikis muissa saman hintaluokan Cherois ois leima ollu viimestään syksyllä 8)

    Eli kun hinta/kunto/leima täsmää kauppa kyllä käy :D
     
  2. daimleri

    daimleri Gearhead

    ei, en ole sanonut että kauppias (jos määritelmä "kauppiaalle" on se et se on y-tunnuksen haltija) voi myydä halvemmalla, vaan että kauppiaat tekee tota hommaa eläkseen ja ovat varmasti ne pätevimmät hemmot (ja mirkut) kertomaan mitä niistä laitteista oikeesti saa ja hinnoittelevat sen tuotteen sen mukaisesti toisin kuin juuri nämä tunnearvostaan maksun haluavat jotka kuvittelevat ja haaveilevat saavansa "tästä mun helmestä" edes hieman enemmän kuin mitä kauppias haluaa vastaavanlaisesta. kyllä se raha kelpaa kauppiaalle ihan yhtä hyvin kuin kaikille muillekin, ei ne niitä alihintaan "halvalla" myy vain siksi että jostain syystä mukamas niin "voivat tehdä" vaan siksi että sen tuotteen markkinahinta nyt vaan sattuu olemaan sellainen, kaupan on käytävä ja se ei käy jollei hinta ole ns. "oikea". ja miten niin kauppias voi myydä halvemmalla ??? mistäs se raha siille sitten tippuu ? vi**u se mistään muualta tuu kuin siitä kaupasta

    ja kerro ihmeessä miksi mun pitäisi maksaa jollekin "tunnearvosta", tehdystä työstä, hitsailuista yms. mitä siihen kikottimeen on laitettu yhtään mitään ..... ??? :eek: :eek: :eek: :eek: jos niitä ei olis siihen laitettu niin eihän se sit olis edes sen hintainen kuin mitä se sillä hetkellä on
     
  3. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Jos luet ratsumiehen kommentin ajatuksella, siinä on pointtia hyvinkin paljon.
     
  4. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    En kyllä itsekkään maksa sentiäkään jostain tunne arvosta tai historiasta enkä kyllä itsekkään sitä hintaan lisää vuoden aikana kaksi amerikkalaista ostanu ja yhden myynyt ainut mikä kaupan ratkaisee on hinta suhteessa auton kuntoon /tekniikaan netti autossa on mielestäni puolet jenkeistä yli hintaisia sen sijaan euro kotteroita on tosi sopivasti kaupan tosin ainahan niilläkin joku koittaa rikastua,mutta jokainen hinnoittelee aarteensa mielen mukaan ja se näkyy myynti ajoissa. :D
     
  5. transport01

    transport01 3rd gear

    Joskus tuntuu, että nuo halvimmat ei kelpaa kenellekkään. Mullakin oli ehjä vastaleimattu auto kaksilla renkailla ym, eikä ollut hintaa montaa sataa.

    Kyselijötiä kyllä oli ja moni aikoi tulla katsomaan, mutta ainostaaan yksi ilmaantui katsomaan, kävi koeajolla ja totesi auton kelpopeliksi hintaansa nähden.

    Osti kuitenkin toisen mallin, kun sai kaasarimallin sijaan ruiskun (tuplahinnalla). Tuo oli ainoa kunnon ostaja kävi katsomassa ja koeajolla, kertoi mitä mieltä ja ilmoitti tekstarilla sovitussa ajassa että kauppoja ei tullut. Vika ei ollut autossa tai hinnassa, vaan siinä, että sopivampi oli toisaalla tarjolla.

    Lopulta kyllästyin kyselijöihin jotka ei koskaan ilmaantuneet paikalle katsomaan ja vedin auton pois myynnistä ja jätin itselle kolmos autoksi.
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos on itse ostanut auton "normaalihintaan" ja korjannut sitä vaikkapa monella tuhannella eurolla hyvään kuntoon, niin tottakai siitä voi pyytää korkeampaa hintaa kuin huonompikuntoisesta. Mutta jos tarjolla on parempia tai samankuntoisia vastaavia halvemmalla, niin se on sitten vaan niin. Jos ei ostaja arvosta korjauksia, niin kauppaa ei synny. Jos on pakkomyynnin edessä, niin sitten vaan täytyy myydä sillä hinnalla minkä siitä saa.
    Sellaisen asian ole oppinut, että harrasteautoa ei kannata korjata sen arvon nousemisen takia, omaksi iloksi jos korjaa, niin ei tule mielipahaa.
     
