ei mene autot kaupaksi nyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jnieminen, 1.7.2011.

  1. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Mutta ero onkin just siinä,että sun autot on oikeasti oikean hintaisia olleet.Ei liian halpoja,mutta ei myöskään ylihintaisia.Olisi monella hinnoitellessaan hyvä ottaa oppia.

    Jäipä just mieleen tossa kun kattelin noita myynti ilmoituksia,kun olen ajatellut syksy/kevät lahnaa hankkia,sille ajalle kun roadsterilla ajelu on vähän turhan viileetä.
    Mutta hinnat on poskellaan,9000-10000e projekti neliovisista ´60-luvun puolen välin GM tolppaprojekteista tai ilman leimaa olevista on liikaa.Ja rahalla olen meinannut sen maksaa.En suolakurkuilla tai sukilla.Mutta sen 9000.- kun kääntää taaloiksi tai kruunuiksi,niin kummasti houkutus tuoda itelle auto muualta kasvaa.
    Mulla on jäänyt kutina,että jengi on tuonut jenkeistä autoja suurten tilien toivossa ja nyt ne makaa käsissä,kun monella muullakin on ollut sama kuningas idea.Tai sitten vaan yksinkertaisesti hankinta hinta on kuitenkin ollut liian kova ja kulujen jälkeen täällä pyydettävä hinta on sitten tapissa,ettei tulisi persnettoa.

    Ja sit taas ne kellä on touhusta useamman vuoden kokemus,osaavat löytää sieltä oikean hintaiset ja kuntoiset laitteet mitkä kannattaa tuoda,niin että ne tekevät vielä nätisti kauppansakin kaikkien kulujen jälkeenkin.
     
  2. ktech

    ktech 3rd gear


    niin, hinnoitteluun mun mielestä hyvä nyrkkisääntö, että paljonko tosta itse maksaisi.

    itsekin hetken ajan jo haaveilin 60-lukulaista GM:ää ensikesäksi mutta tohon hintaan mitä noista yleensä pyydetään niin olkoot. 80-lukulaista saa puolet halvemmalla, olkoonkin että ei ole sitä hienoa cokispullokoria.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nahkeeta, nihkeetä. Kusta ja paskaa.

    Yli ja alihinnat syksyn juttu.

    Kattelin bensa-autoja moottorin tilavuuteen tms katsomatta. Siellä on aika kirjo. Ostaisko sitä isolohkojenkin vai kasaricorollan?
     
  4. Quest

    Quest Gearhead

    Naulan kantaan! Ketjuun ei tarvita kuin yksi pörhelö, joka lisää saamaansa todelliseen myyntihintaam >5k€ kun ei tutuille kehtaa mainostaa että persnettoa tuli ja rankasti.
     
  5. 220seb

    220seb 3rd gear

    satunainen kävijä

    Myykää harraste autot ruotsiin niin voi paremmin päästä kaupoille esim www.classiccars.se on oiva sivusto eikä tarvi ottaa mitään riisi kuppeja vaihdos .jos ei ruotsi tai lontoo taitu niin aina on joku joka jeesaa yhteyden pidos.
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Swedut roudaa romua jenkeistä vielä paljon enempi kun meikäläiset, sieltä voi toki hienosta saada paremman hinnan mutta pikkasen väsyneemmästä ei ehkä sitäkään kun suomesta.
     
  7. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Mä en katso muita kuin mopareita nettiautosta ja ei siellä minusta mitenkään ostajan markkinat ole. Siellä on mm pari 73 pikkulohko e koppaa 24-28 tonnia haarukassa. Sitten on 72-74 chargereita useita yli 20t jotkut reilusti yli, pikkulohko coronettia yli 20t. Ja kyllä minusta dusterinkin pitää olla aivan helv... hyvä jos se on 15 tonnia tai liki. Nää on vaan mun mielipiteitä eli ei saa ottaa herneitä :rotfl: Ja jokainen tosiaan saa hinnoitella oman tavaransa niinku haluaa.
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Harraste jenkkien hinnat on tällä hetkellä aivan naurettavia.Nyt saa maksaa jostain valiantin tai jostain ramplerin 6koneisesta paskasta itsensä kipeäksi.Todellinen arvo on ihan aikuisten oikeesti joissain satasissa tai korkeintaan tonnissa.Tai joku läpimätä alkupään ht musse 5000-8000e :eek:.Jotenkin vielä ymmärrän jonkun cudan tai challencerin hinnat mutta ylilyöntejä niissäkin on.
     
