Ei seisottuaan tahdo lähtee käymään

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Terosu, 9.1.2009.

  1. Terosu

    Terosu 1st gear

    Yön yli kun seisoo ei tahdo tuo vekotin lähteä sitten millään käymään, -86 307 on ja sähkö-Rochester kaikkine saastelaitteineen farkkuautossa. Kaikki ne kaasarin rungossa olevat tulpat olen epoksilla vuorannut muttei auttanut lainkaan, vaikka näytti sieltäkin kyllä vuotoa olleen. Ei oikeen oo aikaakaan irrottaa kaasaria ja tarkistaa onko ne epoksit pitäneet, maanantaina kun lähen inttiin, mut jos nyt jotain vinkkiä löytyis että vois lomilla joskus kattoa.

    Ryyppy toimii ihan niinku mun mielestä pitää eli on aika kiinni startatessa, mutta eipä se nyt siitä lie kiinni, apuryyppyä kun kaataa kurkkuun niin hörähtää heti käymään, muuten saa sahata kyllä kauan. Mihin tuosta nyt vielä voi bensa hävitä? Tankkiin takaisin ei kai pitäisi kaasarista päästä mitään vuotelemaan?

    Aina tuossa on tuota vikaa ollut mut joskus sen piti seisoa pari-kolme päivää ennen oireilua, nyt yks yö riittää :odroll:
     
  2. Toke

    Toke Gearhead

    pumppu päästää takasin tankkiin päin ja nostaa huonosti paineet uudestaan...
     
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    laita alkuperäinen bensasuodatin.siinä on takaiskuvena tai sitten sähköpumppu.
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Kuka sitä nyt käynnistyykään kun jos yön yli seisoo,ainakaan ilman ryyppyä :lol:
     
  5. ramair4

    ramair4 1st gear

    kaasarin alla olevat tulpat vuotaa kohokammion tyhjäksi.
     
  6. Terosu

    Terosu 1st gear

    Eli ne on katsottu. Mut täytyy kattoo se suodatin tosiaan ensiks eikä tietty pumppukaan varmaan paljoa maksa, jos ei suodattimesta löydy vikaa. Vinkkei otetaan enempiki vastaan jos löytyy.
     
  7. mke77

    mke77 Gearhead

    tai ostaa ihan irrallisen takaiskuvenen....niitä löytyy "bensankin kestäviä" 4mm-18mm välillä... öbaut 4€:gee

    tai sit jos epäilee pensmiini onkelmaa käyttiksessä, ni ostaa sähkö pinpun...

    oletko ihan varma et iskee kipunaa?? tämmöttiin kun tuota kosteutta on kovasti liikeellä kun moottori on kuuma ja ilam kylmä? tai sit ihan kun on pakkasia ni startti vie käiken sähkön "kipinä laitteilta"....pistä piruttaan puolan +:saan jännite mittari ja starttaa ja kato kiuin paljon jää jännitettä puolalle/virranjakalle..... :eek:
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    Rikastimen ilmaläpän täytyy olla ihan kiinni, etenkin kylmällä säällä. Testaa ilmanputsari auki ja pyydä jotakin painamaan läppä kokonaan kiinni jollain ja starttaa sitten. Ennen starttausta paina kaasu kaksi-kolme kertaa rauhallisesti pohjaan, sitten ilman kaasua tai pienellä kaasulla starttia.

    Tuon kohokammion tyhjenemisen voi helposti tarkastaa avaamalla rikastimen ilmaläpän ja painelemalla kaasua. Ensiökurkkuihin kuuluu ruiskuta bensaa kiihdytyspumpulla, jos ruiskuaa, on sitä myös kohokammiossa.
     
  9. Terosu

    Terosu 1st gear

    Lähtee kuitenki heti pyörimään ku kaataa ryyppyä kurkkuun että sen puolesta luulis kyl kipinöivän?

    Täytyy tuo kiihtyspumppukin kattoo kuten Pauli vinkkas. Tai tiiänhän mä tuon homman mut jotenkin muistelin että ruiskis mahdolliset bensat johonkin sen verran syrjään ettei nää ensiökurkuista kurkkimalla tuleeko sieltä mitään.

    Ihan kiinni ei kyl mielestäni ryyppyläppä mee, ehkä sitä pitäis vielä vähän katsella. Mut selvästi on kuitenkin ryyppy päällä startatessa.
     
  10. L.P.

    L.P. Gearhead

    Kyllä ryyppyläpän täytyy mennä täysin kiinni kylmällä koneella. Jos jää vähäsen auki, niin saattaa alipaineesta hieman avautua lisää ja heilua holtittomasti. Ryypyn säätöä kireämmälle siten, että läpässä tuntuu jousivoima kun on kiinni.

    Kaasun kun painaa aivan pohjaan ennen käynnistystä, niin korkean tyhjäkäynnin epäkesko mahtuu pyörähtämään säätöruuvin ohi eikä näin rajoita ryyppyläpänkään liikettä. Samalla kiihdytyspumppu antaa reilun satsin bensaa kurkkuihin, olettaen että siellä kohokammiossa on bensaa.

    Ja vaikka tyhjenisikin, niin kunnossa oleva bensapumppu kuitenkin täyttäisi kammion pienen sahaamisen jälkeen. Kuitenkin mahdollinen vuotava kammiohan on korjattava, ettei turhaan tiputtele bensaa ja lisää kulutusta.

    Onko akku ja startti kunnossa, eli jaksaako pyörittää tarpeeksi nopeasti? Itsekin sain sahata tuloksetta huonolla akulla, ei käynnistynyt vaikka pyöritti kyllä. Uudella akulla pyörittää sen verran rivakasti että lähtee paljon herkemmin kylmänäkin.
     

Kerro tästä muillekin!