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Itellä on sellainen dilemma, että jos autossa on jotain vikaa, niin en kehtaa laittaa sitä myyntiin ennenkuin ne on korjattu. Tai sitten jo ilmoitukseenkin tulee niin pitkä vikalista, ettei ketään kiinnosta.

    Ja sitten kun auton on saanut kuntoon niin ei joko raaski myydä tai pitää sen verran kovaa hintaa ettei ketään kiinnosta. Vaikka hinta/laatu olisikin kohdillaan.

    Kohta on tuo vikakokoelma-Audi harsittu siihen kuntoon että kehtaa laittaa myyntiin...
     
  8. Ratsumies

    Ratsumies 1st gear

    Lipsahti pahasti sarkasmin puolelle, kun topicin aloittaja alkoi rajamaan kauppiaita (miten se sitten halutaankin määritellä) aiheen ulkopuolelle, kun niillä se kauppa käy. Yritin vain korostaa omaa näkemystäni syistä tähän. :wink:

    Niinpä. Harsot on halpoja, paikatut on kalliimpia, mutta tuskin kukaan on valmis maksamaan parsitusta vessasta ("historian" kera) yhtään tervepeltistä tuontivekotinta enempää, olipa työn määrä tai taso mikä tahansa.
     
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ostin pari vuotta sitte poikamiehenä dodke ramin, käyttöpelin tarttin ja mahdollisista vioista olin tietoinen. Hintakin oli mielestäni kohdillaan, ainakin samaa ne muutkin pyyti vastaavista, ja jos oli yhtään enemmän tehty autoon, se todella näkyy hinnassa, varsinkin ramin kohdalla. Esim turbiini, korotussarjat, ohjauksen ja voimansiirron osat sekä korin korjaus tuntu heti hinnassa. Ja olihan tollekki jotain tehty, kuten kahden tuuman korotukset ja turbiini sekä 35:set pyörät, nekin jenkeistä AR:n vanteilla.

    Nyt autossa on oikeestaan vähän kaikenlaista tekemistä, mutta elämä on edenny paljon viimesen vuoden aikana, ja kun töitä ei ole, on parempi että haaveilen vaan täällä kaikesta siitä mitä "voisin" tehdä :D Se että kaduttaako ostos näin jälkeenpäin, en osaa sanoa. Se riippu pitkälti Kreikan lainoituksesta ja Eu:sta ja Suomen hallituksesta sekä Suomen yrityksistä ja viennistä. Auto ei itsessään harmita oikeestaan ollenkaan, ruuvvaamisesta kun tykkään ihan luonnostaan muutenkin. Harmittaa vaan ku iän myötä tuntuu että sitä aikaa siihen ruuvaamiseen vain tuntuu olevan aina vain vähemmän (toista se oli poikamiehenä ;) ) Ja ei varmaan kauaa mee ku väki lisääntyy. Noh, jos poika (tai miksei tyttökin) joskus tulee, olis pikkuväkeä ilo tyyrätä kouluun reteesti isolla kulkineella :D opettajien iloksi :lol:

    Nuoriso on taitanut aika paljon vieraantua näistä beatles-aikojen jenkeistä, jo niin paljon ettei ehdi kiinnostaa wiin ja pleikkareiden pelaamiselta. Ehkä kuitenkin toivon kipinä on olemassa. Historia nimittäin kiinnostaa nuoria todella, se että voi lukea tai jopa osittain kokea omien vanhempien ja/tai isovanhempien aikaisia nostalgisia muistoja entisajan meiningistä ja siinä ohessa myös tyyräillä kyseisen ajan autokalustoa, on varmasti mieleenpainuva muisto. Itseasiassa olen itse aikeissa jopa mahdollisesti ostaa tähtiperä-Cortinan. Sain kipinän suomalaisesta Rally Trophy- autopelistä, jossa kaahaillaan aidon tuntuisesti vanhoilla mineillä ja saabeilla ja muilla sen ajan kaunottarilla. Pojat että se on mahtava peli! :rotfl: No en minä sitä jokkisautoksi aio :D

    Eri asia onki että kuka kustantaa nuoremmalle väelle vanhempaa kalustoa, hyvien yksilöiden ja osaavien käsien puuttuminen varmasti siirtää vanhempien mielenkiintoa suoraan nuorempiin autoihin ja niihin tuning-härveleihin.