  9. Holley

    Holley Gearhead

    Niin, eikö joku 31 Fordin paskaräppänäkin 4-koneella pitäis maksaa max. tonnin. Kun vertaa mihin tahansa '98 Corollaan, jollasen saa 500 eurolla ja jossa on tehoa tuplasti ja isommat sisätilat. Katso ympärillesi ja kerro, missä näit viimeksi jonkun paskaramplerin tai paskavaliantin, siistin? Ei eletä vuotta 1980 enää. Sen sijaan joku cuda tai challengerin hinta -> ne tekee Challengeria uutenakin, joten itse asiassa mitä ihmeen järkeä maksaa juuri mitään jostain läpimädästä '70-luvun alun rottelosta, josta on yritetty tehdä vanteilla, kuppipenkeillä yms. hiluilla jotain 2000-lukuista? Niissähän hintojen pitäisi tippua.
     
  10. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Kyllä mun mielestä jos on kohtuu siisti 6 valtteri tai rambler (lue: ei mikään lintta) niin hintaa saakin olla se 2000e-> ihan hyvin.
     
  11. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Tuohon kysymykseen voisin varovaisesti suositella että arvioi mitä olisit itse valmis maksamaan vastaavankuntoisesta ja mallisesta autosta. Sillä saattaa päästä aika lähelle?
    Käyttöauton myynnissä minulla meni aika pitkälti näin. Sunnuntaina laitoin Fleetsiden myynti-ilmoituksen nettiautoon ja kahden vuorokauden sisällä omistaja vaihtui. Olisin mielelläni ottanut vaihdossa jonkun toisen ajopelin mutta käteiskaupan jälkeen pikainen nettiautovilkaisu, puhelinsoitto ja nyt on 11v vanhempi käyttisjenkki pihassa.
    Kun myy niin ei pitäisi niin sinnikkäästi pitää kiinni ajatuksesta että 'pakko saada voittoa' ja kun ostaa niin pois mielestä myös ajatukset että 'viikon päästä myyn tämän monta tonnia kalliimmalla..'
    Itse olen niin huono autokauppias että näköjään myyn ja ostan melko helposti. Ei jaksa jostain muutamasta kympistä alkaa nillittämään ja vääntämään mitään monen tunnin väsytystaistelua. Hankin elantoni jostain muualta, en autokaupalla.
    Onnea uudelle Fleetsiden omistajalle mikäli sattuu liikkumaan tällä foorumilla? Vaikutti olevan kyllä tosiharrastaja että hyvään kotiin taisi mennä vähänajettu työjuhta! :wink:
     
  12. pantera

    pantera Double Gearhead

    Harraste jenkkiautoojen halvimmat on aivan liian halpoja. joskin myös haitarin yläpään autot on liian hintavia.
    Halvat ei saa arvostusta ja linttailu rapauttaa koko jenkkiautoharrastuksen imagoa.
    Kalliit USA- autot ei vaihdu rahaksi kuin useiden vaihtojen kautta.
    Persaukiset haluu satasella parilla seevun ja ne joilla on 50ke käytössä harrasteautoon ei varmaankaan osta jenkkiä vaan jonkun M-pemarin . :(
     
  13. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Ei nuo Suomen autot minusta ylihintaisilta näytä kun vertaa jenkkeihin. Yleisimmillä sikäläisillä myyntipalstoilla on ainakin muskelit, käkkylät ja lincolnit melkoisen hinnoissaan. Muita ei juurikaan tule katseltua. Samat autot tosin pyörii sielläkin, joten kaupaksi ei näytä menevän. Josko on ihan globaalia tämä harrasteautolamakin :eek:

    Oli vähän mielessä laittaa Torino myyntiin ja etsiä uutta rapakon takaa, mutta tuskin saisi läheskään omiaan takaisin viime hankinnasta :-?
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä noita siistejäkin näkee vaikka ei olekkaan vuosi -80.Katsotaan mihin suuntaan lähtee uusien callen ja camarojen ja mussen hinnat menemään.Onneksi pohjoismaissa ymmärretään rakentaa esim noita calleja "old school" tyyliin eikä tärvellä hienoja korilinjoja tai sisustaa.Ei tämä mikään purkaus noita malleja kohtaan ollut,vaan rehellinen kannanotto tohon hinta kehitykseen.Kyllä tämä kehitys karsii uusia nuoria harrastajia joukosta esin bmw ja audi ym vastaavien pariin,kun samalla hinnalla saa valmiin 350heppaisen ja hienosti toimivan auton jolla voi ja raaskii ajaa ympäri vuoden.
     
  15. cuda69

    cuda69 Gearhead

    onhan nuo hinnat pomsahtanut,ostin -99 vuonna -69 gt dartin 22500mk,ja nyt niistä pyydetään 8-15tuh €.C-koppasia mopareita on vielä tyrkyllä kohtuu hintaan jos haluaa ajaa isolla autolla kuten minä :D
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mut on markkinat kolmen vuoden sisään muuttuneet törkeesti. Bensan hinta noussu 25snt ja vero nousi. Vaikuttiko se ja yleinen jauhanta vai ei?

    2008 ja 2009 jäin nuolemaan näppejä. Auto piti oikeasti hakea heti ja kysyntää oli. (puhun nyt 2-5t autoista bensaa syövällä tekniikalla)

    Nyt kun näen "katos ompa edullinen ja hyvä peli" niin ei paljon hetkauta, myynnissä pysyy ja tovin. Toki pieniä poikkeuksiakin on mutta muuten.
     
  17. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    käyttöjenkit on halpoja ja klassikoiksi laskettavat mallit ovat arvossaan vaikka harrastekaluston kauppaaminen on syksyllä aina vaikeampaa kuin keväällä, ihan kuin veneet ja motskaritkin.
    onkos tuo sitten ihme. ei tässä mitään lamapaniikkia ole havaittavissa.

    nyt kannattaa ostaa vähän ajettuja käyttöjenkkejä. tai ainahan kannattaa ostaa jos mielestään halvalla saa.
     
  18. leksa

    leksa Gearhead

    Koskahan on kulunut tarpeeksi aikaa jotta Valiant tai Rambler ovat päässeet eroon vertauksesta niitä rinnalla olevaan uuteen tai uudehkoon käyttöautoon. Nuo Valtsut yms. taitaa loppua ennen sitä. Vaikka aina selitellään että ne on niin yleisiä ettei ne oikein harrastepeleistä käy.

    Näin viime kesänä yhden liikenteessä olevan Valiantin. Puhun nyt EI harrastetapahtumasta ja ihan arki liikenteessä.

    Mulla oli joskus liiankin uudenkarhea Aspen jota en pitänyt edes "jenkkiautona" kun se oli jotenkin niin "eurooppalainen" verrattuna "aitoon" jenkkiautoon jota valmistettiin ennen 70 lukua.

    Mulla on ainakin ajat muuttuneet. Aspen on ihan oikea jenkkiauto verrattuna minulla tällä hetkellä olevaan Neoniin.

    Ja kun pari vuotta vielä menee, niin käyttö Neonini mätänee loppuun mutta kesällä ostamani 65 Valiantti alkaa uuden elämänsä. Eikä taatusti ole myynnissä samalla hinnalla kuin Neoni silloin.

    Nykyään tuntuu ettei mikään saa maksaa mitään. Ymmärrän sen tosi hyvin kun ostelen noita "voileipä" autoja, mutta en silti itse haluaisi myydä ilmaiseksi.

    Ensin laitetaan "miljoona" kiinni varaosiin ja uhrataan tsiljoona tuntia laittamiseen ja lopputuloksena käteen jää harrastamisen ilo. Siksi en yleensä myykään mitään, saattaa jäädä itselle ehkä hiukan ajamisen iloakin.
     

Kerro tästä muillekin!