    Ja vielä vähä Cortinaa :)
     
  10. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Kyllä se on vaan niin, että parempi kuin uittavat mahdollisimman paljon ja mahdollisimman halvalla myyntiin tuota uutta kalustoa. Joku tuossa jo itki, ettei uusia harrastajia tule samaa vauhtia kun vanhoja luopuu kuvioista. Voisikohan nyt mahdollisesti asia johtua siitä, että mattamustasta kuutosvaliantistakin pitäisi olla nykyään maksamassa 3000-5000? Ihan järjettömiä on nuo hinnat... Jos en olis paria vuotta sitten pinnistänyt vihoviimeisiä rahoja nippuun, niin ei varmasti tänäkään päivänä olis vara mitään jenkkivehjettä harrasteeksi ostaa.

    PS. Ja lopettakaa saatana se autojen jemmaaminen nurkkiin! Ne on tehty ajettavaksi ja rassattavaksi, jos et ite aja etkä rassaa, niin olis ihan kiva jos vaikka möisit sen jollekki jullille, joka tekis siitä veilä auton eikä seisottais sitä ladon päädyssä ottamassa "entisöintiä".
     
  11. kapa

    kapa 3rd gear

    se on voittaja jolla on kuollessaan eniten projekteja :lol:
    kyllä mä ne vielä kuntoon laitan :poff:
     
  12. 400 cid

    400 cid Gearhead

    Onneks Kapa kuiteski jostain hannoit luopua :wink:
     
  13. 400 cid

    400 cid Gearhead

    Ja tota ihme jemmaamista en minäkään ymmärrä että märännytetään ne autot takapihalle ennemmin kuin annetaan kohtuuhinnalla jollein harrastajalle. Ja sit ne laitetaan parillakymmenellä eurolla paaliin. :mad:
    Kateutta, vittumaisuutta vai kokeeko siitä jotain omaa huonoutta kun ei oo ite saanut aikaiseksi.... :wc:
     
  14. kapa

    kapa 3rd gear

    ^^ sydäntä raasto niin paljo kun luovuin että heti piti paikata tilanne uudella projektilla :wink:
     
  15. Wesku

    Wesku Gearhead

    En tiedä tunnearvosta, mut kyllä minä ainakin voin maksaa hieman enemmän Suomessa rempatusta autosta vs. amerikan Jimin korjaamasta. Sen verran heikkoja teknisiä toteutuksia oon nähny noissa tuontipeleissä.

    Silti kaikki harrasteautoni ovat itse tuottamiani/tuomiani, kun ei ole sopivia löytynyt tavallisen kuolevaisen lompakolla sopivalla hinnalla Suomesta...
     
  16. audiq

    audiq Gearhead

    Parempana ne autot usein säilyvät siellä ladon päädyssä, kuin että joku julli mattaa ja rällää ne paskaksi. Minunkaan autoista yksikään ei olisi enää olemassa, jos olisin myynyt ne pois.

    Esimerkiksi Oldsmobile Custom Cruiser, joka jäi seisomaan -97:n. Edelleen terve kori ja täysin hitsaamaton. Jos lähtisi etsimään yhtä hyväkorista yksilöä nyt, niin montahan löytyisi?
     
  17. speedy

    speedy Double Gearhead

    Tulipa taas "kuumessa" kurkittua nettiauton klassikot osastoa, helvetti että on taas keksitty tusinapaskoille mielenvikaisia pyyntejä :p Eurosokeus on tehnyt tehtävänsä ? :-?
     
  18. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Sinuna koittaisin tarjota myyjille markkoja, ehkä sitten näkevät valon?
     
  19. speedy

    speedy Double Gearhead


    Good idea :D Tarjotkaamme PersuSuomaalaista valuuttaa!
     
  20. vani91

    vani91 Gearhead

Kerro tästä muillekin!